"לא חוששים להצהיר ששואפים לכל התארים"

הובאן חוגג עם בוזגלו. לאמחכה לנו בומבוניירה
הובאן חוגג עם בוזגלו. לאמחכה לנו בומבוניירה | צילום: עדי אבישי

הובאן, הקשר הרומני של באר שבע, על ברדה: "לא שיחקתי עם קפטן כמוהו"

(גודל טקסט)

אובידיו חובאן קשרה הרומני של הפועל באר שבע היה ביום חמישי הגיבור הטרגי ב-1:1 נגד ת'ון השווייצרית, בסיבוב המוקדם השני של הליגה האירופית. 

הקשר שכבש שער בחצי מספרת, שודר פעמים רבות ברומניה. חובאן משתייך לסגל הרחב של הנבחרת ואולי השער יעזור לו לחזור להרכב אחרי שהוא זומן למשחק האחרון על ידי מאמנו אנחל יורדנסקו, אבל לא שותףבמשחק לאחר שהתאמן על הקו והיה אמור להחליף את פינטילי מהפועל תל אביב שהמשיך לשחק.

חובאן יחגוג ב-27 בדצמבר את יום הולדתו ה-33, אך נראה הרבה יותר צעיר ונמרץ מגילו. חברו הטוב בקבוצה הוא אליניב ברדה. "עדיין לא שיחקתי עם אדם ושחקן וקפטן כזה אדיר שעל מנהיגותו אין עוררין. נהפוך הוא. אליניב מקרין על כולנו את השפעתו במגרש ומחוצה לו", אמר. 

מספרים על חובאן שהוא התחבר בצורה מושלמת לבאר שבע ולאחר שנה בקבוצה הוא כבר מבין את השפה העברית. "מזג האוויר מתאים לנו מאוד. פגשתי בעיר אנשים נפלאים וחמים. בהנהלת המועדון דואגים לכל מה שאנחנו צריכים, אבל האיש שאני ומשפחתי חייבים לו הכי הרבה הוא בנצי בלומנפלד האוהד מספר אחד של הקבוצה – אין  אדם שלא מכיר אותו בבאר שבע ובכל הארץ – האיש הנפלא הזה סייע ועוזר לנו בכל פרט כמו שעזר לכל שחקן רומני שהגיע עד היום לקבוצה". 

ברק בכר. מאמן שאפתן (עדי אבישי)

למרות שער היתרון הנהדר חובאן היה מעורב באירוע שגרם לפנדל. ההכשלה נראתה גבולית, אך השופט הצביע על הנקודה  הלבנה והשווייצרים הישוו ל-1:1.

רגע לפני שהוא ממריא לגומלין בשווייץ הקשר התראיין לאתר "ספורט1. "לא מרגיש שאני הדמות הטראגית. כבשתי שער נהדר וקפצתי משמחה, כי הרגשתי שהשער היה חשוב מאוד לקבוצה. כשהשופט שרק לפנדל ליריבה באירוע שהייתי מעורב לא הייתי מאושר וזה ברור, אבל בכדורגל המוטו שלי כולם מנצחים יחד וגם מפסידים יחד".

האוהדים שלכם נתנו הצגה והיו אדירים. הרגשת בבית?  

"יותר מאשר בבית. תרשום שיש להפועל באר שבע את הקהל הטוב ביותר בישראל. אני מנצל את ההזדמנות על מנת להודות בשמי ובשם כל השחקנים לאוהדים הפנטסטים שמחבקים אותנו באהבה. 12,000 אלף הגיעו לטדי לאיצטדיון בעיר אחרת והוכיחו את נאמנותם לקבוצה. אנחנו השחקנים נחזיר להם במגרש בגומלין ואני מקווה שנוכל לעבור את ת'ון".

אוהדי באר שבע בטדי. "הרהל הכי טוב בארץ" (עדי אבישי)

איך היה במחנה האימון?

"עבדנו קשה. המחנה היה מוצלח. הצטרפו שחקנים חדשים שהשתלבו מצויין. אסור לשכוח שתהליך לוקח זמן. שהליגה תיפתח נהיה הרבה יותר טובים. ברק בכר הוא מאמן שאפתן וצמא להצלחות ואנחנו נמלא היטב את ההוראות שלו".

האם באר שבע שצירפה שחקנים חדשים טובה יותר מעונה שעברה?

"נראה בתום העונה לפי התוצאות. אנחנו לא חוששים להצהיר שנשאף להגיע להישגים הגדולים ביותר בעונה החדשה ולהילחם על כל התארים".

אצל ברק בכר המערך שונה להתקפי יותר 4-3-3. זה מתאים לך יותר?

"אני ממלא את ההוראות של המאמן".

בכל תפקיד תהיה תחרות קשה. אתה לא חושש?  

"זה דבר מבורך שיש לנו סגל עמוק. הקבוצה תרוויח מזה. אל תשכח שהליגה ארוכה וקשה ואני יודע שהציפיות מאיתנו גדולות מאוד".

חובאן. משמחה לעצב בסיום המשחק (עדי אבישי)

מכבי נחלשה, אתם התחזקתם נכון לעכשיו. איך יהיו יחסי הכוחות בהתמודדות על התואר?

"נשתדל בכל משחק לעלות כדי לנצח. המאבק יהיה כמו תמיד קשה ואותי מעניינת רק הקבוצה שלי בלבד. אני לא מסתכל על קבוצות אחרות". 

אתה וחבריך כבר מחכים בקוצר רוח לשחק באיצטדיון החדש?  

"חבל על הזמן. בנו לנו בומבוניירה. מחכה בכיליון עיניים לשחק כבר שם. האוהדים יתנו אווירה של איצטדיון כמו אחד הגדולים  והמוכרים באירופה. להתראות בקרוב בטרנר בבירת הנגב. אני מזמין את כולם להגיע, כי אני בטוח שתראו שם כדורגל יפה". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי