בכר הגן על קואנקה: "ברור שיש לנו ציפיות, ניתן לו את הזמן"

איסק קואנקה
איסק קואנקה | דני מרון

פרצופים מאושרים נראו בחדר ההלבשה של הפועל באר שבע לאחר ה-0:1 הדרמטי על אשקלון. אלו סיפר: "רציתי להגיד לראדי 'למה אתה בועט'". הספרדי נראה חלוד, חאתם אלחמיד בלט וצפוי לפתוח גם בחמישי מול לוגאנו

(גודל טקסט)

רגלו השמאלית של מהראן ראדי עשתה אמש (שבת) את ההבדל בין טר"ש לבין צל"ש. הפועל באר שבע ניצלה ברגע האחרון מתיקו מביך מול השורדת האולטימטיבית מאשקלון, ולמרות יכולתה המאכזבת בשלושת מחזורי הפתיחה תוכל להתכונן בראש שקט לקראת משחקה הראשון במסגרת הליגה האירופית, ביום חמישי מול לוגאנו משווייץ.

הגול האדיר של ראדי שיחרר הרבה לחץ ב"טרנר". בזכותו של הקשר בן ה-35 חודשה אספקת החשמל לאצטדיון וחזר הצבע לפנים הדרומיות שהחווירו לאחרונה. בעיצומן של החגיגות נראו מחזות יוצאי דופן, כמו למשל הזינוק מהמקום שביצע אליניב ברדה בסיום המותחן כדי לחגוג עם הכובש המאושר. ברדה התלונן על התכווצויות במהלך החימום, ובעצה אחת עם הצוות הרפואי ירד מהמגרש ועלה ליציע. "העדפנו את אליניב בריא, מאשר עוד חודש וחצי בחוץ", אמרו בצוות המקצועי.

בחדר ההלבשה נראו פרצופים מאושרים, לראשונה מאז ההפסד המתוק 3:1 ללודוגורץ הבולגרית שהבטיח את העלייה לפלייאוף מוקדמות הצ'מפיונס ואת הכרטיס לליגה האירופית. דור אלו סיפר כי בשניות שקדמו לשיגור ה"גראדי" הוא לא הבין מה עובר בראשו של חברו. "רציתי להגיד לראדי 'למה אתה בועט'", סיפר אלו. כעבור רגעים מספר הוא כמעט חנק אותו מאהבה.


הפצצה של ראדי הובילה לחגיגות ופרצופים מאושרים (דני מרון)

במסיבת העיתונאים שאחרי הניצחון הדרמטי נשמעה בעיקר אנחת רווחה. המאמן ברק בכר לא טאטא מתחת לשטיח את הבעיות שעדיין מעיבות על תפקודה של הקבוצה, והעריך שמעתה והלאה ישתחררו המעצורים בקנה. "הגול כן הגיע לנו, והוא יעניק לנו יותר אנרגיות ובטחון במשחקים הבאים", אמר המאמן. "היינו זקוקים לניצחון הזה. ולא, ממש לא חשבנו על הליגה האירופית. לכל אחד מאיתנו ברור שהליגה היא הכי חשובה".

כשיסתיים פסטיבל ראדי יתחדשו הניסיונות לפענח את חידת איסאק קואנקה. הקשר הספרדי נכנס במחצית השנייה ובקושי נגע בכדור. האיש שבישל לליאו מסי בעט פעם אחת לשערה של אשקלון, איבד כמה כדורים ונראה חלוד למדי. "ברור שיש לנו ציפיות מקואנקה וניתן לו את הזמן שלו", סינגר עליו בכר. 

במקום אחר בטבלת הציונים נמצא חאתם עבד אלחמיד. בלם הרכש האשדודי רשם הופעה טובה ושיפר את סיכוייו לפתוח גם ביום חמישי נגד לוגאנו. במיוחד במקרה שלו "פגרת הנבחרת" באה בזמן: "העובדה שלא שיחקתי בשני המשחקים האחרונים של הנבחרת השאירה לי כוח לליגה. נגד אשקלון לא הלך חלק, כי קבוצות באות להסתגר מולנו. שלטנו והחמצנו ובסופו של דבר אני שמח שהשגנו את הנקודות".


נשאר לו כח לליגה. אלחמיד (דני מרון)

על התאקלמותו בשורות האלופה סיפר אלחמיד: "אני אוהב אתגרים ומזמן רציתי להגיע לקבוצה גדולה. יש בבאר שבע אנשים חמים ושחקנים טובים, והשחקנים מהמגזר עוזרים לי מאוד בדברים שמחוץ לכדורגל".

מצדו השני של המגרש בלט אבי מלכה, בלמה לשעת חירום של אשקלון, שהיה אחד הגורמים שמנעו מהאדומים לגמור את הסיפור בשלב הרבה יותר מוקדם של הדרבי הדרומי. פעמיים הציל אמש מלכה שערים בטוחים, והוא יכול לזקוף לעצמו את העובדה שטוני וואקמה לא הבקיע. הוא יליד באר שבע וצמח במחלקת הנוער של בית"ר המקומית. אבי ואחיו התאום רן נקראים על שמו של השוער אבי רן ז"ל. אגב, משפחתו של הבלם האשקלוני מפעילה באזור התעשייה בבאר שבע עסק לתיקון בלמים ומכירת צמיגים.

בעונה שעברה, בעיצומו של מסע ההיחלצות של אשקלון מירידה לליגה הלאומית, חל שיפור גדול ביכולתו של שחקן הנשמה הבאר שבעי שנדד לאשקלון, ומפתיחת העונה הוא שומר על יציבות. אביו, שחקן העבר רחמים מלכה, ואחיו רפי, המלווה אותו לאורך הקריירה, חלמו שילבש את המדים האדומים, ובכמה הזדמנויות בעבר התנהלו גישושים עם גורמים בהנהלת הפועל ב"ש להשבת הבן האובד. "הלוואי שעוד נראה את היום שאבי יסגור מעגל וישחק בעיר שבה נולד ובה הוא מתגורר", מקווים בני משפחתו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי