מכבי נתניה חוגגת פלייאוף עליון: "עם האוכל בא התיאבון"

ערן לוי
ערן לוי | ערן לוף

בקבוצה חזרו לפלייאוף העליון כעבור שש שנים. עמוס יישר את ההדורים עם ורגוץ' ("שנינו קצת לא שפויים"), הויבך הביע רצון להישאר בקבוצה. וגם: היכרות עם הכישרון החדש יונס מלדה והביקוש של סבע בארה"ב

(גודל טקסט)

אם הייתם אומרים למכבי נתניה של תחילת העונה שעברה, זאת שפתחה את העונה בליגת הלאומית עם מינוס תשע נקודות, שרק לאחר כשנה וחצי היא תבטיח את מקומה בפלייאוף העליון ועוד כשני מחזורים לתום העונה הסדירה, כנראה שהייתם נשמעים כמשוגעים. אבל אמש (שבת) הקבוצה המלהיבה של סלובודאן דראפיץ' את שי ברדה גברה על מכבי חיפה 1:2, חזרה לפלייאוף העליון כעבור שש שנים וגם ניצחה לראשונה, מאז עונת 2010-2011, את הירוקים במשחק חוץ. אז עוד אחמד סבע היה החלוץ המוביל, עוד לפני שהכירו בעיר את דיא.

קשה היה להתעלם מ-2,100 אוהדי נתניה שצבעו אמש את סמי עופר. בסיום המשחק, נותרו השחקנים דקות ארוכות על כר הדשא: טים הויבך הניף את דגל גרמניה וחילק לאחד האוהדים את הסרט שענד על שיערו, דראפיץ' וברדה היו נראים נרגשים והקהל הנתנייתי פשוט לא רצה ללכת הביתה. "עם האוכל בא התיאבון. ידענו שנהיה בסוף בפלייאוף העליון וזה הגיע לנו", אמרו בנתניה והוסיפו: "אתמול חזרנו לראות את מכבי נתניה האמיתית. המשחק מול הפועל חיפה היה בגדר תקלה".

בקבוצה ציינו לטובה את עלי מוחמד, שחזר להרכב לראשונה מאז המשחק בין הקבוצות בסיבוב הקודם והציג משחק כמעט מושלם, כשגם כל חוליית הקישור, שכללה את דן גלזר וניקו אולסק שיתקה כמעט לחלוטין את הירוקים והחזיקה בכדור יותר בסמי עופר.


דראפיץ' וברדה חוגגים עם השחקנים והקהל (ערן לוף)

עם כל החגיגות, בנתניה כבר הספיקו לשכוח מהעימות החריג בין השוער דני עמוס לבלם ברנקו ורגוץ'. עמוס כעס על שוורגוץ' לא עזב לו כדור ברחבה, דבר שכמעט והפך לעימות פיזי של ממש. בנתניה סיפרו שכבר במהלך המחצית התנצל עמוס על התנהגותו והשניים יישרו את ההדורים.

המגן ויקי כחלון כבש את שער הבכורה שלו בליגת העל והקדיש את השער לקמע דוד ג'ורגי. כחלון רושם עונת בכורה טובה בליגת העל, כאשר בנתניה צפויים להגיש לו הצעה חדשה. למועדון אופציה לחוזה לשנתיים נוספות, אופציה אשר תקפה עד ה-1.5. המגן הימני היה מעורב גם בשער השני, כאשר התחיל את המהלך שהוביל לסחיטת הפנדל של ערן לוי.

שחקן הגנה נוסף אשר מסיים את חוזהו בתום העונה הוא טים הויבך. לקבוצה אופציה על השחקן אשר מסתיימת בחודש אפריל ולאור שביעות הרצון ושיתוף הפעולה הטוב עם ברנקו ורגוץ' (שחוזהו מסתיים בתום העונה הבאה), נתניה תנסה להשאירו. בסביבתו של הויבך הבהירו כי "טים אוהב את ישראל ורוצה להישאר פה. אם תבוא הצעה לחוזה חדש, הוא ירצה להישאר".


צפויים להישאר גם בעונה הבאה. הויבך ו-ורגוץ' (ערן לוף)

ואי אפשר בלי התייחסות לתגלית המשחק אמש, יונס מלדה. החלוץ הצעיר בן ה-18 ושלושה חודשים זכה להופעת בכורה בבוגרים. בצוות המקצועי סיפרו שהחלוץ, שמתאמן עם הקבוצה הבוגרת כבר כחודש וחצי, גרם להם לתת לו את הצ'אנס בסמי עופר לאחר שסיפק אימון מרשים ביום שישי. מלדה הצטרף למחלקת הנוער לפני כשנתיים וחצי לאחר שהגיע מהפועל חיפה, ולפני כארבעה חודשים אף רשם הופעת בכורה בנבחרת הנוער של אלון חזן, אז שיחק כ-45 דקות מול הנבחרת האוסטרית.

בנתניה מספרים שמלדה מסומן כאחד השחקנים המובילים במחלקת הנוער, ובמיוחד בקבוצת הנוער בה הוא כבש חמישה שערים, בדרך לעונה שכרגע מסתכמת במקום השני והמפתיע בטבלת ליגת העל לנוער. כיום, מלדה מתגורר בפנימיית "אורט נתניה". בכל אופן, לא מן הנמנע שהחלוץ יפתח גם במשחק מול הפועל אשקלון.

אמש פרסמנו כי בהמשך לדיווח בארה"ב על התעניינות בדיא סבע, מינסוטה יונייטד היא אחת הקבוצות להן הוצע השחקן, אך מבדיקה שנעשתה עם גורמים במועדון, בקבוצה מחפשים יותר שחקן אשר מתפקד כפליימיקר. בכל אופן, בקבוצה הביעו עניין והתעניינו לגבי השחקן.


במינסוטה מחפשים פליימייקר, אך הביעו התעניינות בסבע (ערן לוף)

במהלך השבוע צפויה נתניה לצאת לערב גיבוש כדי לחגוג את חגיגות ההעפלה לפלייאוף העליון. רמזי ספורי החולה, נעדר מהמשחק אמש והוא ייעדר גם מהמשחק ביום שבת הבא מול האקסית הפועל אשקלון, בשל צבירת חמישה כרטיסים צהובים.

בסיום דני עמוס המאושר סיכם: "המשכנו הלאה והתאמנו רגיל מאז המשחק מול פועל חיפה. לא היינו צריכים יותר מזה. העימות עם ברנקו? אני התעצבנתי, הוא התעצבן, שנינו קצת לא שפויים וזהו. על הנבחרת? אני תמיד אומר שאם יקראו לי, אהיה שם. הנבחרת מעל הכל בשבילי ותמיד אמרתי את זה, יש מאמן שקובע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי