צפו בתקציר: ראדי הכניע את אשקלון בדקה ה-95, 0:1 לבאר שבע

ראדי
ראדי | דני מרון

האלופה כבר התייאשה מלהשיג את הניצחון הראשון העונה ואז בא הקשר הווינר בשער אופייני: פצצה מ-25 מ' שהכניעה את איינגובה והותירה את נעים ושחקניו המומים

(גודל טקסט)
למזלה של הפועל באר שבע מבחן התוצאה קובע. 0:1 על אשקלון ושלוש נקודות ראשונות. נכון שזה קרה רק בדקה ה-95 ונכון שתיקו לא היה מקפח את האלופה כי גם שחקניו של יובל נעים הגיעו למצבים מצוינים מול השער ובעיקר נכון שלברק בכר יש כרגע לפחות קבוצה הרבה פחות טובה משהיתה לו בעונה שעברה, אבל העיקר ששלוש הנקודות שיחררו את הלחץ לקראת פתיחת שלב הבתים של הליגה האירופית.  
 

בכר רצה לתת מנוחה לשחקני שרשמו שני משחקים במדי הנבחרות מאור מליקסון ומיחאי קורהוט אבל אחרי מחצית גרועה במיוחד שילב את הקשר הישראלי והמגן ההונגרי וקיבל קבוצה אגרסיבית ומסוכנת בהרבה. מאמן באר שבע גם הכניס במחצית את איסק קואנקה אבל הספרדי לא הרשים ונראה עדיין חלוד.




אשקלון יכולה לבוא בטענות רק לעצמה על שיצאה ערומה מטרנר. בעונה שעברה שמטה יתרון 0:1 והפסידה 2:1 והפעם מנע חוסר ריכוז מטל איילה (בעיקר), מילאן סמילאניץ' וחוסר מזל של רודי חדד לשים את הגול שהיה מכניס את האלופה לאנדרלמוסיה מוחלטת.



ותודה לראדי שהביאנו עד הלום. באר שבע חוגגת (דני מרון)


שמרנו את מהראן ראדי לסוף בכוונה. הקשר סתם ליקט חמש אליפויות רצופות. מדובר באחד הווינרים הגדולים של הכדורגל הישראלי. דקה 95: ראדי מגיע לכדור תועה מהגנת אשקלון ומצליח להוציא מעצמו טיפה אחרונה של מאמץ. ואיזה טיפה – טיל שטוח מ-23 מ' לפינה הרחוקה, 0:1 קטן גדול שנותן לקבוצתו להסתכל באופטימיות כלפי העתיד.  


הרכבים

הפועל באר שבע: גיא חיימוב, דור אלו, חאתם עבד אלחמיד, שיר צדק, מתן אוחיון (מיחאי קורהוט 46), ג'ון אוגו, מהראן ראדי, ניב זריהן (מאור מליקסון 64), טוני וואקמה, מיכאל אוחנה (איסק קואנקה 46), תומאש פקהארט.


הפועל אשקלון
: דלה איינוגבה, אלעד גבאי, ברניסלב יובאנוביץ', אבי מלכה, מירקו אורמוש, עוז ראלי, רודי חדד, מילאן סמיליאניץ', מושיקו לוגסי (שי חדד 76), טל איילה, יוסיפ איבנצ'יץ' (גודנס אג'אי 58).


מהלך המשחק
דקה 13 – אשקלון משחקת בלי רגשי נחיתות, מניעה את הכדור בביטחון ויותר מסוכנת בפתיחה. כך למשל חתך איילה משמאל, הותיר את אלו מאחריו והעביר רוחב אבל אורמוש בעט חלש לידיים של חיימוב.



לבכר יש את כל הסיבות להיות מודאג מהפתיחה (דני מרון)


דקה 16 – מצב מסוכן ראשון לאלופה: זריהן הגביהה על סף השער, גבאי הרחיק לקרן.


דקה 20 – איזו החמצה של פקהארט. וואקמה העביר עומק לצ'כי, ראלי שבר את קו הנבדל אבל חלוץ באר שבע בעט חלש ואפשר לאיינוגבה לגעת בכדור, להסיט אותו לקורה ולקבל אותו בחזרה היישר לידיים.



מחצית ראשונה טובה לגבאי, הגנתית והתקפית (דני מרון)


דקה 30
– באר שבע אמנם תוקפת, אבל איילה בעוד מתפרצת חרך את צד שמאל וספק הוכשל. השופט מנשה משיח פסק על קרן שלא נוצלה.


דקה 32 – כדור ענק של חדד מ-20 מ' אלכסונית לשער, חיימוב התעופף והדף לקרן.



נעים. שוב השופטים הרגיזו אותו (דני מרון)


דקה 38 – אוחנה בפעולה ראשונה חיובית במשחק פרץ מצוין על קו שמאל אבל הכדור הורחק לבסוף.


דקה 46
– לבכר נמאס מהיכולת במחצית הראשונה. מיחאי קורהוט, שהיה אמור לזכות למנוחה בגלל ששיחק 180 דקות במדי הונגריה, החליף את אוחיון בעוד איסק קואנקה נכנס במקום מיכאל אוחנה, שלא היה אמור לפתוח ונתן משחק חלש.


 דקה 55 – פקהארט זרק את אבי מלכה חדר לתיבת החמש ןוהעביר רוחב לוואקמה. הניגרי המשיך בדרד'לה וכך יכול היה גבאי לגלוש ולמנוע שער בטוח.



וואקמה. הראש כבר  בסין? (דני מרון)


דקה 58 – סמילאניץ' ספק הוכשל על ידי קורהוט ברחבה, משיח סימן להמשיך.


דקה 62 – קורהוט טיווח מרחוק והיה קרוב לכבוש את אחד משערי העונה, אבל הכדור חמק בסנטימטרים מהחיבורים.


דקה 64
– מליקסון נכנס ו-14,127 צופים בטרנר מקווים שיצליח לחולל ניסים.


דקה 69 – החמצת העונה לפחות עד כה! פקהארט קיבל כדור עומק אדיר מאלו, הצ'כי בקור רוח ניער מעליו את מלכה, השכיב את איינוגבה ומול שער ריק בעט לקורה.



פקהארט לא מאמין. גם אנחנו (דני מרון)


דקה 75 –
אשקלון החזירה בהחמצת ענק: ספורי המחליף פרץ מימין והעביר לאיילה שמחמישה מטרים לבד מול לחיימוב נגח גבוה.


דקה 82 – עוד הזדמנות ענק לוואקמה (בינוני מאוד). הניגרי פינה לעצמו שטח ובעט אבל אבי מלכה גלש והרחיק לקרן.


דקה 95, 0:1 לבאר שבע! –  וואקמה פרץ משמאל וניסה למצוא את פקהארט, הכדור הורחק והגיע לראדי. קשר באר שבע לא חשב פעמיים ושיגר טיל קרקע קרקע מ-23 לפינה הרחוקה של איינגובה.



ראדי. מי אם לא הוא? (דני מרון)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי