"רעב להצלחות. לא פנו אליי עם ההצעה להישאר"

חובאן
חובאן | צילום: בנו דוד

אובידיו חובאן מספר על בצורת הזכיות בנגב: "קודם תן לנצח את מכבי ת"א"

(גודל טקסט)

מהקומה ה-24 בבניין המפואר והיוקרתי בבירת הנגב שבו מתגוררת משפחת חובאן, נוף העיר באר שבע יפהפה ומושלם. בניינים מודרנים וחדשים הפכו את העיר המדברית המאובקת לאחת היפות בארץ. אובידיו חובאן, קשרה המצוין של  הפועל ב"ש ונבחרת רומניה, נראה איש משפחה למופת. 

אובידיו משחק בסלון עם שני ילדיו, אניסה בת השנתיים ובוגדן בן השבע, בזמן שרעייתו מכינה במטבח סרמלה (כרוב ממולא) ומרק צ'יורבה מצוין. מאוחר יותר, באחת הפינות בסלון, האישה אלינה, הילדים ואובידיו מקשטים את עץ האשוח המואר, שכמעט מוכן לחג המולד המתקרב.

המשפחה משלימה את הכנותיה לחג הנוצרי, אך לפני זה יש את המשחק רב החשיבות בבלומפילד מול מכבי תל אביב. חתיכת משחק. כשחובאן נשאל על הפציעה שהשביתה אותו מכדורגל ובנוגע לציפיות למשחק החשוב נגד אלופה, הוא משיב: "בלם קרית שמונה (פרננדס) תיקל אותי בחריפות ודרך על האגודל של הרגל הימנית, שעדיין כואבת. אבל אין לי שום כוונה לוותר על המשחק, מה עוד שאני נחשב לוחם מטבעי. עד המשחק אני מקווה להרגיש טוב יותר ואם יהיה צורך, אקבל זריקה. באשר למשחק, ברור שהולך להיות קשה. נעלה עם מוטיבציה גבוהה, נהיה מרוכזים והמטרה היא לחזור הביתה עם ניצחון".

"אחרי שלוש אליפויות מכבי רוצה עוד תואר", מזכיר חובאן. "כמו שהם רוצים תואר, הגיע הזמן שבאר שבע תהיה אלופה אחרי יותר מארבעים שנה. השנה יחסי הכוחות מאוזנים פחות או יותר בינינו לבין מכבי והעדות הטובה ביותר היא הטבלה. לשתינו מספר נקודות זהה ורק יחס השערים של מכבי טוב יותר. אליפות לא משיגים בדיבורים, אלא במעשים. הקבוצה היותר טובה ויציבה תזכה בתואר, הלוואי שאנחנו נעשה זאת. הליגה ארוכה וקשה ויש הפתעות לא מעטות".


רחוקים מהמשפחה, חוגגים בבאר שבע (בנו דוד)

במה אתם שונים השנה בעקבות החלפת המאמנים? בכר חסיד של כדורגל התקפי יותר?

"אני לא אוהב לעשות השוואה, אבל גם בתקופת אלישע לוי שיחקנו התקפי. ברק מאמן צעיר ומאוד שאפתן שרוצה לזכות בתארים ומדביק גם אותנו במוטיבציה ושאפתנות. יצוין שהתחזקנו במספר שחקנים טובים והסגל עמוק ומשובח יותר. לדעתי, בקבוצה שלנו בולט לעין המשחק הקבוצתי, בניגוד לאחרים שמבליטים את הכוכבים".

התחברת מצוין לבאר שבע, מה סוד הצלחתך?

"התאקלמתי יחד עם רעייתי וילדיי מצוין בבאר שבע. אנחנו אוהבים את העיר ואת האנשים הנהדרים, שעוזרים לנו להרגיש כמעט כמו בבית בעונה השניה בארץ. אני מרגיש כאילו הגענו לכאן לפני חמש או שש שנים".

הרגלת את אוהדים גם לשערים ובשער האחרון בליגה נגד קרית שמונה הוכחת שלא שכחת לכבוש.

"אני נהנה לכבוש, אבל שאנשים יבינו שהתפקיד המרכזי שלי הוא לעשות דברים אחרים בתכלית".

איך זה לשחק באיצטדיון החדש?

"תרשום שיש לנו איצטדיון יפהפה ולתפארת. מדהים ביופיו עם אקוסטיקה פנטסטית, שמאפשרת לאוהדי הקבוצה הנפלאים להתעלות בעידוד האדיר שלהם שמסייע לדחוף את הקבוצה ולהכניס את היריבה ללחץ. אני מודה לאוהדים על תמיכתם. אני מקווה שידאגו גם לשפר את איכות של כר הדשא, שלא מתעלה לרמת האיצטדיון המפואר. כשזה יקרה, זה יהיה מושלם".


אובידיו חובאן, התאקלם נהדר בבאר שבע (דני מרון)

בשנה הבאה תלבש את מדי הפועל באר שבע בעונה שלישית ברציפות?

"בהחלט זו השאיפה שלי. אמנם בסוף השנה אחגוג 33, אבל עם יד על הלב אני מרגיש כמו בן 26. אני רעב להצלחות כמו שחקן טירון. עדיין לא פנו אליי עם הצעה קונקרטית. אם נגיע לעמק השווה, גם בשנה הבאה אשחק כאן. כשהתפרסמה ידיעה ברומניה שהאלופה סטיאווה מתעניינת בי לעונה הבאה בכלל לא הגבתי כי אני שייך לבאר שבע".

כשנשאל על מיחאי פינטילי מהפועל תל אביב והקשר ביניהם, הסביר חובאן: "המושבה הרומנית עוד לא מתפרקת. אני בקשר איתו ומחזיק לו אצבעות, חוץ מאשר כשהוא משחק מולנו". 

נבחרת רומניה הוגרלה לבית א' ביורו יחד עם צרפת, שווייץ ואלבניה ותתכבד לפתוח את הטורניר במשחק חגיגי מול המארחת. אובידיו חובאן, שלשער שלו מול פינלנד בהחלט היה משקל בדרך לאליפות אירופה, מצפה בקוצר רוח להזדמנות. 

מה הסיכויים שנראה אותך שם בהרכב הרומני?

"החשוב מכל שארגיש טוב ואהיה בריא להפגין יכולת טובה בקבוצתי, רק אז אני מקווה בכל לבי להיות בנבחרת. יהיה מאבק קשה על מנת להיות מוזמן. להוציא את צרפת, לכל נבחרת יש סיכוי בבית הזה. הדבר המרגש ביותר, וזה קורה לראשונה בהיסטוריה, רומניה משחקת במשחק הפתיחה של היורו מול צרפת ואנחנו שחקני נבחרת רומניה רוצים להפתיע ולשמח את העם הרומני. אבל לפני זה, תן לי לשמוח עם באר שבע אחרי ניצחון חוץ על מכבי תל אביב בבלומפילד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי