אשר אלון יועמד לדין: "השתולל, העליב ואיים על השופטים"

אשר אלון
אשר אלון | הפועל רעננה, רשמי

בעלי הפועל רעננה מואשם ב"התנהגות בלתי הולמת, העבת שופט משחק ואיומים" בעקבות דבריו לשופט אלי חכמון במחצית המשחק מול הפועל חיפה (1:1). בין השאר אמר, לפי דו"ח השיפוט: "אחסל אותך באיגוד השופטים"

(גודל טקסט)

אשר אלון העביר ביקורת נוקבת כנגד השופט אלי חכמון בעקבות מספר החלטות שלקח במשחק האחרון של קבוצתו הפועל רעננה מול הפועל חיפה (1:1), ולאחר שרמז לכאורה על עניינים לא כשרים ואף פנה להתאחדות לכדורגל בנדון במכתב תקיף, החליט היועץ המשפטי עו"ד ניר רשף להעמידו לדין.

אלון מואשם ב"התנהגות בלתי הולמת, העלבת שופט משחק ואיומים", מכיוון שבדו"ח השופט נכתב כך: "במחצית המשחק, בעודנו יושבים בחדר ההלבשה, התפרץ אלון לתוך חדר ההלבשה, החל לצעוק ולהשתולל 'בושה וחרפה של שיפוט, איך לא ראית פנדל, אני אחסל אותך (חוזר על כך מספר פעמים), אני אגמור אותך באיגוד השופטים, אני אהרוס אותך, בושה וחרפה'".

עוד ציין חכמון כי מעבר לפריצתו לחדר ההלבשה של השופטים, הוא "השתולל, העליב ואיים ומיד לאחר המשחק ובראיון בטלוויזיה המשיך בהתבטאויותיו הקשות ובניסיון להלך אימים". אלון אמר בין השאר לטלוויזיה כי "אמרתי לחכמון שהוא הורס את הפועל רעננה, אז אני אהרוס אותו דרך איגוד השופטים. עכשיו אני חושב שדרך האיגוד זה לא יעיל, רק חברה חיצונית ללא מניעים תוכל אחת ולתמיד להוציא לאור אם יש שיקולים זרים בשיפוט שלו כלפינו".

ברעננה זועמים על השופט שלא פסק על כדור עונשין מ-11 מטרים ואף הוציא צהוב לרועי זיקרי על התחזות, על אף שנתפס בבירור ברחבה. בנוסף, טענו ברעננה, שלקבוצה הגיעו עוד שני פנדלים נוספים. באותו משחק אף הורחק הקשר אור דסה. 


אלי חכמון מראה לאור דסה (אודי ציטיאט) 

בנוסף לאשר אלון, גם בעלי עירוני קריית שמונה איזי שרצקי זכה למכתב מהיועץ המשפטי, אך לא יועמד לדין. הסיבה לכך היא ראיון ששרצקי העניק. "התבטאת בחריפות ובאופן שאינו ראוי ואינו מכבד את שופט המשחק והשופטים בכלל וכן את ההתאחדות ומוסדותיה. מלבד הנזק התדמיתי לענף שהינך כה חרד לתדמיתו, חלק מהתבטאויותיך מהוות עבירת משמעת. טעויות הן חלק מהכדורגל וכולנו כולל אתה במקרה זה טועים. החוכמה היא לדאוג לתיקון טעויות ולא לכרות את הענף שכולנו יושבים עליו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי