"בגלל טביב אני לא בבית"ר, כואב לי"

חדד חוגג בביתר. רק רוצה לחזור ליהנות
חדד חוגג בביתר. רק רוצה לחזור ליהנות | צילום: עדי אבישי

שי חדד פותח פה בראיון בלעדי: "בגלל ג'קי בן זקן לא שיחקתי באשדוד"

(גודל טקסט)

שי חדד היה בקו עליה ואחד השחקנים הדומיננטיים בבית"ר ירושלים ובליגה הישראלית עד לפני כשנה אז הועזב על ידי הבעלים אלי טביב. חדד, יחד עם לא מעט משחקני בית ששוחררו בטונים צורמים. את העונה האחרונה הוא פתח בפטרולול הרומנית, בינואר המשיך לאשדוד ולפני מספר ימים חתם בהפועל קטמון מהלאומית.

 

"התאמנתי כבר בקטמון לפני שחתמתי ברומניה כדי לשמור על כושר, יש פה אנשים טובים שעזרו לי והתחברתי אליהם. זה מועדון שיכול רק ללכת ולצמוח הוא מתנהל בצורה טובה", העיד חדד בראיון לספורט1.

 

 

מכוכב בליגת העל להפועל קטמון? "עברתי שנה קשה מכל הבחינות, לקח זמן עד שיצאתי לחו"ל, כל הסיפור בקיץ שעבר של דמי ההשבחה כמו שעובר עכשיו אופיר קריאף. אם לא היו דמי השבחה גבוהים הייתי נשאר בארץ בקבוצות טובות. בהתחלה הייתי מרוצה כשהגעתי לרומניה לפטרולול, פתחתי ברגל ימין, הייתי שחקן הרכב וחלק מהרוטציה, כבשתי שער בגביע, הכל התנהל כמו שצריך עד שהתחילו בעיות במועדון לקראת ינואר שהנשיא נעצר בחשד להלבנת הון דרך הקבוצה והכל נעצר. אשרת השהייה שלי היתה לשלושה חודשים והתעקבו עם החידוש שלה בגלל הבעיות. הכל היה מעוכל במועדון, חשבונות. כל הצוות הניהולי היה עצור במשטרה. היה בלאגן וכאוס, לא היו משכורות, ולמרות זאת הקבוצה שמרה על מקום בצמרת. אמרו לי אחרי הפגרה שינסו לסדר את האשרה אבל אז במהלך הפגרה הסוכן הודיע לי שחבל על הזמן ושזה לא יסתדר".

 


חדד ברגעים שמחים. "ברגע אחד זרקו אותנו מבית"ר" (עדי אבישי)

 

למה בחרת באשדוד? "ניר קלינגר דיבר איתי וחתמתי עד לסוף השנה. הכל היה טוב ויפה בהתחלה, פתחתי בהרכב בשלושה משחקים ואז פתאום כבר לא שיחקתי יותר. המאמן אמר לי שמבחינתו אני שחקן הרכב והכל טוב ואני מתורגל בהרכב ואז מגיע המשחק ואני בחוץ. זה לא בא מניר בוודאות, ניר לא שם היום ואני לא מתבייש להגיד שאני יודע שזה לא בא ממנו, הוא הצטער בפני על המצב אז הבנתי מאיפה זה הגיע".

 

ג'קי בן זקן? "כמו שהם לא התביישו לפגוע בי אני לא מתבייש לומר שזה ג'קי. באסיפה הקבוצתית אחרי משחק ביום ראשון ניר התנצל בפני ליד כל השחקנים על זה שלא שותפתי. אמרתי לניר שלא ירגיש לא בנוח, כי הקבוצה במצב לא טוב ושיעשה מה שרואה לנכון, הוא אמר לי שהוא יבין אותי אם לא אגיע למשחקים. נתתי הכל בשביל ניר כי הוא היה אמיתי איתי. אני לא כועס עליו, זה לא היה תלוי בו".

 

הרמת ידיים לגבי ליגת העל? "לא הרמתי ידיים, היו לי הצעות מליגת העל וגם הסוכן שלי גלעד קצב לא שלם עם ההחלטה שלי לחתום בקטמון חששתי להיכבות שוב, חששתי מדברים שלא קשורים לכדורגל, חששתי ממוסר התשלומים בכדורגל, יש דברים לא מקצועיים בכדורגל, אתה יכול להיות הכי טוב באימונים וזה לא יעזור ולא לקבל הזדמנות. בקטמון יש לי ראש שקט. אני רוצה לחזור ליהנות מכדורגל, לחזור לחייך, רוצה לחזור להיות במקום שיכבדו אותי. כספית יש פה מוסר תשלומים גבוה, וזה אולי מצחיק שאנחנו מדברים על זה אבל למדתי שזה לא מובן מאליו".

 


חדד בקרב צמרת. "מתאים לליגת העל" (עוזי גל)

 

הרגע הכי קשה? "ישבתי בתחילת השנה שעברה בבית שהתחילה הליגה וראיתי משחקים של בית"ר בבית, זה הקטע שהכי כאב לי. גם שחזרתי מרומניה חשתי פספוס גדול. לפני שנסעתי לרומניה לא תיארתי שעוד שנה אחתום בקטמון. סבלתי בשנה הזו, גם המשפחה סבלה, עברנו טלטלות. אני כבר אבא ואני לא חושב רק על עצמי. כל מי שמסביב לשחקן כדורגל מושפעים ממה שקורה לו, הם עזרו ותמכו אבל גם להם לא היה קל".

 

למה לא חתמת בליגת העל? "הנה התחלתי עונה באמצע יוני והעדפתי לחתום פה ולהיות בראש שקט ולחזור וליהנות מכדורגל. כבר עברתי את השלב של מה יגידו עלי, גם שאתה במקום הכי טוב ידברו עליך, לא מעניין מה יגידו על הבחירה שלי, אותי מעניין רק מה יעשה לי ולמשפחה טוב ויחזיר לי את ההנאה מכדורגל".

 

אתה מבין מה עובר עכשיו על אופיר קריאף? "אני מזדהה איתו. עברתי את זה ואולי כדי שהוא ילמד מניסיון של אחרים. מקווה שהוא יקח את ההחלטות הנכונות, אופיר צריך לסמוך רק על עצמו".

 


חדד בפעולה. "לא מעניין אף אחד איפה אנחנו" (עדי אבישי)

 

שחקני בית? "עכשיו זה כבר לא מעניין אף אחד איפה כולם, הלכנו הביתה אחד אחרי השני, נשכחנו בין לילה ואף אחד כבר לא זוכר שהיינו בבית"ר, ואנחנו לא חסרים לאף אחד. יש מי שהחליף אותנו ועשה עבודה טובה אז אולי טביב יודע מה הוא עושה. זה הכדורגל עובדה שלא מעניין אף אחד ששי, קובי מויאל וחן עזריאל לא נמצאים בבית"ר. כואב לי שגדלתי במקום וביום אחד שכחו אותי וזרקו אותי ומבחינתם לא הייתי יותר קיים במקום הזה. כואב לי שזכיתי להרבה אהבה מהקהל וככה זה נגמר. אולי הייתי נאיבי, היום אני מבין אחרת מה קורה שם".

 

שווה ליגת העל? "ברור. זה שעברתי שנה פחות טובה לא אומר ששכחתי לשחק. הייתי 5-6 שנים שחקן בליגת העל, אני לא מתבייש להגיד, יש המון שחקנים בליגת העל שלא מתאימים ללאומית ויש בלאומית כאלה שמתאימים לליגת העל".

 

שחקן ורסטילי? "זה אולי מה שפגע בי, שהייתי שחקן ורסטילי. בבית"ר עשיתי הכל, הייתי מגן ימני, שמאלי, קשר, ואולי זה פגע בי כי מאמנים בקבוצות אחרות כשהם מחפשים רכש מתמקדים בעמדה ספציפית. במועדונים אחרים לא הייתי מתנהל כמו שהתנהלתי בבית"ר אבל זה היה הבית שלי אז שיחקתי ונתתי הכל איפה ששמו אותי".

 


חדד בקטמון, השבוע. "תנאים של ליגת העל" (גיא אדרי)

 

אם טביב לא היה בבית"ר ירושלים, היית רוצה לחזור? "ברור. אני לא בבית"ר בגלל טביב לא צריך להיות חכמים גדולים להבין את זה. מעולם לא היתה לי שום בעיה במועדון עד שהוא הגיע. הוא לא רצה שאהיה במועדון ונפגעתי מהיחס גם ממנו אבל לא רק, גם מהקהל ואנשים אחרים".

 

ממי עוד? "אנשים שהייתי קרוב אליהם וביום שהוא הגיע יש אנשים שהפכו את העור שלהם. שחקנים, אנשי מקצוע, מי שיקרא את הכתבה הזו יבין. לא אגיד שמות, כי זה לא מעניין אותי כבר".

 

איבדת אמון בעולם הכדורגל? "איבדתי אמון באנשים, בהתנהלות, הייתי בחממה בבית"ר ואיך שנפרדו ממני שם ומה שחוויתי בשנה האחרונה גרם לי להיפגע ולאבד אמון, ולכן הכי חשוב לי למצוא את השקט שלי, שיכבדו אותי ויהיה טוב למשפחה. זה שווה יותר ממקומות אחרים בליגת העל שיכולתי לעבור שוב את מה שעברתי. זה לא שאני לא מאמין ביכולת שלי, כי אני יכול להצליח בכל קבוצה בליגת העל, אבל כנראה צריך שנה הפסקה, אני צריך חום, כבוד ואהבה ואת זה יש בקטמון, קטמון לא נופל מהרבה מועדונים בליגת העל".

 


קלינגר. "לא כועס עליו" (עדי אבישי)

 

יש לך עוד חלומות? "עדיין יש לי חלומות שקשורים לכדורגל, אוי ואבוי אם לא היו. החלום שלי להיות מאושר מכדורגל, להגיע לאימון בכיף, לשחק. ברור שכולם רוצים להגיע לטופ, אבל האושר שלי ושל המשפחה שלי שווה לי יותר מהחלומות האלה".

 

מייחל לרגע שטביב יעזוב את בית"ר? "טביב לא מעניין אותי. גם כשדיברו עכשיו אם הוא ילך או יישאר, זה לא מעניין. אותי מעניין להיות מאושר ולחזור ליהנות מכדורגל". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי