3 אוהדי בית"ר הותקפו ביפו, רגב: "לא להאמין לקללות"

האבוקה ביציע אוהדי ביתר
האבוקה ביציע אוהדי ביתר | צילום: דני מרון

לא מעט אלימות סביב המשחק בבלומפילד. המשטרה: נמנע אסון

(גודל טקסט)

כשהאווירה בין האוהדים רותחת ואוהדי בית"ר ירושלים והפועל תל אביב הבהירו לשחקני קבוצותיהם כי רק ניצחון על הפרק, הגיע הזמן לאקשן. 

 

לפני תחילת המשחק נעצרו 11 אוהדים, 6 בגין ניסיון להכנסת אמצעים פירוטכניים ו-5 בעקבות ניסיון לספסרות. יחד עם זאת, ביציע 10-11 בו ישבו אוהדי בית"ר ירושלים נפתחה אבוקה לפני שריקת הפתיחה. כמו כן, הותקפה פיזית על ידי אוהדי הפועל תל אביב צלמת עיתונות, שהגישה תלונה במשטרה. מאוחר יותר הגיע דיווח מדוברות משטרת ישראל שהציג תמונה חמורה בהרבה.

 

בסך הכל נעצרו או עוכבו 16 אוהדים בגין החזקת אמל"ח, החזקת סמים, תקיפה, כולל האדם שהדליק אבוקה בתחומי היציע. בנוסף, הורחקו מהמגרש 8 צופים שניסו להיכנס ליציע הקבוצה היריבה. החשודים שנעצרו הועברו לחקירה וחלקם יובא לבית משפט השלום בתל אביב במטרה להחמיר איתם בהתאם לעונשים הקבועים בחוק. בהמשך לאירועי המשחק בבלומפילד, הבוקר (ראשון) יובאו לביהמ"ש השלום בת"א שמונה מהעצורים. המשטרה תבקש להחמיר עם החשודים בשל חומרת האירועים ורק עובדת עירונתם של השוטרים מנעה אסון כבד. מחומר החקירה ומהעדויות שנאספו עד כה עולה כי רימון ההלם-סינוור שנתפס ברשותם של האוהדים שנעצרו, לו התפוצץ בקרבת אוהדים/שחקנים היה עלול לגרום לנזק של ממש כולל פגיעה בנפש.

כשעה לאחר סיום המשחק ופיזור הקהל, התקבל דיווח על אוהדי בית"ר שהגיעו ברכבם לאזור שוק הפשפשים, שם הותקפו על ידי מספר חשודים שבאמצעות אלות שברו את חלונות רכבם ולאחר מכן תקפו באלות ובמכשיר חד את שלושת יושבי הרכב. אחד הקורבנות פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב והשניים האחרים טופלו במקום. שוטרים סרקו אחר החשודים ונפתחה חקירה בנושא.

 

במקביל, אוהדי הפועל תל אביב גידפו את שחקני בית"ר ירושלים דרך פתח האיוורור בחדר ההלבשה ובראשם את עומר אצילי, שספג קללות מזעזעות. מאמן בית"ר ירושלים סלובודן דראפיץ' התייחס לאירוע הקשה ואמר: "זה כמו בליגה א', אסור שדברים כאלה יקרו בכדורגל הישראלי".

 

רגב: "האלימות לא פוסחת על אף קבוצה. לא להאמין לקללות"

 

שרת הספורט, ח"כ מירי רגב בתגובה לארועי האלימות במגרשים: "מזה תקופה ארוכה שאוהדי בית"ר ירושלים תחת מתקפה תקשורתית, אבל האמת היא שהאלימות בכדורגל לא פוסחת על אף קבוצה.

 

ראינו שגם קומץ מאוהדי הפועל תל אביב קראו קריאות גזעניות כלפי אוהדי בית"ר והיכו אוהדים באלות מחוץ למגרש. לא להאמין שבישראל 2015 יהודי קורא ליהודי 'נאצי, חבל שלא לקחו אותך בפיגועים'.

 

במשחק אחר, ראינו הורים מכים אחד את השני בפראות. אין ספק שהאלימות בכדורגל מחייבת אותנו לפעולה נקודתית ומערכתית. כפי שהבטחתי, אני אציג תוכנית כוללת לטיפול באלימות.

 

רגב. זועמת (דני מרון)

 

השר גלעד ארדן ואנכי המתנו לכניסתו של המפכ"ל על מנת לדון במספר דרכים להתמודדות עם האלימות במגרשים וכבר נקבע דיון עם צוותי עבודה. מיד לאחר שנסכם נציג זאת.

 

במקביל, אביא החלטת ממשלה מערכתית לטיפול באלימות במגרשים.

 

אני מצפה שההתאחדות לכדורגל תפעל כנגד אותם אוהדים מהפועל תל אביב שנהגו באלימות במגרש".

 


אבוטבול ובאדיר בטקס הפרידה (דני מרון)

 

לפני המשחק נפרדה הפועל תל אביב מהקפטן שלה בשנים האחרונות, שי אבוטבול.

 


אבוטבול מודה לקהל (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי