כך הפועל חיפה כמעט פספסה 3 חלוצים ברצף

ארבייטמן
ארבייטמן | תמונות: Gettyimages, ערן לוף ודני מרון

הפרטים המלאים: גולדהאר התערב, אורית תמוז העלתה דרישות והפקס התעכב

(גודל טקסט)

בבוקר שלאחר סגירת חלון ההעברות שררה אכזבה אדירה בהפועל חיפה, שכבר חשבה שהיא לא הצליחה להחתים אף חלוץ למרות שניהלה מו"מ עם שלושה סקוררים בכירים: טוטו תמוז, עדן בן בסט ושלומי ארבייטמן, שלבסוף כן מצא את עצמו בכרמל לאחר החלטת נשיא בית הדין העליון, שאישר את העברתו.

 

ניתן לראות בקבלת הערעור מעין חסדי שמיים, לאחר שהאדומים כבר השלימו עם העובדה כי שלושת החלוצים חמקו להם מתחת לידיים. זאת, למרות שהבעלים יואב כץ וכן כל הצוות שניהל מטעמו את המגעים עשה מצדו את הכל כדי לברך על המוגמר.

 

הקבוצה מהכרמל מפנה את החצים על הכישלון החרוץ בעיקר כלפי אמו של תמוז, אורית, שבהתנהלותה הכשילה את המגעים עם בנה ואף נושאת באחריות עקיפה לכך שגם המגעים האחרים לא הבשילו.

 

 

להלן השתלשלות העניינים כפי שדווחה בלעדית לספורט 1.

 

10:00

בהפועל חיפה סימנו את תמוז כאופציה המועדפת עליהם והחלו לנהל עמו מגעים.

14:30

בהפועל חיפה העבירו את טיוטת ההסכם לחלוץ והמתינו לאישורו של החלוץ ולחתימה על החוזה. מדובר היה בחוזה הכי יקר שהציע כץ לשחקן כלשהו ב-11 שנותיו כבעלים: 700 אלף דולר לעונה וחצי הקרובות.


כץ. החליט להשתולל על תמוז (עדי אבישי)

16:30

אחרי שעתיים מורטות עצבים של המתנה ואין ספור טלפונים שלא נענו, ענה תמוז לסלולר. בהפועל חיפה שאלו את תמוז מדוע לא השיב לטיוטה שנשלחה אליו. עוד נשאל החלוץ האם נכונות השמועות שהוא מנהל במקביל מגעים עם הפועל תל אביב ובדרך לחתימה בחודורוב. תמוז נשבע כי לא יעבור לאקסית שלו והוסיף שיחתום על ההצעה של הפועל חיפה כי היא נראית לו.

17:30

עוד שעה מתוחה עוברת על ראשי האדומים בלי חתימה של תמוז. צוות המו"מ מטלפן לאמו של החלוץ, אורית תמוז. האם נשאלת מדוע לא הגיעה החתימה ומגיבה בדרישות חדשות. דירה בבית מלון ומשכורת גם עבור חודשי הפגרה, יוני ויולי. לאחר התייעצות עם כץ מסכימים לתנאים הנוספים שהציבה אורית תמוז ושליח מגיע לבית האם כדי לאסוף את הבדיקות הרפואיות שעבר תמוז בהפועל תל אביב בתחילת החודש ולהעבירו בבקרה.


תמוז. לא ענה לטלפונים

18:00

ראשי הפועל חיפה מעדכנים את האם שהעסקה מאושרת, אלא שאז מגיעה מדהימה תמוז עם דרישה להוסיף 50 אלף יורו נוספים לחוזה. האדומים מהכרמל דוחים את הדרישה על הסף ומפוצצים את המו"מ.

18:10

האדומים מבינים את גודל הברוך אליו נקלעו. תמוז נפל ויש להם 50 דקות בלבד לסכם עם חלוץ אחר. כץ מרים טלפון למיץ' גולדהאר ובודק מחדש את צירופו של עדן בן בסט.  הבעלים של הפועל חיפה מציין בפני עמיתו במכבי תל אביב שהוא מוכן לשלם לחלוץ את שכרו 40 אלף יורו בחודש עד לתום העונה. אלא שגולדהאר מתעקש שכץ ייקח את בן בסט לעונה וחצי וגם המגעים האלה נגמרים בלא כלום.


גולדהאר. רצה להיפטר מבן בסט (עדי אבישי)

18:30

גלעד קצב, סוכן השחקנים, פונה לראשי הפועל חיפה ומבהיר כי שלומי ארבייטמן מעוניין להגיע אליהם. האדומים פועלים מהר ובתוך רבע שעה מכינים חוזה לשחקן. במקביל שולחת באר שבע להפועל חיפה את טופס ההעברה של החלוץ.

18:45

ארבייטמן, השוהה בבאר שבע, נקרא למשרדיו של המנכ"ל אסי רחמים לאשר את החוזה ולחתום עליו. מכאן כבר חלוקות הגרסאות. על פי אנשי חיפה רחמים אמר להם ששלח פקס לבקרה עם החוזה ועם מסמכי ההעברה ב-19:00 בדיוק. בבקרה טוענים לעומת זאת שהפקס הגיע ב-19:06. וכך בתוך שעה בלבד היו להפועל חיפה בידיים שלושה חלוצים וכולם נפלו בזה אחר זה.

בחיפה כאמור כועסים בעיקר על תמוז. הפועל חיפה הסכימה לשלם לו משכורת של 110 אלף שקל בעוד הפועל תל אביב רק 90 אלף. כמו כן בחודורוב רצו את תמוז עד לתום העונה בעוד החוזה המוצע של האדומים מהכרמל דיבר על עונה וחצי.

 

בסביבתו של תמוז ציינו בתגובה כי החלוץ הוא שבחר בסופו של דבר שלא להגיע לאף קבוצה בארץ, וכי לא דרישותיה של אמו היו אלה שהפילו את העסקה.

 

תמוז בתגובה לידיעה: "חבל לי מאוד שהעסקה עם הפועל חיפה נפלה. קיבלתי הצעה יפה מאוד ורק דברים טכניים מנעו את המעבר. מאחל להם בהצלחה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי