ספורטינג חיחון מעוניינת לצרף מיידית את קואנקה

איסק קואנקה
איסק קואנקה | דני מרון

למרות שסוכנו טען כי הקשר המאכזב רוצה להישאר, ההצעה מהמדורגת תשיעית בליגת המשנה בספרד, עשויה לטרוף את הקלפים. קורהוט נשאר מחוץ לסגל מול הפועל חיפה ועתידו מעורפל. בכר: "יש לנו את הבלמים הכי טובים"

(גודל טקסט)

ספורטינג חיחון, מהמקום התשיעי בליגה הספרדית השנייה, מעוניינת לצרף את איסק קואנקה, קשר הפועל באר שבע ומוכנה להיכנס למשא ומתן מיידי עם האלופה. רק אתמול (ראשון) הבהיר סוכנו של קואנקה שהקשר מעוניין להישאר באדום ואף שוחח בעניין הזה עם המאמן ברק בכר והמנכ"ל אסי רחמים.

חיחון, שירדה בעונה שעברה מהליגה הראשונה, אמנם מדורגת תשיעית אבל רק במרחק של שלוש נקודות מהמקום שמוליך למבחנים ובמרחק של תשע נקודות מהמקום השני הנותן כרטיס אוטומטי לליגה הראשונה. קואנקה בן ה-26 שיחק בעונה שעברה בגרנאדה שגם היא ירדה ליגה. הקשר שגדל באספניול, עלה לקבוצה הבוגרת של ברצלונה ב-2011 ואף שותף בחצי גמר ליגת האלופות במדי הקטלונים תחת פפ גווארדיולה. מאז הספיק לנדוד באייאקס, דפורטיבו לה קורוניה, בורסאספור וגרנאדה, במידה שיתף פעולה בעונה הקודמת עם עומר אצילי. העונה הספרדי כבש שני שערים ב-307 דקות בליגת העל במדי האלופה, אך במחזורים האחרונים הוא לא נכלל בתוכניות של ברק בכר. 

מוקדם יותר, חנן ממן המשיך לחזק את מעמדו כאחד השחקנים הכי מבוקשים בחלון ההעברות הנוכחי. קשרה של הפועל חיפה נמצא על הכוונת של מספר קבוצות, ביניהן הפועל באר שבע ומכבי חיפה, וההתעניינות סביבו חילצה אמש התבטאות מעניינת מפיו של יואב כץ, נשיאה הדעתן של הקבוצה הבכירה מעיר הכרמל. בסיומה של שיחת טלפון טרנס אטלנטית, התפנה כץ לשאלות ספורט1 והתייחס לסוגיית ממן כשהוא מציע לקשר היצירתי לגנוז את הרעיון לרדת דרומה: "בבאר שבע ממן ייכנס לרוטציה, ויקרה לו אותו סיפור שקרה לעדן בן בסט במכבי תל אביב, עד שעדן ברח משם. וכן, אני מאמין שחנן יישאר אצלנו". בנימה הומוריסטית הוסיף כץ: "He can walk and chew gum at the same time".


מבוקש. ממן (ערן לוף) 

בשפתו הציורית ניתח הבוס החיפאי את התיקו המחמיא ששחקניו השיגו בטרנר: "שיחקנו טוב נגד קבוצה חזקה. עמדנו נכון והיינו במרחק נגיעה מהשגת ניצחון. טעות גדולה של השחקן הכי טוב שלנו מנעה מאיתנו לחזור הביתה עם מלוא הנקודות". קלינגר אולי יתאכזב לקרוא כאן שהזרמת הכספים לצירוף שחקני חיזוק נוספים בינואר עתידה להיפסק. על פי כץ, "נשארנו במרחק של שתי נקודות בלבד מבאר שבע, הכול מאוד צפוף בצמרת. חיזוק נוסף בינואר? צירפנו את יוסיפ איבנצ'ביץ' ויש לנו מספיק שחקנים טובים בהתקפה".

ובינתיים בבאר שבע, עתידו של מיחאי קורהוט אינו ברור. המגן ההונגרי, שרק לאחרונה חוזהו הוארך בשנתיים נוספות, הודח אתמול מהסגל, וייתכן שאם יבקש לעזוב לא יעמדו בדרכו. (נשמע לכם מוכר?). בכר התייחס בקצרה לנושא הזרים המתנדנדים ואמר: "אני מתייחס לשחקנים ספציפית לפני כל משחק. אולי דברים ישתנו, אני לא פוסל שום דבר".


בדךר החוצה? קורהוט (דני מרון) 

בפעם השנייה ברציפות שמטה באר שבע שתי נקודות במשחק ביתי, והיא מתקשה לברוח ליריבותיה בצמרת. מול הפריון המאכזב בחלק הקדמי, יכולים בבירת הנגב לשאוב עידוד מיכולתם של צמד הבלמים, לואי טאהא ומתן אוחיון, שתפסו את מקומם של שיר צדק ומיגל ויטור. "לואי ומתן נותנים הופעות הרואיות מול שחקנים מהירים וחזקים. תמיד אמרנו שיש לנו את הבלמים הכי טובים, שרק ימשיכו ככה", החמיא בכר.

למרות ספיגת השער הכי מהיר בתולדות טרנר, מליקסון והחברים הצליחו להתרומם מהקרשים, ומאמנם יודע להעריך את המאמצים שהושקעו עד להסרת הגיבנת: "אחרי שער כזה זה לא מובן מאליו להרים את עצמך. אמנם התוצאה לא מספיק טובה בשבילנו, אבל אני מרוצה מהיכולת טובה שהצגנו. אנחנו במרתון. אין משחקים קלים, זו שנה מאתגרת. לא הכול הולך כמו שאנחנו רוצים. היינו צריכים לנצח את הפועל חיפה, ולא ניצחנו. היכולת הטובה שהצגנו לא תהיה שווה כלום אם לא ננצח בעכו".


מחמאות מבכר. טאהא (דני מרון) 

טאהא תרם את חלקו למסיבת העיתונאים כשדיבר בגילוי לב על עצמו ועל חבריו: "כשאתה מקבל בטחון מההנהלה ומהאוהדים, זה נותן לך כוח ואז אתה מחזיר להם על המגרש. בשבילי זוהי הזדמנות שצריך לקחת בשתי ידיים ושתי רגליים, אסור לפספס אותה. מי שחשש מפציעתו של ויטור יכול להמשיך לחשוש. יש לנו ארבעה בלמים ברמה הכי גבוהה בכדורגל הישראלי, וכל אחד מהם יכול לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר".

בהמשך, התייחס טאהא לחלוקת הנקודות עם הפועל חיפה, ולא עשה עניין מחוסר יכולתה של קבוצתו להכריע משחקים זה המחזור השני ברציפות. "אנחנו בני אדם, לא מכונות שיכולות ללחוץ 90 דקות. חוץ מזה הפועל חיפה קבוצה חזקה, בואו לא נזלזל בה. היא בהחלט עשתה לנו חיים קשים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי