שחקני העבר מתקשים לעכל: הכתובת הייתה על הקיר, ירידה מרסקת

שחקני הפועל תל אביב
שחקני הפועל תל אביב | דני מרון

הפועל תל אביב נפרדה מהליגה הלאומית והסמלים של המועדון מתקשים, טורק: "אין לשחקנים זהות". ז'אנו: "צריך לשקם את ההרס"

(גודל טקסט)
הפועל תל אביב נפרדה אמש (שבת) מליגת העל אחרי 28 שנים ותשחק בעונה הבאה בלאומית. שחקני העבר של המועדון מתקשים לעכל את הבשורה וחלקם מפנים אצבע מאשימה לשחקנים, למאמנים ולמנהלים.

 

רפעת "ג'ימי" טורק: "מאז אתמול ועד עכשיו לא ישנתי. אנשים מצלצלים אליי ,פוגשים אותי ברחוב כבר מספר ימים ומאשימים אותי במצב הקבוצה כאילו אני משחק. היום אין לשחקנים של הפועל זהות, אין את הדם של הפועל ואין שייכות. כולם באים לדפוק כרטיס, אומרים שלום והולכים הביתה. האמנתי שהקבוצה תישאר, אבל מי שעושה בשלושת המשחקים האחרונים שתי נקודות מתשע זה מראה במי מדובר. אין היום אנשים כמו דוביד שווייצר ואחרים שהפועל ת"א הייתה הלב והדם שלהם. כואב לי מאוד, אבל דברים השתנו".



 

ינקה אקהויז: "נגמר לי. אין יותר כוח לצעוק ולנבוח, אם לא ילמדו משגיאות העבר גם עכשיו הם לא יצליחו לחזור. חובה להפעיל תוכנית לטווח ארוך ולשקם את ההרס שנעשה במועדון לאורך השנים האחרונות. זה רק ספורט, אבל הפועל ת"א היא בנשמה שלנו והכל מתחיל מהניהול. גם עזיבת בלומפילד היא סיבה לירידה, אבל יש עוד המון דברים".

 

מוריס ז'אנו: "הכתובת הייתה על הקיר. כבר בשבע השנים האחרונות הביאו למועדון מאמנים שהכריזו בהגיעם שהם לוקחים אליפויות ותארים ובאו רק בשביל הכסף. כולם עבדו על כולם, הכניסו את המועדון לחובות וגרמו למשבר כספי שהתגלגל מאחד לשני. הייתי בירידה לפני 28 שנים, אז זה כאב לי מאוד ועכשיו זה מתחבר כאילו לירידה אחת מרסקת. צריך להחזיר שחקני עבר לניהול המועדון".




אוהדי הפועל תל אביב. זה לא מגיע להם. צילום: דני מרון

 

זאב סגל: "הירידה גרמה לי לשברון לב, הלב בכה ולא היו לי הכוחות לדבר. קשה לקבל דבר כזה למי ששיחק כמוני בהפועל תל אביב מגיל 11 עד 29 שנים והיה לאורך שנים מאמן במחלקת הנוער. אני לא מאמין בדמעות של השחקנים בהפועל תל אביב שבאים לשנה-שנתיים וכבר בקיץ יהיו בקבוצה אחרת.  אני מביט בסגל שרץ לאורך העונה הזאת ולא מוצא שחקן בית אחד או שניים שיהיו דומיננטיים. קבוצת הנוער שלנו מנותקת מהקבוצה הבוגרת והם לא מכירים את שחקני הבוגרת שנוחתים משחקים ונעלמים".

 

בנו קובי סגל: "זה יום כואב עבורי, אבל למען ההגינות הירידה הראשונה הייתה בשבילי יותר מרסקת עם דמעות אמת. אז בנוסף לניהול הכושל ואי תשלום המשכורות היו שחקנים שפשוט לא הופיעו לאימונים ומשחקים. לא הופענו כלל למשחק נגד מכבי חיפה והגענו נגד צפרירים חולון עם הנוער. היום האוהדים מופיעים בהמוניהם. לחבר ירידה כשחקן וירידה כאוהד ושחקן עבר זה שובר אותי כי לא האמנתי שזה יחזור. אין ספק שהפועל ת"א היא הקבוצה הכי חלשה בליגת העל עם הקהל שהוא בין שלושת המובילים. הפועל תיבנה מחדש, אין לי ספק בכך וצריך להחזיר למערכת שמות כמו משה סיני, גילי לנדאו, שייע פיגנבויים, ינקה אקהויז, ג'ימי טורק כי הבעלים ממשפחת ניסנוב מחוברים לשורשים. בספורט תמיד יש את השנה הבאה ואני מאמין שהכאב המרסק יתחלף לאושר גדול".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי