סיבוק: בישראל בן חיים היה רגיל לברוח עם הכדור ולכבוש

תומאש סיבוק
תומאש סיבוק | עד אבישי

בלם פ"ת התראיין ופתח פה גדול על ההתנהלות בליגת העל: "תנאי האימון לא כמו שהתרגלתי", "נפגשים רק שעה וחצי לפני המשחק", "הכדורגל פשוט מאוד, יש בעיה טקטית", "אני מבין למה בן חיים לא מצליח בספרטה"

(גודל טקסט)

שחקנה של מכבי פתח תקווה תומאש סיבוק התראיין היום (חמישי) לאחד מכלי התקשורת בצ'כיה ודיבר על המצב של טל בן חיים בספרטה פראג, הרמה בליגה הישראלית והמצב בישראל. לפי הדברים נראה שהבלם בן ה-34 מחזיק בבטן מלאה על ההתנהלות בארץ הקודש.

המצב של מכבי פ"ת: כשעזבתי את הליגה הטורקית ידעתי שהליגה הישראלית לא טובה כמו בטורקיה. גם עברתי למועדון קטן שהוא משפחתי יותר. אפשר להשוות את הקבוצה שלנו לבוהמיינס פראג (אחת הקבוצות הקטנות) לה אין הרבה כסף וגם אין לה הרבה אוהדים. תנאי האימון הם לא בכל מקום בו התרגלתי לשחק. יש לנו מגרש אימונים אחד ומגרש סינטטי אחד. אין לנו גם סגל חזק כמו הקבוצות שמעלינו".

הרמה המקצועית: "יש גם בעיה במאמנים מתחילת העונה. שרון מימר רק עכשיו התחיל לאמן אותנו ועוד לא מצא את הפורמולה הכי טובה לקבוצה. הבעיה היא בעיקר בצד הטקטי".

טל בן חיים. היה בורח עם הכדור וכובש (ספרטה, האתר הרשמי)
טל בן חיים. היה בורח עם הכדור וכובש (ספרטה, האתר הרשמי)

מצבו של בן חיים בספרטה: "אני מבין למה הוא לא מצליח בצ'כיה. בישראל הוא היה רגיל לקבל כל הזמן את הכדורים לברוח איתם ולכבוש. רעיון המשחק בישראל הוא פשוט מאוד, ולא כמו בקבוצות קודמות בהן שיחקתי שהתפיסה רחבה יותר. אני עוד מחפש שחקן כמו טל בן חיים אצלנו בקבוצה".

התנאים: "אין לנו מחנות אימונים ולפני משחקי הבית שלנו אנחנו נפגשים שעה וחצי לפני שריקת הפתיחה. עוד לא ראיתי דבר כזה בקבוצות קודמות בהן שיחקתי. עוד לא ראו את סיבוק האמיתי בישראל. היו לי חמש הזדמנויות לכבוש בראש ולא ממש מעריכים אותי. זה קצת מעצבן אותי".

יכול לדמיין השתקעות בישראל
יכול לדמיין השתקעות בישראל (עדי אבישי)

החיים בישראל: "החיים נפלאים כאן. אשתי מרוצה כאן יותר מאשר הייתה מרוצה באיסטנבול. הילדים הולכים לבית הספר ועוסקים בענפי ספורט שונים. בחוץ עכשיו 20 מעלות. אני גר מטר מהים. בנובמבר אני עדיין מסתובב כאן עם אופניים. אנחנו מבלים הרבה בטיולים לים המלח ולירושלים. הכל כאן קרוב ותוך שעתיים אתה מגיע. אנחנו גרים בתל אביב באיזור ששומרים עליו היטב ומרגישים מאוד בטוחים. אין כאן רובעים כמו בפראג. תל אביב היא המרכז ויש לה עוד נספחים. הייתי אפילו יכול לדמיין את עצמי גר בישראל בקביעות, אבל כשאסיים לשחק שם אחזור הביתה לצ'כיה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי