אבוקסיס התגרה, ראיקוביץ' דחף: מהומה בסכנין

בן חיים
בן חיים | צילום: ערן לוף

ערן זהבי תהה: "שיחקנו בישראל או ברמאללה?". כל הפרטים כאן

(גודל טקסט)

בדרך ועל הדשא הרוב עבר בשקט, אבל שריקת הסיום באיצטדיון דוחה נתן את האות להתפרצות היצרים. אחרי שבני סכנין בלמה על 0:0 את מכבי תל אביב, המאמן המארח יוסי אבוקסיס התגרה בעוזר מאמן האורחת חואן טוריחו והבלאגן החל (וידאו באדיבות ערוץ 1). 

למקום ההתרחשות דהר השוער הצעיר פרדראג ראיקוביץ', שדחף את יוסי אבוקסיס המופתע לדשא. אחד מחברי ההנהלה של המארחת ניסה לבעוט בשוער הסרבי של מכבי תל אביב ומהומה המונית החלה על כר הדשא. לאחר מכן נפוצו שמועות כי השוער ספג כרטיס אדום וייעדר ממשחק העונה, אולם האירוע רק צוין בדו"ח השיפוט ובמכבי ת"א ניסו לטעון שאולי מדובר היה ביובל אבידור שהפיל את המאמן, אולי הצילומים מראים כי מדובר בשוער שככל הנראה יעמוד לדין משמעתי.

טל בן חיים הזועם מיהר להתערב במהומה וכמעט הורחק בעצמו, שוטרים וסדרנים ניסו להפריד בין הצדדים ולכר הדשא פרצו עשרות אנשי צוות ואוהדים מהיציעים. שחקני מכבי תל אביב התעטפו בדגלי ישראל כסוף של התרסה בפני הקבוצה מהמגזר הערבי, שמצדה נרגעה וחאלד חלאיילה החל לחגוג עם עלי עותמאן. נקמה ספורטיבית? אולי חלקית.


בן חיים, בא מחויך ויצא עצבני (ערן לוף)

מפקד כוח האבטחה דיווח, כאמור, כי גם טל בן חיים הורחק, אולם במועדון הכחישו זאת מכל וכל. המשטרה עצרה אוהדי מכבי תל אביב שחשוד כי הצית כסא ביציע, שני אוהדי סכנין החשודים בזריקת אבנים וסדרן החשוד שהכה שחקן של מכבי ת"א. 

במשטרה מחכים לתמונות כדי לראות מי בדיוק הותקף, וזה לא הכל. בסיום התפתחה גם מהומה בכניסה לחדרי ההלבשה, לאחר ששחקני מכבי ת"א הסתכלו על האירועים בעמדת המוניטור של השידור בטלוויזיה. אחד מאוהדי סכנין במקום החל להתגרות בבן חיים ובמקום התפתחה מהומה נוספת שנבלמה רק בהתערבות כוחות האבטחה. 

למכבי תל אביב יש גם צלמים משלה, שלרוב מצלמים את המשחק לצרכי ניתוח מקצועי, ובמועדון מתכוונים להשתמש בתיעוד בדיון המשמעתי הצפוי. הצהובים התלוננו שעם העליה למגרש אבוקסיס סימן על איבר מינו לעבר אוהדי האלופה.


אירועים מכוערים בסכנין (ערן לוף)

"רק הסרתי את המשקפיים ופתאום כולם היו אחד על השני"

"אוהדי מכבי קיללו אותי במשך 90 דקות. עוזר המאמן שלהם קילל אותי, אז קיללתי אותו בחזרה", הסביר יוסי אבוקסיס הנסער בסיום. "מכבי עצבניים מהתוצאה, כנראה כמו שאנחנו היינו עצבנים ביום חמישי.

אל תכניסו אותי לסיפור כשאני לא בסיפור. הם היו מתוסכלים, אני הייתי יותר מתוסכל ביום חמישי. מחאתי מולם כפיים, זה הכל". 

"עשינו נקודה מול קבוצה של 150 מיליון שקל, כשאנחנו עשירית מהתקציב שלהם", המשיך אבוקסיס. "אני שמח מהנקודה שהשגנו ונשארנו במקום הרביעי. אני לא משחק בשביל באר שבע או בשביל אף אחד, שמחנו על הנקודה בשבילנו".


בלאגן בדוחה (ערן לוף)

"יש לנו את המטרה שלנו – לסיים במקום הרביעי – ועשינו עוד צעד לשם", הדגיש עלי עותמאן. "מקווה שנצבור עוד נקודות ונשחק באירופה בעונה הבאה. לא רצינו לקלקל למכבי ולא לעזור לבאר שבע. אנחנו מתמקדים רק בקבוצה שלנו. לקחנו נקודה שתעזור לנו בהמשך הדרך. עימות עם בוס? לא היה ולא נברא, לחצנו ידיים ודיברנו. פספסנו פה ניצחון, זה כל מה שיש לי להגיד".

"רק הסרתי את המשקפיים ופתאום כולם היו אחד על השני", הגיב פטר בוס בסיום. "כל מה שקרה לא קשור לכדורגל. לגבי ראיקוביץ', לא ראיתי מה קרה ואני לא יכול להגיב. שיחקנו יוצא מהכלל, אבל לא כבשנו. ציפינו למשחק חם. אמרתי לשחקנים שאם נבוא למלחמה, נפסיד. אם נשחק כדורגל, ננצח. והבחורים שיחקו כדורגל, אבל לא הצלחנו להבקיע ולא ניצחנו".

"התיקו בסכנין לא שינה כלום כי בכל מקרה היינו צריכים לנצח את המשחק מול באר שבע", הזכיר מאמן מכבי ת"א. "אם ננצח במחזור הבא, נעלה למקום הראשון. ואם ננצח את כל ארבעת המשחקים שלנו, נהיה אלופי ישראל".


בוס: "אין לזה מקום בכדורגל" (ערן לוף)

"אנשים עם חליפות של מאבטחים הרביצו לשחקנים"

"יכול להיות ריב קטן בין מאמנים ובין שחקנים, אבל לא יכול להיות שיש פה מאבטחים שמתחזים למאבטחים ומרביצים לשחקנים שלנו", תקף בסיום ערן זהבי. "אנשים עם חליפות של מאבטחים, פשוט מרביצים לשחקנים שלנו. שלומי אזולאי חטף אגרוף. זו שערוריה אחת גדולה, חייבים לתת על זה את הדעת". 

"זו לא פעם ראשונה שזה קורה פה. מספיק, די, נמאס. לא יודע אם שיחקנו בישראל או ברמאללה", המשיך זהבי. "התביישתי, מבחינתי זו שערוריה. עשינו משחק מצוין, הגענו להמון מצבים, אבל היינו חסרי מזל". 

"אם מישהו חושב שמשהו נגמר במאבק הזה, אז הוא טועה מאוד", סיכם מלך שערי הליגה. "נילחם עד השריקה האחרונה של העונה הזאת. בסכנין שמחו? לגיטימי שישמחו, אבל בין לקחת נקודות לבין להתנהג ככה – מבחינתי הם הלהיטו את הרוחות. מאיתנו רק באו דברים של פיוס. זה לא מקום לשחק בו כדורגל, אם אנחנו לא יכולים להרגיש בטוחים. לא יכול להיות שיהיה כזה בלאגן במגרש".


והיו גם הפגנות לאומנות (ערן לוף)


משני הצדדים (ערן לוף)


היו מי שתמכו בבן חיים (ערן לוף)


אבל איך הוא תמיד במוקד הסערה? (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי