בן חיים כשיר, עטר יערוך בכורה. רודריגס: הגעתי בזכות ג'ורדי

עטר
עטר | דני מרון

שחקני הרכש צפויים לזכות לדקות ראשונות מול בני סכנין (שבת, 18:00 בספורט4), אולם החלוץ כנראה יעלה מהספסל. ייני צפוי להחמיץ את המפגש, טרם הוחלט לגבי הבלם. האורחת מרוצה מחזרתו של שלומי אזולאי

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תארח מחר (שבת, 18:00, ספורט4) את בני סכנין כשפניה כבר למשחק ביום חמישי בצ'כיה נגד סלביה פראג בשלב הבתים של הליגה האירופית. המאמן ג'ורדי קרויף לא צפוי לפתוח עם ההרכב החזק ביותר, כדי לא להעמיס על השחקנים המובילים שני משחקים בשבוע.

הצוות המקצועי מודע לכך שסכנין תעלה במערך הגנתי ותנסה לצאת להתקפות מתפרצות ועל כן ההכנות למשחק מתקדמות בפריצה המערך המעובה ובמניעת משחק המעבר של היריבה. המגן השמאלי אופיר דוידזאדה והבלם טל בן חיים ששב פצוע ברגלו ממשחקה של נבחרת ישראל באיטליה עשויים לקבל מנוחה, כמו גם החלוץ ארון שוינפלד הסובל ממתיחה קלה. יש לציין כי בן חיים התאמן הערב כרגיל ומבחינתו כשיר להתמודדות.

מסתמן כי הבלם הצרפתי ז'אן סילבן באבין לא יערוך הופעת בכורה בקבוצה, כשטל בן חיים או איגור פיליפנקה יעלו לצדו של איתן טיבי שישחק עם מסכה על הפנים כדי להגן על הסדק בלחי. אם דוידזאדה לא יפתח ישחק בעמדת המגן השמאלי אבי ריקן. הקפטן שרן ייני ממשיך להתלונן על מיחושים וצפוי לנוח, כאשר על מקום במרכז השדה נאבקים כריסטיאן באטוקיו, חוסה רודריגס, טינו סושיץ' ודור פרץ.

נראה כי ניק בלקמן ימשיך בחלק הקדמי, כך שאלירן עטר יערוך בכורה מחודשת רק מהספסל. האנגלי ישחק לצדם של עומר אצילי ו-וידאר קיארטנסון, כשגם דור מיכה צפוי לעלות ב-11 כדי לנסות לפצח את החלק ההגנתי של הקבוצה מהמגזר. במועדון מאמינים שמעל 10,000 אוהדים יגיעו לתמוך בשחקנים.

אלירן עטר. צפוי לפתוח בהרכב (דני מרון)
אלירן עטר. צפוי לערוך בכורה מחודשת מהספסל (דני מרון)

בתוך כך, קשרה החדש של הקבוצה, חוסה רודריגס, התראיין לאתר הרשמי ואמר: "אני שמח להצטרף למכבי תל אביב. היו לי מספר הצעות ומיינץ לא הסכימה לכל הצעה, אבל ג'ורדי היה הגורם המכריע להגעתי. הגעתי לכאן לא בגלל ההצעה הכספית, אלא בגלל סגנון הכדורגל שמכבי משחקת. מהרגע שהגעתי האנשים סיפרו לי שמכבי מסגלת לעצמה סגנון משחק ספרדי, בזכות שג'ורדי שמנחיל את הפילוסופיה שלו".

על עצמו העיד: "אני שחקן שאוהב להחזיק את הכדור, וכשאין לי את הכדור אני רץ כדי להשיג אותו . כשדיברתי עם ג'ורדי הוא הבהיר לי שאני סוג השחקן שהוא מחפש. שיחקתי בריאל מדריד כשהייתי מאוד צעיר. היו לי מעט דקות, אבל משחקים שם השחקנים הטובים בעולם, זאת הייתה התנסות חשובה עבורי. שיחקתי בחודשים האחרונים במאלגה. השנה הקרובה חשובה לי מאוד ואני אתן את הכל למועדון. אני אשאיר את כולי על המגרש בכל משחק. אני שחקן יותר טכני מפיזי, אבל בזמן ששיחקתי בגרמניה שיפרתי את המשחק הפיזי שלי. חשוב לי לשחק בכל משחק אפשרי השנה. עברו שנתיים מאז האליפות האחרונה של מכבי ומבחינתי שנה טובה היא לזכות באליפות ובגביע, וכמובן לעבור שלב בבתים בליגה האירופית".

 
חוסה רודריגס. שיחק עם השחקנים הטובים בעולם (צילום מסך)
חוסה רודריגס. שיחק עם השחקנים הטובים בעולם (צילום מסך)


נעים תירגל שלושה בלמים, שלומי אזולאי עם בכורה בסגל (מיכאל וייסרמן)
למרות שני ניצחונות בשני מחזורי הפתיחה, בבני סכנין מבינים כי היכולת לא הייתה משביעת רצון וזה לא יספיק במשחק החוץ מול מכבי תל אביב. פליקס נעים והצוות המקצועי רצו להתחזק בשני שחקנים עד תום מועד העברות, אך מרוצים שהחזירו את שלומי אזולאי החלוץ לקדנציה נוספת בקבוצה. במועדון לא ויתרו על צירוף שחקן זר ובוחנים אפשרות של שחקן ללא חוזה. 

המאמן ערך אסיפה טקטית לקראת המשחק מול מכבי תל אביב, ובה הזהיר את חניכיו מהחלק ההתקפי של הצהובים. נעים ציין כי חשוב מאוד לעצור את וידאר קיארטנסון, ואם הקבוצה תעמוד במשימה סיכויה לצאת עם נקודות מהתמודדות גבוהים. כדי להימנע מאיום החלק ההתקפי הצהוב, נעים תירגל מערך של שלושה בלמים, כאשר מרון גנטוס יחזור מפציעה היישר למרכז ההגנה לצדם של עלאא אבו סלאח ואברהם פאס. עידן שמש ומוחמד כליבאת יפתחו בחלק ההתקפי, כשישראל זגורי יתחיל על הספסל.

חוץ מאזולאי, שיערוך בכורה בסגל, גם לוקאס גאושו הברזילאי יעמוד לראשונה לרשותו של נעים.

שלומי אזולאי. החלוץ חוזר למקום בו הכי הצליח (ערן לוף)
שלומי אזולאי. החלוץ חוזר למקום בו הכי הצליח (ערן לוף)

הרכבים משוערים
מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', יובל שפונגין, טל בן חיים (איגור פיליפנקה), איתן טיבי, אופיר דוידזאדה (אבי ריקן), דור פרץ, כריסטיאן בטוקיו (טינו סושיץ'), דור מיכה, עומר אצילי, ניק בלקמן (אלירן עטר), וידאר קיארטנסון.

בני סכנין: מחמוד קנדיל, עלי עותמאן, אברהם פאס, מארון גנטוס, עלאא אבו סלאח, וונדרסון, סגס תאמבי, חאלד חלאיילה, פיראס מוגרבי, מוחמד כליבאת (ישראל זגורי) ועידן שמש.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי