בכר: "הייתי צריך לדבר עם ברדה לפני הספסול"

|

מאמן הפועל ב"ש בראיון מיוחד: על הקשר עם הקפטן ומסר לעונה הבאה

(גודל טקסט)

ארבעה ימים אחרי שהוביל את הפועל באר שבע לאליפות ראשונה לאחר 40 שנה, ברק בכר הגיע לאולפן של אתר ספורט1 והעניק ראיון נרחב. האחריות לעיר ולאוהדים, הנתק עם איזי שרצקי, המעבר המתוקשר מקרית שמונה לבירת הנגב – לכל זה ועוד הרבה התייחס המנצח על התזמורת באדום.

"קיבלתי מאות, אולי אלפי הודעות מאז שבת", פתח בכר את דבריו והוסיף: "הראש לא ממש עובד עכשיו, אבל זה כיף גדול. עשינו משהו גדול, זה לא רק העיר באר שבע. בכל המדינה הרגשנו את התמיכה. שלא ייגמר".

"היו לחצים מאוד גדולים, רק מי שעובד במערכת כזו יודע כמה האחריות היא גדולה", דיבר בכר על השבוע שלפני המשחק מול סכנין. "הרגשתי שיש משמעות לאליפות הזאת מעבר לאליפות הרגילה. השבוע האחרון היה מאוד עוצמתי, בטח לאחר שכבר הכתירו אותנו ואז הפסדנו למכבי חיפה".

בכר המשיך: "היום הכי קשה היה בשישי בצהריים. חזרנו לבאר שבע, עשינו אימון ואז חזרנו הביתה. זה הרגיש כמו נצח עד שהגיע המשחק. בטח שהיה חשש שזה יברח. זה כל כך הגיע לנו, ואם היינו מפספסים היינו מצטערים על זה כל החיים. אנשים כאן לוקחים את הדברים האלה מעבר לכדורגל וזה קצת מפחיד. הייתה אחריות מאוד גדולה. אובדן האליפות היה יכול לגרום לפגיעה בנפש של אנשים. האחריות לאנשים מסביב הייתה גדולה יותר מהרצון לזכות בתואר כמאמן".


בכר, הרגיש אחריות גדולה (דני מרון)

בראיון הראשון שלו אחרי הזכיה באליפות, בכר הודה למקום שממנו הגיע לבירת הנגב – קרית שמונה. כשנשאל כעת מדוע בחר לעשות זאת, שכן נפרד מהמועדון בטונים צורמים, השיב המאמן: "הייתי שם 11 שנים. קיבלתי שם את ההזדמנות כמאמן ראשי וזה לא מובן מאליו. נכון שזה נגמר לא נעים, אבל בסופו של דבר צריך לזכור את הדברים הטובים". 

ומה לגבי איזי שרצקי? "איזי לא התקשר לברך, אבל אני מבין אותו, הוא כועס", הגיב בכר בצניעות אופיינית והוסיף: "אני לא מתכוון להתנגח איתו. מה שלא יהיה, אני תמיד אעריך אותו, הוא מי שנתן לי את ההזדמנות ואני לא יכול לשכוח את זה".

כאשר ברקע האפשרות להגדיל את כמות הזרים בקבוצות מחמישה לשישה, בולטת העובדת שבאר שבע הסתפקה העונה בארבעה שחקני חיזוק זרים בלבד. ונראה כי עבור בכר, הגדלת הכמות אינה קריטית: "שישה זרים? שחקן ישראלי צעיר ומוכשר ישחק אצלי לפני זר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי