אסף נמני: לא ניצלנו את ההזדמנות שניתנה לנו

גיא לוזון
גיא לוזון | ערן לוף

"מכבי חיפה נתנה לנו את כל התנאים להצלחה", "אין זמן לתהליך", "לוזון הוא בין שלושת המאמנים הטובים בישראל, הוא יחזור". אחרי הפיטורים ממכבי חיפה, אסף נמני מדבר על הכישלון בירוק

(גודל טקסט)
יממה לא פשוטה עברה על אנשי מכבי חיפה ובראשם המאמן גיא לוזון ועוזרו אסף נמני. השניים שמעו אתמול (שבת) מאנשי מכבי חיפה כי דרכם במועדון הירוק הסתיימה אחרי פתיחת עונה מזעזעת כאשר השיא היה 1:1 ביתי ומאכזב מול הפועל אשקלון. המפגש מול הדרומיים נעל סיבוב ראשון שכלל רק 16 נקודות, ארבעה ניצחונות, ארבע תוצאות תיקו וחמישה הפסדים. פחות מיממה לאחר ההודעה מנסה נמני לספר את הצד של הצוות המקצועי ולשמור על אופטימיות לקראת ההמשך.


אחרי הפיטורים שלך ושל גיא, מה לדעתכם לא עבד במכבי חיפה?

"אני לא יכול לשים את האצבע על משהו ספציפי וקשה להסיק מסקנות כרגע, אבל אין ספק שנעשו טעויות. חייבים לציין שמכבי חיפה נתנה לנו את כל התנאים להצלחה".


 

בכל זאת אולי טעיתם בחלק מבחירת השחקנים?

"מבחינתי מוקדם מדי לדבר על זה. ביני לבין עצמי עולים כל מי מסקנות, אבל מה שבטוח שלא ניצלנו את ההזדמנות שניתנה לנו".




אין זמן לתהליך. לוזון ונמני (ערן לוף) 
 

החלפתם קבוצה כמעט שלמה בקיץ. אולי מכבי חיפה הייתה צריכה לתת לכם עוד זמן לבנייה?

"כשעובדים במכבי חיפה בשונה לקבוצות אחרות אז חיפה זה מועדון גדול. אין כאן זמן לתהליך וזה כמו יובנטוס או מנצ'סטר יונייטד שם התוצאות חשובות כאן ועכשיו. הכול מתחיל ונגמר בתוצאות ואם היינו מדביקים שניים או שלושה ניצחונות רצופים, אז גם הביטחון היה עולה והיכולת הייתה טובה יותר".

איך זה היה לך לראות את לוזון, שזכה לקריאות להתפטר מצד הקהל במשך תשעים דקות?

"זה לא התחיל אתמול. גיא נתן הכול וביחד רצינו להחזיר את מכבי חיפה לימיה הגדולים והאמנו שנעשה את זה אבל זה לא צלח והקהל בא לראות הצגה ואם ההצגה לא לטעמו אז הוא מביע את זעמו. בכל מקרה בכדורגל אתה לומד מהכול ומתחשל מחדש ועבורנו זה היה שיעור".




 הוא עוד ישוב. לוזון (עדי אבישי) 


 

יש כאלה שאומרים כי השנים האחרונות פגעו בקריירה המקצועית של לוזון?

"במדינה שלנו יש נטייה לזיכרון קצר ואנשים שוכחים שגיא לקח את הפועל תל אביב במצב ניהולי קשה וקבוצתו השיגה מספר משחקים טובים. אני עבדתי איתו שם מספר משחקים וזה היה לא פשוט לחבר קבוצה".

אתה רואה אותו חוזר לאמן בקרוב?

"הוא לא שכח לאמן כדורגל, אולי יש לו עונה פחות טובה אבל לדעתי הוא בין שלושת המאמנים הטובים בישראל ויחזור במהרה לקדמת הבמה של הכדורגל הישראלי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי