כשסנדלר רוצה להיות מהנדס: הכישלון של הניסנובים

האחים ניסנוב. המושיעים?
האחים ניסנוב. המושיעים? | צילום: דני מרון

הפועל ת"א הפכה לקבוצה בלי זהות, זיקה או כבוד לשחקני עבר, שמזכירה לג'ימי טורק את הקבוצה שירדה לפני 28 שנה ואת המבט של אליהו עופר שהוא כל כך רצה לשכוח

(גודל טקסט)

כל כך לא רציתי להיות בסיטואציה הזאת, לחזור שוב לסרט הזה מסוף שנות ה-80. לא אשכח את המשחק המכריע ההוא נגד בני יהודה בשכונת התקווה. ישבתי אחרי הספסל וראיתי איך העסק מתפורר. אז היו שחקנים הרבה יותר טובים ממה שיש היום, שחקני נבחרת ושחקנים שהיה להם את הניסיון. היו בהפועל ת"א כאלה שרצו לעשות הכל, נלחמו ונתנו הכל על המגרש והיו גם כאלה שחשבו אחרת. והמבין יבין.

לא אשכח את אליהו עופר, המאמן הוותיק שהסתכל עליי במבט מדאיג שאומר 'מה אני אעשה? הם לא עושים את מה שאני רוצה, מה שתדרכתי אותם לפני רבע שעה בחדר ההלבשה'. זה היה מבט שהייתי רוצה לשכוח אותו כי את הזיכרונות האלה, הקבוצה של היום החזירה לי. כמה שאני לא רוצה לחוות את זה שוב.

הפועל תל אביב של היום היא קבוצה כמעט בלי זהות. אין בה שחקן שגדל בקבוצה או שיש לו זיקה אמיתית לצבע או לסמל. ולא רק שחקנים, גם המאמנים והאנשים שעובדים בקבוצה הבוגרת ובמחלקת הנוער חסרי זיקה. היחיד שנשאר הוא יאשין האפסנאי – האדם היחידי שנולד בקבוצה ויש לו את הזיקה והאהבה האמיתית לצבע האדום.

הרי ידוע שהפועל תל אביב בלשון המעטה לא אוהבת את שחקני העבר שלה. איך יכול להיות שבקבוצה כזאת אין אף דמות מן העבר שנמצאת במערכת? והמערכת עצמה זקוקה לכל אדם שיש לו ניסיון ואהבה לבית ואכפתיות לבית כי מי שהבית שלו הולך להיהרס, יעשה הכל שזה לא יקרה. לפני חודשיים, כששמעתי ששייע פייגבוים נפגש עם האחים ניסנוב לגבי תפקיד בצוות המקצועי ואחראי על מחלקת הנוער, חשבתי שהמשיח הגיע. שחקני עבר התקשרו אליי בהתרגשות, אבל זה לא קרה. כנראה שהיה מי שקיבל שם עצה מתאומים או חיים רמון.

הם לא רואים מה קורה בקבוצות אחרות? במכבי חיפה, בהפועל באר שבע במכבי פתח תקוה וגם במכבי תל אביב? לפעמים אנחנו, שחקני העבר של הפועל ת"א, נפגשים ושואלים את אותה שאלה: למה הם לא לוקחים שחקנים שנתנו ממיטב השנים שלהם לקבוצה? אם הם לא יתנו לנו, מי ייתן? מכבי תל אביב אולי?

כשהניסנובים רכשו את המועדון אחרי כבירי, הייתה אשליה שאולי העסק יעלה על המסלול הנכון מבחינה מקצועית וניהולית, אבל שום דבר לא השתנה. מינו מאמן והביאו בינואר שחקני רכש שאני לא רוצה לפגוע בהם. הם לא אשמים אלא אשם מי שהביא אותם. ושוב האוהדים שואלים מי הביא את השחקנים האלה? שחקנים כאלה מקומם לא בקבוצה כמו הפועל ת"א, אבל ככה זה עובד כשסנדלר רוצה להיות מהנדס. ושוב הזיכרונות האיומים מ-1989. אם אז הקבוצה המוכשרת ירדה, מה יהיה הפעם?   

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי