מצא עונש: יואב כץ שלח את בנין וגבאי לחופשה בתשלום

כץ. אוחז באפשרות מסתורית לפתרון הבעיה
כץ. אוחז באפשרות מסתורית לפתרון הבעיה | צילום: עדי אבישי

בעלי הפועל חיפה ל-103FM: "אקח כמה שיעורים בתור גננת ואטפל בהם"

(גודל טקסט)

"הבעלים יואב כץ החליט, לנוכח התקרית בסיום הדרבי, להוציא לחופשה (בתשלום) את המאמן טל בנין והמנכ"ל אפרים גבאי עד בירור ממצה של הנושא", נמסר בהודעה רשמית מטעם הפועל חיפה בעקבות העימות בין השניים. "את מקומו של בנין ימלא עוזר המאמן מאיר בן מרגי בסיוע שחקן הקבוצה לשעבר גל כהן, שמסייע בייעוץ מקצועי לקבוצה והצוות המקצועי".

בסיום הדרבי אחיו של טל בנין נכנס לאיזור חדרי ההלבשה, והטיח: "מועדון בושה". דובר הקבוצה ששמע את הדברים ביקש מאחיו של המאמן לצאת מהאיזור בעקבות התבטאותו. לאחר שסרב לעזוב, התלהט ויכוח בין הדובר לבין האיש ואז התערב המנכ"ל אפרים גבאי וביקש גם הוא מהאח לעזוב. המאמן הבחין באירועים ושם החל ויכוח מילולי חריף, שהגיע כמעט לכדי אלימות בין השניים, כאשר השחקנים היו אלה שהפרידו בין הנצים. המידע הועבר לידי הבעלים יואב כץ, שכאמור החליט להשעותם.

 

 

"אקח כמה שיעורים בתור גננת ואז אחשוב איך לטפל בפרשה הזאת", אמר מוקדם יותר יואב כץ, הבעלים של הפועל חיפה בתכנית הספורט FM103 בתגובה לעימות הקשה. הבעלים נשמע משועשע יותר ממוטרד מהפרטים המביכים שנחשפו מחדר ההלבשה של הקבוצה שלו. בנין קרא לגבאי "מוכר אבטיחים ואפס מאופס", המנכ"ל השיב למאמן עם כינוי הגנאי "גנב" והשניים היו על סף עימות פיזי.

 

"זאת התנהגות לא הולמת, אבל הנטייה שלי היא לקרר את כל העניין", אמר כץ, "אתם אומרים שיש שלוש אפשרויות  – לפטר את בנין. לפטר את גבאי או להשאיר את שניהם. אני אומר שיש אפשרות רביעית שלא חשבתם עליה".

 

כץ נשאל אם לא היה מדובר בפיצוץ ידוע מראש לאור היחסים המתוחים כבר תקופה ארוכה בין בנין לגבאי והשיב: "בסוף העונה שעברה הם עבדו בצוותא ועשינו תוצאות טובות. אני בטוח שגם העניין הזה ייפתר".

 

הבעלים נשאל לגבי הגב הענק שנתן לבנין למרות שהקבוצה ממוקמת במקום הלפני אחרון והפתיע כשאמר: "בנין מאוד כשרוני ויש בו גאוניות מסויימת. אתן לך דוגמה. בעונה שעברה הוא לקח את החלוץ המרכזי טוסיין ריקטס והסב אותו כמגן ימני".

בנין. כץ ביקש ממנו להתקרר (ערן לוף)

 

כץ נשאל אם הוא  לא מקור הבעיות במועדון בעיקר בשל נטייתו להימנע מלקיחת החלטות והתרגז. "זאת לא מלחמה שצריכים לקבל החלטות ברגע. ניהול מסחרי שנעשה בשלוף הוא לא נכון. עובדה שאני מנהל את הפועל חיפה כבר 12 שנים ומנהל בהצלחה. אני מתחרה מול אנשים מאוד חכמים שמנהלים את כפר סבא,  ומכבי פתח תקווה וקריית שמונה ומתחרה בהצלחה. כך שבסופו של יום כנראה שאני מקבל את ההחלטות הנכונות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי