בהפועל ב"ש חוששים: "כנראה שנצטרך לאפשר לוואקמה להתקדם"

טוני וואקמה
טוני וואקמה | אודי ציטיאט

לאחר האכזבה הגדולה מול מאריבור ואי ההעפלה לשלב הבתים באלופות, גורמים המעורים בנעשה מבינים שהניגרי עשוי לעזוב בינואר, חשש שגם אוגו לא ירצה להישאר. המשטרה הרחיקה שישה אוהדים מהמגרשים

(גודל טקסט)

אלילת המזל שעבדה שעות נוספות בצמד המשחקים מול לודוגורץ, לא התייצבה אמש (שלישי) לצדה של הפועל באר שבע במאריבור. "המשחק הכי חשוב בתולדות המועדון" הסתיים בהפסד 1:0, הדחה כואבת, מפח נפש גדול ובאובדן הכנסות המוערך בעשרות מיליוני שקלים.

כשיתייבשו הדמעות יהיה על ראשי המועדון למצוא פתרון יצירתי שישכנע את טוני וואקמה לגנוז את תוכניתו לפרוש כנפיים ולעוף מהנגב כבר בחלון ההעברות בחודש ינואר. גורם המעורה בהתנהלות העניינים מול ה'גנרל' אמר לספורט1: "בקיץ האחרון שידרגנו לטוני את השכר, מתוך התחשבות בשיפור הדרמטי ביכולתו ובתרומתו העצומה לקבוצה. מתישהו כבר לא נוכל להתחרות עם הצעות כספיות שחורגות מהיכולות שלנו, כמו זו שהופנתה אליו לטענתו על-ידי קבוצה בסין. אולי אנחנו מתקרבים לשלב שבו נצטרך להגיד 'סטופ', ולאפשר לו להתקדם הלאה". עזיבה אפשרית של וואקמה עלולה להפעיל את אפקט הדומינו הניגרי; יש החוששים שג'ון אוגו, חברו הטוב של טוני, עלול אף הוא לשקול את צעדיו.

וחזרה ללילה המסויט במאריבור: מראות לא מוכרים מהזווית הבאר-שבעית נראו בסיום על כר הדשא ב"גן העם". מאור מליקסון נשכב על הקרקע ומירר בבכי. לואי טאהא, שהרחקת כדור לא מוצלחת שלו סידרה לסלובנים את שער העלייה לצ'מפיונס, ירד מהמגרש בדמעות. גם המאמן ברק בכר הרגיש כובד בגרון. "מה היה חסר? השפיץ של הנעל היה חסר", אמר.

והיה עוד פן לכישלון. היו שהסבירו את עוצמת האכזבה בגודל הציפיות. מאז שמאריבור עלתה בגורל, פמפמו לשחקנים שמדובר ב"יריבה נוחה", כזאת שצריך לעבור בסיכום שני המשחקים. הקלות היחסית שבה ניצחה ב"ש את טבארס וחבריו במשחק הראשון בטרנר יצרה את התחושה שאפשר להתחיל להתכונן לפסטיבל הצ'מפיונס בנגב.

באופן המנוגד לתורת "העמה יעמיק" הרימו בשעת המשחק חפלה באחד מאולמי השמחה בעיר. היו אוהדים שכבר פנטזו על סלפי עם מסי ורונאלדו. מצד שני, נשמעו גם קולות אחרים. אוהד הקבוצה, מוסכניק בשם אורן, התכונן מראש לקבלת האלמנט: "ראינו מה קרה למכבי תל אביב כששיחקה בליגת האלופות. בכל משחק היא קיבלה בראש, ובסוף הפסידה לנו את האליפות. עדיף לשמור על התואר, ועל הדרך להשתעשע בשלב הבתים של המפעל האירופי".

ג'ון אוגו. גם הוא ישקול את צעדיו (אודי ציטיאט)
ג'ון אוגו. גם הוא ישקול את צעדיו (אודי ציטיאט)

האלופה, שנחתה הבוקר בישראל, תצטרך לאסוף את השברים, כשכבר ביום ראשון מצפה לה משחק חוץ בסמי עופר מול מכבי חיפה. אחרי אובדן הנקודות במחזור הראשון (1:1 עם מכבי נתניה), אף אחד במועדון הדרומי לא מעוניין לספק הסברים בגלל פתיחה צולעת בליגה. מדיניות הרוטציה שהנהיג בכר במחזור הקודם תרוסן במידה רבה, ועדיין צפויים מספר שינויים בולטים, וביניהם חזרתו הצפויה של דוד גורש אל בין הקורות.

ניב זריהן, שהציג יכולת מעודדת במחזור הפתיחה, עשוי לקבל דקות משחק בסמי עופר. לעומתו, אין בשלב זה תאריך מוגדר לחזרתו של איסק קואנקה לכשירות מבצעית. הקשר הספרדי היה עם חבריו במאריבור, ואפילו ערך אימונים מלאים בתחילת השבוע. ובכל זאת, בצוות המקצועי מעדיפים לחכות עד שהספרדי יהיה כשיר לחלוטין.

ברק בכר. יצטרך להתגבר על גל העזיבות (אודי ציטיאט)
ברק בכר. יצטרך להתגבר על גל העזיבות (אודי ציטיאט)

אי שם במתקן רפואי בלונדון, הרחק ממשחק הדמעות בסלובניה, נמצא החלוץ בן שהר שהתחיל בתהליך השיקום שלו. שהר מתאושש משבר בעצם הבריח, בשאיפה להיחלץ מרשימת הפצועים בעוד מספר שבועות.

במקביל, היחידה למניעת אלימות בספורט החליטה על הרחקת שישה אוהדי הפועל ב"ש המזוהים עם ארגון האוהדים "האולטרסאות'", משטרת ישראל מזהירים כי שרשרת אירועים בעלי גוון אלים שנעשו על פי החשד, על ידי אוהדים המזוהים עם הארגון, פוגעים בשלום הציבור ומעודדים אלימות. השישה קשורים בהדלקת אבוקות, גניבת דגלי קבוצות יריבות והפרת הסדר הציבורי.

כתוצאה מכך, ארגון אוהדי הפועל באר שבע מאיים להחרים את המשחקים הבאים בעקבות אלימות משטרתית, כפי שתוכלו לראות בהמשך, אבל ללא כל קשר – נראה שההצעה לחזור מ"סמי עופר" ביום ראשון הקרוב ברכבת לא כל כך מתאפשרת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי