שמואלביץ': אחרי הדרבי החיפאי הוצאתי אוויר והתפרקתי

רמי גרשון עם גילי ורמוט
רמי גרשון עם גילי ורמוט | ערן לוף

השופט על פסילת השער של ריקן ("לוויתי את הכדור ולא את הקו"), על כך ששפט יומיים אחר כך ("כל שחקן שעושה טעות מודח מההרכב?"), והיחסים עם ליאני ("יש יוקרה ואגו, לא כולם חייבים להיות חברים")

(גודל טקסט)

"אם ספורטאי עושה טעות במאני טיים, הוא עדיין יפתח בחמישייה או ב-11 כבר במשחק הבא", כך אמר השופט הבינלאומי איתן שמואלביץ' ל-103FM בהתייחסו לכך שעשה טעות כשופט רחבה במשחק העונה (לא אישר את השער של אבי ריקן לזכות מכבי תל אביב נגד הפועל באר שבע) ביום ראשון ושפט יומיים לאחר מכן בדרבי החיפאי ברבע גמר גביע המדינה.

"השיחות עם הפסיכולוג שלנו עוזרות ונותנות דברים לחשוב עליהם ועובדה שזה הצליח כבר במשחק הבא", הוסיף שמואלביץ' והדף את הביקורת שהוטחה בו על כך שאושר לו לשפוט את המשחק ביום שלישי בין מכבי להפועל חיפה, "המטרה שלי היא להסתכל קודם כל על קו השער והטעות הייתה שליוויתי את הכדור ולצערי קיבלתי פרספקטיבה לא טובה וראיתי שרק שלושה רבעים מהכדור עבר את הקו וזה מה שדיווחתי ללירן ליאני כי לא ראיתי שכל הכדור עבר את הקו".

המשמעות של שופט הרחבה: "על קצה המזלג, תפקידו של שופט הרחבה הוא לעזור לשופט לקבל החלטות ברחבת העונשין. גם קו השער זו כמובן אחת המטרות. לא יודעים מתי בדיוק שופט הרחבה עוזר, אבל העזרה היא מרובה. מניעת תפיסות, עבירות ועוד זוג עיניים שיחווה דעה באזור הרחבה".


הלחץ לפני הדרבי החיפאי
: "גם כשאני נוסע לחו"ל לשפוט משחקים, אני לא ישן יומיים לפני המשחק כי הטיסות מוקדם בבוקר. גם אחרי משחק נהדר אני לא ישן בלילה כי יש אדרנלין ואמוציות. אני מאמין ביכולות שלי ואני מאמין בעונה הטובה שאני נמצא בה וביכולת המקצועית שלי. לקחת טעות אחת שקר,ה בדקה ה-19? עשיתי שינוי מנטלי והמשכתי לשפוט ולקחתי החלטות חשובות ביחד עם ליאני. אלה תעצומות נפש. בבוקר עשיתי סוויץ' וידעתי שאני שופט את הדרבי וזה משחק חשוב. אני שמח שהוועדה המקצועית סמכו עליי ונתנו לי את הביטחון. הם אמרו לי: 'אם אתה מאמין בעצמך, אנחנו מאמינים בך".


"לא ירדה לבנה מהלב שעטר כבש". שמואלביץ' (דני מרון)


על שער הניצחון של אלירן עטר לזכות מכבי ת"א:
"לא ירדה לי לבנה מהלב כשאלירן עטר הבקיע כי אין לי עניין בזהות המנצחת. היום בעידן המודרני אתה תוך דקה מבין שטעית. אתה שומע את הקהל, רואה את הספסלים, שומע את כל מה שקורה ואתה מיד מבין שכנראה הייתה פה טעות של הצוות. אני לא הלכתי לטלוויזיה. לא קיבלתי שום איתות כזה".

על כך שמערכת היחסים בינו לבין ליאני אינה טובה: "חבל שלוקחים את זה למקומות האלה. הנושא הוא מקצועי וענייני. שופט שעולה למגרש רוצה להצליח. גם בתוך קבוצת כדורגל לא כולם חברים, אבל אני בטוח שכולם רוצים להצליח. לא כולם החברים הכי טובים. בכל ארגון שיש פירמידה, יוקרה ואגו יש תחרות. לפעמים היא בריאה יותר ולפעמים פחות".


ליאני. "כל שופט שעולה למגרש רוצה להצליח" (דני מרון)

התחושות לפני הדרבי של חיפה: "יום לפני קצת התחבטתי. מאותו רגע עשיתי סוויץ' וניהלתי את המשחק כמו כל משחק אחר. בחדר ההלבשה, אחרי המשחק, אני מודה שהוצאתי אוויר וקצת התפרקתי. אבל עד לאותה שנייה הכל היה כרגיל על מנת להצליח ולעשות את הכל על הצד הטוב ביותר".


התפרק אחרי הדרבי. שמואלביץ' (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי