אמייה טגה: אנחנו חברה חולה מבחינת אלימות וגזענות

חלאיילה, טגה וחברי התוכנית
חלאיילה, טגה וחברי התוכנית | אתר רשמי

שחקני הנבחרת לאחריות חברתית ושחקנים מליגת העל שוחחו עם 150 ילדים ונוער בסיכון מפנימיית ארזים ושחקני הילדים והנוער של מ.כ. טירה. חאלד חלאיילה מבני סכנין: "התשובה נגד המקללים היא לנצח אותם על המגרש"

(גודל טקסט)

הנבחרת לאחריות חברתית ביוזמת תוכנית "בועטים את האלימות והגזענות מהמגרשים" מבית הקרן החדשה לישראל, ההתאחדות לכדורגל וארגון שחקני הכדורגל, הגיעו במסגרת יוזמה משותפת עם שחקני ליגת העל למפגש שיח בנושא אלימות וגזענות בכדורגל הישראלי עם 150 ילדים ונוער בסיכון מפנימיית ארזים ומקבוצת הילדים והנוער של מ.כ טמרה.

בין השחקנים שהשתתפו בפאנל נכחו קפטן בני סכנין חאלד חלאיילה, שמעון אבוחצירה מהפועל רעננה ואוהד לויטה ושלומי אזולאי ממכבי חיפה. גוסטבו בוקולי, שחקן העבר המוערך וסקאוט של הירוקים הגיע יחד עם מיכל רביץ, שיאנית ההופעות בנבחרת הנשים ואמייה טגה נציג הנבחרת לאחריות חברתית. 

קפטן בני סכנין חאלד חלאיילה זכה לתשואות ואמר: "כשאמרו לי להגיע לפה לא חשבתי פעמיים. אנחנו צריכים לפעול לחיות בחברה שנקייה מאלימות וגזענות. ביחד נוכל לעשות את זה". חלאיילה התייחס גם לקללות והאלימות המופנים כלפי בני סכנין ואמר: "צריך ללמוד להתאפק בתור שחקן ולגלות הרבה סובלנות. התשובה נגד המקללים ואלו המשתמשים באלימות וגזענות היא לנצח אותם על המגרש. בסופו של דבר יהודים וערבים הם קודם כל בני אדם. דרך גיבוש חברתי אנחנו הופכים למלוכדים יותר".

נציג הנבחרת לאחריות חברתית אמייה טגה התייחס לאלימות מילולית שחווה על המגרש: "אנחנו חברה חולה מבחינת אלימות וגזענות ובמגרשי הספורט המקללים עוד מקבלים הנחה. אני חווה את זה רק בגלל צבע העור שלי כשקוראים לי כושי. חאלד חווה את זה בגלל שהוא ערבי. זה צורם וכואב וצריך לעקור אותם מהשורש. אפשר לעצור את התופעה הזו ולהבריא ממנה גם באמצעות ענישה קשה יותר וגם באמצעות אירועים שכאלה שמדברים איתכם האוהדים של המחר. לנו בתור שחקנים יש אחריות לבוא ולהביע עמדה ברורה גם נגד הקהל שלנו".

קשר מכבי חיפה שלומי אזולאי הוסיף: "התפקיד שלנו כשחקנים ובמועדונים לעקור את תופעת אלימות והגזענות מהמגרשים מהשורש. התפקיד של המועדון הוא לעמוד מול הקהל של עצמו והתפקיד שלנו בתור שחקנים הוא לגלות אחריות נגד התופעה הזו".

הנבחרת החברתית היא הראשונה בעולם שיוצאת לדרך בישראל וכבר עוררה התעניינות מגורמים באופ"א. המודל החדשני מתוצרת הארץ והראשון מסוגו בעולם הכדורגל הבינלאומי מביא 14 שחקנים ושחקניות מכל הליגות בישראל שירכיבו את הנבחרת הלאומית ביוזמת  תוכנית "בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים" של הקרן החדשה לישראל, ההתאחדות לכדורגל בישראל, וארגון שחקני הכדורגל. משתתפי הנבחרת ישמשו כפורום שמעודד שחקני כדורגל לגלות אחריות חברתית, לקדם הידברות, לקדם ערכי שוויון, מיגור הגזענות והאלימות, קידום חברה משותפת ודו קיום. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי