מכבי ת"א מתכננת: שחקנים יעברו לאשדוד בתמורה לגדי קינדה

גדי קינדה, בלסינג אלקה
גדי קינדה, בלסינג אלקה | לירון מולדובן

הבעלים מיץ' גולדהאר מתכוון להגיע ארצה לקראת הפלייאוף, ייתכן שתירשם התפתחות בנוגע למועמדים לעונה הבאה וביניהם קנדיל וזובאס מבני יהודה, בנוסף לקשר אשדוד. צ'יבוטה ופיליפינקה יושאלו בשנית?

(גודל טקסט)

 במכבי תל אביב מצפים לנחיתתו בארץ של מיץ' גולדהאר לקראת פתיחת משחקי הפליאוף העליון. הבעלים, שלא נכח בישראל תקופה ממושכת, אמור לקיים את פגישות ההכנה לעונה הבאה עם המנכ"ל בן מנספורד וגם ייפגש עם המאמן ג'ורדי קרויף.

בין השאר, גולדהאר עשוי לקדם גם את נושא הארכת חוזהו של אלי דסה, המגן שמומשה עליו האופציה לעונה הבאה וכעת מקווים בקריית שלום לחתום עמו על חוזה חדש. דסה זכה להצעה משודרגת ממכבי תל אביב, אך הוא אינו ממהר לחתום ועל כן במועדון טענו שלא יעמדו בדרכו אם תתקבל הצעה ראויה עבורו. על פי גורמים הקשורים למועדון, מכבי תל אביב לא תיענה לדרישה של דסה לחתום על חוזה ארוך טווח בסכום של מעל 800 אלף דולר לעונה.

יתרה מכך, המועדון אינו מתכוון להציב את דסה בראש רשימת מקבלי השכר, כך שהוא לא ירוויח יותר מאיתן טיבי, עומר אצילי ודור מיכה וההצעה כפי שנודע לדסה היא לשכר בסדר גודל של "כוכבי הקבוצה". החשיבה מאחורי כוונת המועדון היא שתשלום כספי גבוה לדסה יוביל להתמרמרות גדולה אצל שחקנים ששכרם נמוך בהרבה.


דסה עם גולסה ומיכה. זכה להצעה דומה לשל "כוכבי הקבוצה" (אודי ציטיאט)

לקראת העונה הבאה נראה שבמכבי תל אביב יכינו חלופות ראויות בכול עמדות המפתח, כהפקת לקחים מקצועית מהפציעות שגררו מתחילת העונה שחקנים כמו דור מיכה, עומר אצילי, אלי דסה ואיל גולסה – דבר שפגע בהם במאבק האליפות. במכבי תל אביב מודעים להתעניינותן של מכבי חיפה והפועל באר שבע במספר שחקנים המועמדים מזה תקופה ארוכה לעונה הבאה, ביניהם השוער אמיליוס זובאס והמגן מאור קנדיל מבני יהודה וכן בקשר מ.ס אשדוד גדי קינדה, שלא היה רחוק מחתימה כבר בקיץ שעבר כפי שפורסם לראשונה בספורט1.

הדרישה על קינדה מכיוון מ.ס. אשדוד היא כשני מיליון דולר ואם המהלך יבשיל אשדוד תקבל בנוסף שחקנים כמו איגור פיליפנקה שמכבי תל אביב תפעיל בקרוב את האופציה עליו לחוזה המסתיים בקיץ. כמו כן יעברו לעיר הנמל דור ג'אן, אליאל פרץ ושחקן או שניים נוספים מרשימת החוזרים מהשאלה בקיץ. אפשר שגם מאוויס צ'יבוטה, למרות שקיבל תעודה המאפשרת לו לשחק כישראלי, יושאל למועדון אחר במסגרת השינויים המקצועיים בקריית שלום.


גדי קינדה. אשדוד תזכה לסכום נכבד ולמושאלים עבורו? (דני מרון)

בנוסף לכל, במכבי תל אביב מבינים את הרצון והשאיפה של פרדראג ראיקוביץ' ו-וידאר קיארטנסון לעבור בסיום העונה לליגה ולקבוצה בכירה באירופה, מהלך שכמעט יצא לפועל בסיום העונה האחרונה כשבאיסלנדי התעניינו גם מספר קבוצות בינואר האחרון. ככול הידוע בקריית שלום לא יעמדו בדרכם של השניים ואם תהיה הצעה כספית המוגדרת כמכובדת.

במקביל, היום סיפרו במועדון כי אלירן עטר ויובל שפונגין שמו מאחור את התקרית המילולית שהייתה ביניהם בשלהי המשחק נגד מכבי פתח תקווה. לקראת סוף השבוע יוחלט על ידי ג'ורדי קרויף אם עומר אצילי ישוב לסגל ויזכה להשתתף במשחק נגד הפועל חיפה ביום ראשון הקרוב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי