אנתוני וארן: ב"ש קצת מעל הליגה. ניצחון על מכבי ת"א יהיה הצהרה

אנתוני וארן
אנתוני וארן | אודי ציטיאט

הסיכום המוקדם באשקלון ("נעים מבין אותי"), הפיטורים של מימר ("האימון האחרון שלו היה ממש מוזר") ההדחה מאירופה והחלום הגדול. 21:00: החלוץ שחצה את הכביש מגיע עם בית"ר ירושלים לקרב בנתניה

(גודל טקסט)

 מסתבר שאנתוני וארן (27) היה לא רחוק מלשחק בבית"ר ירושלים כבר לפני 3.5 שנים. "התחלתי להתאמן עם בית"ר בתקופה של רוני לוי. התאמנתי יומיים–שלושה עם הקבוצה. אני זוכר שהיה בלגאן שם באותו זמן, באתי לאימון ואני זוכר שהאוהדים זרקו דברים למגרש". כך אומר החלוץ הצרפתי-יהודי. כמו בסוף 2013, גם בקיץ 2017, בבית וגן לא שקט בלשון המעטה.

בעיצומו של שבוע סוער בו פוטר המאמן שרון מימר, וארן, אחת מנקודות האור של הקבוצה בפתיחת העונה (שלושה שערים ובישול בשש הופעות באירופה ובגביע הטוטו – רק שתיים בהרכב), התראיין לספורט1 וסיפר על הקיץ הסוער, ההתאקלמות במועדון גדול אחרי שלוש עונות בליגה הלאומית, המטרות של הקבוצה ההצעות שדחה ועל החלום הגדול.

אנתוני, איך השפיע על השחקנים כל מה שקרה עם שרון מימר ואלי טביב?
"אני התרגלתי לקטע של החילופי מאמנים מהפועל ירושלים (צוחק). כולם קוראים מה שיש בתקשורת, אבל זה לא משפיע עלינו, אנחנו שמים את זה בצד. אנחנו יודעים שחלק מזה זה שטויות. הוא היה 100% איתנו גם בזמן ההמולה. מה שכן, האימון האחרון שלו היה ממש מוזר. ברמה האנושית, זו לא הייתה סיטואציה נעימה, אבל אלו דברים שקורים בכדורגל. היה קשה במועדון, אבל לא בגלל זה הוא הלך הביתה אני חושב. לא ציפינו שהוא יילך הביתה. יש דברים שאנחנו לא יודעים, מה שקורה בין ההנהלה למאמן. אנחנו לא יכולים לדעת למה הוא פוטר. נגד הפועל באר שבע ניצחנו 0:3 והכל נראה ורוד".


וארן חוגג במדי בית"ר. "לא ציפינו שמימר יעזוב" (עדי אבישי)

הסיבוב הראשון בין טביב למימר הגיע אחרי התבוסה 4:0 לבוטב פלובדיב וההדחה ממוקדמות הליגה האירופית. מה הרגשתם אחרי המשחק?
"היינו ממש עצובים. בעונה שעברה בית"ר סיימה במקום השלישי והגיעה לליגה האירופית, אחרי שעבדה קשה כל העונה וגם באירופה הייתה מרחק סיבוב משלב הבתים מול סנט אטיין. רצינו לעשות עוד צעד אחד קדימה. הרגשנו השפלה ובושה. האוהדים באו לתמוך בנו, הרגשנו ממש רע. יחד עם זאת, בכדורגל כל יום הוא חדש ובמקום להוריד את הראש ולהגיד: 'וואו מה עשינו', שזה הדבר הכי קל לעשות, רצינו להרים את הראש כדי להשיג את המטרה שלנו – להגיע הכי רחוק בליגה".

עם כל הבלגאן והכותרות השליליות מסביב, בית"ר ירושלים היא עדיין אחד המועדונים הכי גדולים בישראל. את חציית הכביש מהפועל ירושלים (22 שערי ליגה בשנתיים האחרונות) החלוץ מגדיר כ"צעד ענק". כדי להבין את ההבדל, וארן מעלה סיפור מהתקופה בממלכה של יוסי סאסי: "בהפועל ירושלים היו שני מקרים שלא היו מים, אז הלכנו להתקלח בבריכה ליד".


וארן. הקיץ הוא חצה את הכביש, אבל בעבר נבחן בבית"ר


איך הגעת בסופו של דבר לבית"ר?

"אחרי העונה שעברה החלטתי שאני רוצה לשחק בליגת העל, ויתרתי על הצעות עם יותר כסף מהליגה הלאומית. דיברתי עם כמה קבוצות מליגת העל, אבל ההצעות לא היו מספיק טובות. לאחר מכן, הייתי כבר סגור בהפועל אשקלון, ואמרתי ליובל נעים ולסוכן שלי (אדם קידן – נ"צ) שאחזור מהחופש בצרפת אחתום, אבל יום לפני שחזרתי בית"ר פנתה. מימר דיבר איתי ורצה שאצטרף למחנה האימונים לשבוע ואז אחתום, אבל אמרתי לסוכן שלי ש'אני מכבד את ההצעה כי מדובר במועדון גדול', אבל עם כל הכבוד אני לא רוצה לעשות מבחנים'. הוא דיבר איתם והם הסכימו להחתים אותי בלי מבחנים".

אתה יודע שהסוכן שלך אדם קידן הסתכסך עם יובל נעים בעקבות מה שקרה?
"הוא יותר מסוכן, הוא חבר. אני ממש קרוב אליו. הוא לא רואה בנו לקוחות, אלא שותפים לדרך. אני יודע שהוא הסתסכך בגלל כל הסיפור עם יובל נעים, אבל הוא עשה מה שטוב לי ובגלל זה אני מכבד אותו מאוד. אי אפשר להגיד 'לא' לבית"ר ואני מניח שגם יובל – בתור אוהד בית"ר – מבין אותי".


וארן עם מימר וקידן. "סירבתי להיבחן בבית"ר ירושלים" (האתר הרשמי)

חזרה למעבר, מה הרגשת אחרי שער הבכורה מול ושאש (0:3 לבית"ר)?
"זה היה ממש מוזר לכבוש את השער הזה. הרגשתי: 'וואו'. יחד עם זאת, לא הרגשתי בחלום, כי אני יודע מה אני יכול לעשות ולשים גולים. יש פה חבר'ה טובים בקבוצה שמפרגנים וכולם עוזרים אחד לשני. אני משחק עם שחקנים ממש טובים שמחפשים אותי, ויותר קל וכיף לי. השחקנים הוותיקים כמו יוסי בניון רוצים להכניס את האחרים לעניינים. מבחינה חברתית, אני עוזר לאנטואן קונטה, מתרגם לו דברים שכותבים. אני ממש קרוב אליו. זה עוזר גם לי שהוא פה, כי אני מדבר צרפתית יותר טוב מעברית".

יש בבית"ר הרבה שחקנים בחלק הקדמי כמו ורד, שכטר, ז'אורז'יניו ועוד. איך אתם מתמודדים? יש בעיות אגו?
"יש שחקנים שקיבלו אמנם פחות דקות, אבל כולם שיחקו בסופו של דבר. הופתעתי שקיבלתי הזדמנויות – ולא בגלל שאני לא מעריך את עצמי, אלא בגלל שיש הרבה שחקנים טובים. אנחנו חבורה ממש טובה, אין אגו בכלל בקבוצה. לא חשבתי שככה יהיה כשמדובר בקבוצה גדולה. לדוגמה, אחרי שעידן ורד החמיץ במשחק הראשון מול פלובדיב (1:1 – נ"צ) הלכתי והרמתי אותו מהדשא. אני מרגיש כבר כמה שנים פה בזכות זה שהשחקנים החדשים מכניסים אותנו בקלות".

אז מה המטרה שלכם השנה? אפשר להיאבק על מקום בצמרת הגבוהה עם מכבי ת"א והפועל ב"ש
"אני חושב שב"ש קצת מעל כולן, אבל יש לה הרבה משחקים העונה ובטוח הקמפיין האירופי יעייף אותה, כמו גם את מכבי תל אביב אם תעפיל. הקבוצה הגיעה למקום שלישי שנתיים ברציפות, אז זה המינימום עכשיו. ניצחון על מכבי ת"א במחזור הפתיחה יהיה הצהרה להמשך ההתמודדות בצמרת, אף על פי שעדיין מוקדם ומדובר במחזור הראשון. הכל נגדנו עכשיו, אז אם ננצח קצת נשתיק את האנשים".


וארן מול ושאש. "הפועל באר שבע קצת מעל כולן" (אודי ציטיאט)

המעבר של וארן מהלאומית לליגת העל נראה כחלק יחסית עד כה אולי בגלל שהוא כבר שיחק בליגת העל. באמצע עונת 2013/14, לאחר אותם מבחנים קצרים בבית"ר, חתם וארן ב-מ.ס אשדוד של ניר קלינגר ואף הבקיע שער אחד מול מכבי פ"ת. באותה תקופה וארן עדיין לא קיבל את תעודת הזהות שלו והוא הצטרף לקבוצה כזר חמישי אחרי שדויד סולארי נפצע.

איך הגעת לישראל בזמנו?
"שיחקתי אז בבאסטיה שהייתה בליגה הראשונה. המאמן אמר לי לחפש קבוצה אחרת בצרפת ולא מצאתי. דוד שלי הוא ישראלי וגר באשדוד. הוא אמר לי לבוא ושיש פה כדורגל טוב. לקחתי כרטיס טיסה ובאתי איתו בלי שהייתה לי שום הצעה. דיברתי עם אשדוד אבל עדיין הדיבורים עדיין לא הבשילו לחתימה. במהלך התקופה שהאמנתי בבית"ר, אשדוד בסופו של דבר רצתה להחתים אותי והצטרפתי. לא היה לי כושר כשהגעתי, עשיתי כל הזמן אימוני כושר עם המאמן כושר רן גולדינג".


"מרגיש ששיחקתי כמה שנים בבית"ר (אודי ציטיאט)

אז אחרי שהספיק לעשות את כל הדרך מאשדוד, למכבי יבנה – עונה אחת בה סבל מקרע ברצועה הצולבת ונעדר ארבעה חודשים – עד לשתי הקבוצות של הבירה וארן, שוויתר על קריירה בדוגמנות כדי להתרכז בכדורגל, לא רוצה לעצור.

מה החלום שלך?
"לשחק בליגה הראשונה בצרפת. אמנם השתפרתי ואני מכיר את הליגה הראשונה, אבל מאוד קשה להגיע לשם. כיהודי אני ממש אוהב לשחק בבית"ר ירושלים. בשביל היהודים בצרפת הכדורגל הישראלי זה בית"ר. בשבילי זה המקום הכי טוב להיות בו בישראל".

לסיום, מי המודל לחיקוי שלך?
"אני הכי אוהב את רובין ואן פרסי. כמוהו, אני גם שמאלי ברגל. המשחק שלנו ממש דומה. אני גם ממש אוהב את אוליבייה ז'ירו. אני מחזיק ממנו מאוד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי