אבי לוזון: כדי למכור את מנור סולומון צריך שיפנו אלינו

מנור סולומון
מנור סולומון | דני מרון

יו"ר מכבי פ"ת הגיב להגעת הסקאוט פיל רובינסון לצפות בקשר, שחלה התקדמות בבקשתו מהצבא להכיר בו כעילוי. מקורב: "אם פ"ת תרצה, תהיה עסקה". החל מו"מ עם פז בן ארי, לא צפויים שינויים במצבת הזרים

(גודל טקסט)

אכזבה במכבי פתח תקווה לאחר תוצאת התיקו אמש (ראשון) מול מכבי נתניה (1:1). המלאבסים הציגו את אחד ממשחקיהם הטובים העונה, אבל שוב יצאו רק עם המחמאות ובעיקר עם ההחמצות. עם כל הכבוד לנקודה שצברו, כאשר הפער מהמקום המוביל לפלייאוף העליון עדיין עומד על שש נקודות.

למרות זאת, במלאבס מרוצים משלושת המשחקים האחרונים, בהם הקבוצה צברה שבע נקודות. "זו קבוצה אחרת, קבוצה דינמית, רק אנחנו מקווים מאוד שלא איחרנו את הרכבת", אמרו במועדון. בסיום המשחק, זעם אבי לוזון על השופט גל לייבוביץ', שלטענתו לא איפשר את הבעיטה החופשית האחרונה במשחק ובנוסף לא הוציא כרטיס צהוב שני לקשר נתניה ניקו אולסק.

בין הצופים באצטדיון "המושבה" נכח גם ראש מערך הכישרונות של מנצ'סטר סיטי, פיל רובינסון, המשמש כסקאוט הבינלאומי של הסיטיזנס לגילוי כישרונות. רובינסון הגיע בצוותא עם סוכניו של מנור סולומון, שלומי בן עזרא וגלעד קצב, כך נודע לספורט1. רובינסון הפתיע את השניים כשרק אחה"צ נחת והודיע להם כי הוא מגיע. אגב, כבר לפני כחודש וחצי אמור היה רובינסון להגיע ולצפות בסולומון במסגרת טורניר החורף.

הסקאוט התרשם מביצועיו של הקשר וציין: "הייתה לו מחצית שנייה פנטסטית, אך הוא היה חייב להבקיע (בהתייחסות להחמצה הגדולה של סולומון, ת.ח)". בכל מקרה, רובינסון הבטיח לבוא ולצפות בו שוב. כבר לפני כשבועיים נסעו סוכניו לאנגליה לשיחת התרשמות עם נציגי המועדון האנגלי, שבדקו אם אופציית המעבר רלוונטית לקשר ונענו בחיוב.


סולומון מכדרר מול נתניה. סיטי עוקבת מקרוב (יוני אריאלי)

כפי שפרסמנו בחודש אוקטובר, בסביבתו של סולומון ביקשו מהצבא להכיר בו כספורטאי עילוי (בדומה לבן שהר) ובכך לאפשר לו לקצר את השירות ולצאת לשחק בחו"ל כמה שיותר מוקדם. בתקופה האחרונה, חלה התקדמות בעניין ובסיועו של אבי לוזון, נראה כי סולומון יקבל את מעמד העילוי בסוף העונה. הכוונה היא להעבירו כבר בסוף העונה לחו"ל, אם התנאים אכן יאפשרו זאת.

בסביבתו של מנור סולומון סיפרו על המו"מ והדגישו: "אם מכבי פ"ת תרצה בעסקה הזאת, היא תצא אל הפועל". מנגד, אבי לוזון, האיש החזק במועדון מסר לספורט1: "כדי שתהיה מכירה, צריך שתהיה פנייה. כרגע לא קיבלנו שום פנייה. כרגע לא יהיה כלום, כי אין כלום".

במקביל, בפ"ת קיבלו עקרונית כי כל ששת הזרים יישארו במועדון עד תום העונה. "כבר יותר מחודש שאנחנו מחפשים זרים והדגשנו שלא נביא שחקנים אלא אם הם יהיו יותר טובים ממה שיש כאן, ולא נראה שיש כאלה". בפ"ת החמיאו רבות לחלוץ גרגורי טאדה, שהפגין משחק מצוין בסיומו הוחלט בפ"ת להשאירו: "מה שנשאר לו זה רק להבקיע. הוא התעלל בבלמים של נתניה גם בכוח וגם במהירות".


טאדה. התעלל ביריבה, אבל לא מצא את הרשת (ערן לוף)

אז מה בכל זאת מחפשים בפ"ת? בעיקר בלם וחלוץ ישראלי. המו"מ עם אלי אלבז ורועי זיקרי תקוע כרגע, כאשר גם בן אז'ובל לא צפוי לקבל שחרור מהפועל עכו. לספורט1 נודע שבפ"ת נמצאים כבר מספר ימים במגעים עם בלם בני יהודה פז בן ארי, שכבר היה על סף חתימה במועדון, אך בשלב זה קבוצתו מטרפדת את ההעברה ונראה שבימים הקרובים יחולו התפתחויות לכאן או לכאן.

בעניינו של שלומי ארבייטמן, בפ"ת הבהירו שלא יעמדו בדרכו, בין אם יעבור להפועל רעננה או בין אם לקבוצה אחרת, אך בקבוצה הוחלט כי השחקן כן יחזור לאימונים והוא עשוי להיכלל בסגל הקבוצה, לפחות עד אשר ימצא קבוצה.

רישאר סומא סובל מחבלה בקרסול ובספק גדול למשחק ביום שבת מול מכבי חיפה, כאשר גם עידן אדהנני עבר צילום בימים האחרונים שקבע כי הוא סובל מקרע בשריר הירך, וגם הוא צפוי להחמיץ גם את המשחק מול מכבי חיפה ביום שבת. מכה נוספת מגיעה מכיוונם של עודד אלקיים ותומאש סיבוק, שספגו את הכרטיס הצהוב החמישי שלהם אמש וייעדרו מהמשחק בעוד שבועיים מול הפועל אשקלון.


סיבוק. צבר צהוב חמישי ויצפה באשקלון מהיציע (עדי אבישי)

רומאריו פירס, שקבע שוויון מהנקודה הלבנה, שאב עידוד מהמשחק: "עשינו משחק טוב והיו לנו הרבה הזדמנויות לכבוש אבל זה הכדורגל. אנחנו יוצאים מהמשחק הזה עם ראש מורם כי לא הפסדנו, ואנחנו עדיין במאבק על הפלייאוף. אני לא חושב שהתעוררנו מאוחר במהלך העונה הזאת, כי עדיין יש לנו צ'אנס להגיע לפלייאוף. ידענו מההתחלה שיש לנו קבוצה טובה עם שחקנים טובים, אבל שאתה משנה הרבה שחקנים בקבוצה אחת זה קשה להיות חבורה מלוכדת. היום כולם רואים שיש לנו קבוצה טובה והכול פתוח. אנחנו חייבים להמשיך לעבוד קשה. לאט לאט המזל מתחיל לבוא לצד שלנו ואני מקווה שבמשחק הבא נמשיך לשחק טוב וגם ננצח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי