שחר: המצב של הקבוצה לא קשור רק לכדורגל, הביטחון ירד

יעקב שחר
יעקב שחר | אודי ציטיאט

נשיא מכבי חיפה דיבר ב-103FM לפני הדרבי. במועדון חוששים מירידה בכמות המנויים בעונה הבאה: "הקהל לא טיפש". פרשנים ושחקני עבר משוכנעים: "גם זכייה בגביע לא תציל את העונה הנוכחית ולא תשפיע על ההתנהלות"

(גודל טקסט)

 מכבי חיפה תתמודד הערב (חמישי, 20:50) במשחק השני של רבע גמר גביע המדינה מול הפועל חיפה, אחרי 2:2 במשחק הראשון אותו אירחו הירוקים, מה שמעביר את הלחץ אליהם. במועדון יודעים היטב שהדחה הערב תכתיר סופית את העונה הזו כגרועה ביותר של הקבוצה ב-30 השנים האחרונות, אבל השאלה היא האם העפלה לחצי הגמר, ואפילו זכייה אפשרית בגביע, יוכלו להציל את הקבוצה מכישלון סוחף?

לראשונה בעידן הבעלים יעקב שחר תשחק חיפה בפלייאוף התחתון. המרחק מהתחתית יקבע כנראה שהפסד הערב (או תיקו 0:0 או 1:1) יגמור עבור מכבי חיפה את העונה. "הלחץ קיים לא רק בקבוצה אלא במועדון כולו, מהבעלים ועד אחרון העובדים", העידו אתמול בכפר גלים. אגב, הפסד הערב יסגור שנתיים בדיוק ללא ניצחון על הפועל חיפה (לא כולל גביע הטוטו) – נתון חסר תקדים עבור הירוקים במאה ה-21.

שחר עצמו כבר הגדיר כי צוות האימון ההולנדי שהגיע העונה ימשיך גם בעונה הבאה, אבל במקביל צפויה מהפיכה נוספת בקיץ, כששחקנים רבים (וככל הנראה כל השחקנים הזרים) יעזבו את המועדון. "החשש הגדול במועדון הוא מירידה בכמות המנויים בעונה הבאה", הזהירו אתמול בכרמל, "שחר והצוות השקיעו בעונה שעברה מעל ל-100 מיליון שקל וכולנו רואים היכן אנחנו ממוקמים. הקהל לא פראייר ולא טיפש: מצד אחד הוא רואה את הרצון וההשקעה, אבל מצד שני שנה אחרי שנה זה נראה רע יותר. אולי משהו דפוק במנגנון".


יעקב שחר. השקעה של למעלה מ-100 מיליון שקלים ירדה לטמיון (ערן לוף)

מכבי חיפה זכתה בגביע ב-2016 בתום עונה בינונית בהדרכת רוני לוי. באותו קיץ היא ביצעה מהפכה עם המנהל הספורטיבי תור קרלסן, התבזתה באירופה, לוי פוטר וההמשך ידוע. האם גביע יכול לשנות את העונה? חלוץ העבר אלון מזרחי משוכנע שבלי קשר לדרבי הערב, העונה של הירוקים כבר גמורה, והעיניים צריכות להיות נשואות לעונה הבאה. "הדרבי פחות מעניין, כי אני לא רואה את מכבי חיפה זוכה בגביע", אומר "האווירון", "וגם אם זה יקרה, אני בטוח שזה לא ינחם אף אחד. מכבי חיפה לשנות כמה דברים: להביא שחקנים צעירים רעבים, להחתים ישראלים בכירים שיובילו את הקבוצה וכמובן לפגוע בזרים. אולי במקום להביא שישה כאלה, להחתים שלושה זרים משמעותיים. אני חושב שהצוות ההולנדי ראוי לצ'אנס לעשות בנייה מחדש".

גם פרשן ספורט1, אורי אוזן, משוכנע שגם זכייה בגביע לא תשנה את גורל העונה. "כולם זוכרים את הזכייה בגביע עם רוני לוי, שאומנם הביאה לגאווה רגעית, אבל לא עשתה את השינוי הנדרש", מנתח אוזן, "זאת ללא ספק עונה הכי גרועה של המועדון, ואני בטוח שזה לא ישפיע על ההתנהלות של מו אלאך לקראת העונה הבאה. הוא פועל בצורה שלווה ושקטה, והוא ייבחן בבחירות שלו בעונה הבאה. הוא לא מושפע מרעשים חיצוניים, ואני רואה את זה בחיוב. רוב המנהלים המקצועיים והמאמנים הזרים שהגיעו לא הצליחו להעריך נכונה אילו שחקנים זרים צריכים להביא, ולכן זאת חצי עונה קריטית".


אלאך וצוותו ההולנדי. לא מושפעים מרעשים חיצוניים (ערן לוף)

חלוץ העבר האגדי זאהי ארמלי חושב אחרת: "יש בלגן גדול במכבי חיפה, וכל תוצאה תגרום ללחץ: אם ינצחו, יהיה עליהם לחץ גדול להמשיך ולנצח בגביע, ואם יפסידו יהיה לחץ גדול על המועדון מצד הקהל. הבעיה של מכבי חיפה היא שאין המשכיות. היא יכולה לנצח בגדול, ובמשחק הבא מפסידה. הקהל רוצה לראות דרך והמשכיות, ואני מאמין שזה יתאזן לקראת סיום העונה. כל זכייה בתואר מושכת תשומת לב ויכולה לפצות מעט את הקהל על העונה המשפילה הזו. בעיקר זכייה בגביע תיתן כוח מנטלי לצוות המקצועי להתכונן היטב לעונה הבאה, שבה הוא יצטרך להוכיח את עצמו".

המאמן פרד רוטן מתכוון לבצע הערב מספר שינויים, בהם חזרתם להרכב של המגן ארנסט מאבוקה והחלוץ עומר דמארי. גיאורגי קוסטדינוב תורגל אתמול בהרכב הפותח, אך לא מן הנמנע שגל אלברמן יפתח לבסוף. למרות הכישלונות האחרונים, נוכחות מרשימה של אוהדים ירוקים צפויה להגיע הערב לסמי עופר, ובסך הכל יגיעו כ-12,000 צופים למשחק. "הלוואי וכל אוהד שלנו שיגיע יחזור הביתה עם חיוך" סיכמו במועדון הירוק".

ואפרופו חיוך, הבעלים יעקב שחר נשמע הבוקר מחויך כשדיבר עם רון קופמן ומשה פרימו ב-103FM: "משחק הוא שווה כוחות, אמנם אנחנו מתחרים עם קבוצה שמדורגת מעלינו בטבלה אך לדרבי חוקים משלו. נקווה שידינו תהיה על העליונה. נכנסתי (בסיום ההפסד לנתניה) לחדר ההלבשה וסיפרתי להם על מה היה טוב במשחק ומה היה פחות כדי שנוכל להיערך למשחק שם היום, אמרתי שני משפטים ולא יותר. "אני חושב שנאמר להם הכל. הקבוצה כעת נכנסה למצב שלא קשור רק לכדורגל. הביטחון העצמי של השחקנים ירד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי