קלינגר: מדוניאנין ואוגו המפתח, למכבי אסור להפסיד

מי חשוב יותר?
מי חשוב יותר? | צילומים: דני מרון

המאמן לפני המשחק ב-20:55: "אם ב"ש תנצח היא תסתום לכולם את הפה"

(גודל טקסט)

הוא אימן בהפועל באר שבע וגם לקח אליפות עם מכבי תל אביב. הוא חווה את הלחץ של האוהדים בדרום ואת סיר הלחץ של הצהובים מהמרכז גם כשחקן וגם כמאמן. לקראת משחק העונה (הערב: 20:55), ניר קלינגר מנתח בצורה נרחבת את כל הפרמטרים של שתי הטוענות לכתר.

 

לפני הכל, למכבי ת"א אסור להפסיד את המשחק. קלינגר (ערן לוף)

 

שחקן המפתח

מכבי תל אביב: ברור שערן זהבי הוא המוציא לפועל העיקרי, אבל שחקן המפתח לדעתי הוא האריס מדוניאנין. באר שבע תצטרך לדעת לנטרל אותו כי הוא זה שדוחף את כדורי העומק לזהבי, דור מיכה ואורלנדו סה וגם לטל בן חיים שלא ישחק. מדוניאנין הוא האקס פקטור והוא מוסיף למכבי תל אביב את הפרמטר של הקשר המרכזי מאחורה, שדוחף כל הזמן קדימה ומסכן את השער. לפני שהוא הגיע הקבוצה לא קיבלה את זה מגל אלברמן, ניקולה מיטרוביץ' ודור פרץ, אולי משלומי אזולאי אבל לא ברמה של מדוניאנין.

 

הפועל באר שבע: מעבר לאליניב ברדה, שנמצא בכושר מצוין ואולי כמו זהבי הוא הכוכב והמוביל העונה, שחקן המפתח שלי הוא ג'ון אוגו, דווקא כי יכול להיות שזהבי ישחק מתחת לחלוץ ואוגו יצטרך להיות זה שימנע את תחילת הדאבל פס של זהבי, שמתחיל מאחורה.

 

שחקני המפתח. מדוניאנין ואוגו (דני מרון)

 

נקודת החולשה

נקודות החולשה של שתי הקבוצות נמצאת מאחורה: המגנים. כל ארבעת המגנים לוקים בהגנה, ומנגד הכי טובים בליגה בהתקפה.

 

היתרון

הפועל באר שבע: אין ספק שהחיסרון של טוני וואקמה ומאור ומליקסון יהפוך את באר שבע ליותר עוצמתית וזה היתרון שלה, זה הופך אותה ליותר קבוצתית ויותר מאורגנת. וואקמה הוא שחקן פחות ממושמע, הוא לא ירדוף באגף אחרי אלי דסה. לכן, מי שיפתח במקומו יהפוך את החיסרון האינדיבידואלי ליתרון קבוצתי.

 

וואקמה לא ירדוף אחרי דסה, מי כן? (דני מרון)

 

מכבי תל אביב: אם פטר בוס יעלה במערך דומה לבאר שבע, עם שלישייה בקישור שכוללת את אזולאי, מדוניאנין ואלברמן, יהיה יתרון למכבי תל אביב מכיוון שהיא תצליח לנטרל את השלישייה החזקה של באר שבע.

 

מה תהיה הטקטיקה?

קודם כל ולפני הכל, למכבי תל אביב אסור להפסיד את המשחק. זו נקודת הפתיחה, ומכיוון שכולם יודעים את זה היא תהיה יותר זהירה בהתחלה ותיקח פחות סיכונים. לעומת זאת, באר שבע תנסה לפתוח חזק בגלל הביתיות והדחיפה האדירה של הקהל.

 

ב"ש תנסה לנצל את הקהל ולדחוף מההתחלה (דני מרון)

 

בבית מכבי תל אביב פותחת חזק, ופה היא תפתח להערכתי לא גבוה מדי כדי לא להיות חשופה. באר שבע תלחץ מההתחלה על מנת להטריף את האצטדיון ולעלות ליתרון מוקדם, השאלה היא כמובן מה יצליח. המגמות לטעמי ישפיעו גם על המשכו של המשחק.

 

מצ'אפים

שוערים

אין יתרון לאף אחד מהשוערים. שניהם בתקופה טובה, פרדראג ראיקוביץ' נרגע מהפתיחה הגרועה שלו, הוא יציב והוא משרה יותר שקט. דודו גורש עושה עונה מצוינת. זה לא יהיה שובר השוויון.

 

ראיקוביץ' התגבר על פתיחת העונה הלא טובה (אסף קליגר)

 

הגנה

ההגנה של באר שבע טיפה יותר מהירה מזו של מכבי תל אביב. גרסיה פחות מהיר מלואי טאהה ושיר צדק, ומנגד ההגנה של מכבי ת"א מנוסה יותר. האם זה ייתן לה יתרון? אני לא בטוח.

 

קישור

אלברמן נמצא בעונה מצויינת, ומדוניאנין נותן למכבי ת"א מימד נוסף בקישור. אם אזולאי יפתח זה יתאים מאוד לסגנון משחק שכזה, ויהיה להם קישור מעולה. בבאר שבע שלישיית הקישור של אוגו, אובדיו הובאן ומהראן ראדי מתורגלת מאוד בסגירות. למרות שהובאן נמצא טיפה בירידה הוא עדיין שחקן מצויין והוא יכול לבוא מקו שני. זה מצ'אפ צמוד מאוד.

 

טיפה בירידה, אך הוא עדיין שחקן מצוין. הובאן (דני מרון)

 

התקפה

מכבי ת"א תשחק כנראה עם שני קשרים לכאורה, כשבצד זהבי ודור מיכה, אבל זהבי יהנה מחופש תנועה ופעולה להיכנס פנימה. מבחינת ההתקפה, בגלל העונה של זהבי וסה שנמצא בכושר טוב יש למכבי יתרון קל, גם בגלל ההיעדרות של וואקמה ומליקסון.

 

בבאר שבע בוזגלו מצוין, הוא הוא כבש רק שער אחד במשחקים האחרונים וגם החמיץ פנדל. על ברדה אין מה להרחיב. באגף שמאלי המחליפים בן שהר או מוחמד גדיר לא בכושר מספיק טוב כדי לסגור את השלישייה מעולה של מכבי. לטעמי נקודת תורפה מסוימת היא האגף השמאלי של באר שבע.

 

לבוס לקח זמן, אבל הוא מזהה בעיות ופותר אותן עם חילופים טובים (דני מרון)

 

ברק בכר ופטר בוס, ראש בראש

לבוס לקח הרבה זמן, אפילו יותר מדי זמן בתחילת הדרך ללמוד את הקבוצה, הוא פתח עם הרכבים משונים ולא טובים. אבל ניהול המשחק שלו טוב והוא מזהה בעיות, חולשות וחוזקות עם חילופים טובים, ובתקופה האחרונה הוא שולט בחומר. המשחק הזה יהיה מבחן גדול עבורו ויהיה מעניין לראות האם הוא ישמור על אותו מערך כשבמקום טל בן חיים יפתח עדן בן בסט, שזה טוב מול רעננה וסכנין, אבל לא בטוח שלמשחק העונה. הוא צריך לחשוב מה נכון לשחק מול באר שבע, כי מערך כזה לעיתים מופקר ועלול לעלות ביוקר.

 

בכר לעומת זאת יכול להיות יצירתי בהחלטות שלו. הוא מחליף שיטות והוא יצירתי מבחינת העמדת השחקנים. לעיתים הוא מבלבל קצת את השחקנים עם השינויים במהלך המשחק, אבל ברוב הפעמים זה הצליח לו. טוב שהמאמן יודע ולשנות במהלך המשחק 2-3 שיטות, כי זה מראה שבמהלך השבוע הוא עושה עבודה טובה. הניסיון שלו קטן יותר משל בוס ואולי מבחינה מנטאלית הוא צריך לעבוד יותר קשה, כי מכבי תל אביב מורגלת הרבה שנים למשחקי עונה ואליפויות לעומת באר שבע שנמצאת במעמד הזה בפעם הראשונה מזה שנים.

 

אסור לו לתת ללחץ להשפיע. בכר (דני מרון)

 

העבודה של בכר קשה יותר. הוא צריך למצוא את השביל לא להסתיר את הלחץ אך גם לא לתת לו להשפיע על ההתמודדות על האליפות. לשתי תוצאות התיקו של באר שבע לא תהיה השפעה על המומנטום, כי במשחקים הללו היא זו שיזמה ותקפה מול קבוצות שהתגוננו, והערב זה לא יקרה הכל יכול להיות. באר שבע מובילה כרגע את הטבלה, הלחץ עליה גדולה יותר אבל היא לא צריכה לעשות מזה סיפור גדול. היא צריכה להנות מהרגע, העולם לא יחרב אם היא לא תיקח אליפות.

 

מה תהיה ההשפעה של תוצאה?

ניצחון של הפועל באר שבע יסיר מעליה את כל הכתמים והלחץ והיא תסתום לכולם את הפה. מנגד, ניצחון של מכבי תל אביב יקשה על באר שבע להדביק אותה בהמשך. זה לא יהיה אבוד, אבל יהיה לה הרבה יותר קשה לרדוף אחרי מכבי תל אביב.

 

העולם לא ייחרב אם באר שבע לא תיקח אליפות (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי