אבוקסיס חתם לחמש שנים בבני יהודה. אברמוב: "אולי הכי טוב בארץ"

יוסי כהן, ברק אברמוב, יוסי אבוקסיס
יוסי כהן, ברק אברמוב, יוסי אבוקסיס | אתר רשמי

המאמן שהוביל את הכתומים לפלייאוף העליון יישאר עד 2023 ללא אופציית יציאה. במסיבת העיתונאים אמר: "זה היה לא הוגן לחכות עם חצי ראש במקום אחר, כיף לי פה וזה מה שחשוב". אברמוב: "לא נעמוד בדרכו של קנדיל"

(גודל טקסט)
כפי שתוכנן, כך פורסם בספורט1 לפני חודש, בני יהודה הודיעה היום (שלישי) על חתימתו של מאמנה יוסי אבוקסיס על חוזה חדש לעוד חמש שנים על הקווים של הקבוצה התל אביבית. החוזה, שנחתם ביום חמישי האחרון, הוא ללא אופציית יציאה, גם לא למשרת מאמן נבחרת ישראל לקדנציה הקרובה. על פי החוזה, בעוד שנתיים יוכל אבוקסיס להיות שוב מועמד לאימון הנבחרת, אם כמובן הנושא יהיה רלוונטי. אבוקסיס מאמן את בני יהודה מאז מאי 2017 בקדנציה שלישית במועדון, ובהנהגתו עברה הקבוצה עונה נהדרת והעפילה לפלייאוף העליון.


הבעלים ברק אברמוב אמר: "מבחינתי זה היה ברור מהרגע הראשון שיוסי הוא הבנאדם שאני רוצה שיתווה ויכתיב את הדרך המקצועית של המועדון בשנים הבאות, ואני שמח מאוד שזה מה שיקרה".


בצהריים קיימה הקבוצה מסיבת עיתונאים בה אמר אבוקסיס: "יש לי מחוייבות גדולה מאוד למועדון בני יהודה, לבעלים ברק אברמוב באופן אישי ולאוהדי הקבוצה. זה לא היה הוגן מבחינתי למשוך את המועדון הזה ולחכות עד אמצע יוני, או סוף יוני, אז ייבחר מאמן הנבחרת. יש כאן מועדון שלם, מועדון חזק עם בעלים שמשקיע הרבה כסף ולא היה פייר מצידי להחזיק אותו עד הרגע האחרון".


"זה משהו שהיה מתבקש מבחינתי, ולא רציתי לחכות לרגע האחרון", הוסיף המאמן, "כדי שזה יראה שבני יהודה היא ברירת מחדל. בני יהודה זה לא מועדון של ברירת מחדל. לאורך כל העונה אמרתי כמה כיף לי פה, כמה אני נהנה כאן, כמה אני נהנה לראות את חדר ההלבשה ואת השחקנים, כמה כיף לי עם הצוות שסביבי ובאמת שיש פה משהו טוב. אני גם מאלה שיודעים להעריך את המקום בו הם נמצאים, ובאמת אני חושב שאם יש לך מקום כל כך טוב, אל תפזול החוצה ואל תחפש יותר מדי בחוץ, כי אז תפסיד את מה שיש לך בבית. אני חושב שהחתימה הזו מסמלת הכל, את ההערכה של ברק אליי ואת ההערכה שלי למועדון".


נציג הבעלים יוסי כהן, הבעלים ברק אברמוב ויוסי אבוקסיס. (אתר רשמי)נציג הבעלים יוסי כהן, הבעלים ברק אברמוב ויוסי אבוקסיס. (אתר רשמי)


אבוקסיס אישר את הדברים שאמר הבעלים ברק אברמוב בראיון שנתן במעריב והוסיף: "ההצעה של ברק לחוזה לחמש שנים היתה על השולחן כבר מתחילת העונה. כולם כבר כתבו על זה ומדי חודש ומדי שבוע הוא היה מנדנד לי, 'בוא נחתום ובוא נחתום', זה לא נולד עכשיו. דווקא בתקופות הפחות טובות שלנו ההצעה עלתה על הפרק וזה צריך להיאמר, כי הוא האמין בי ובדרך הזו וזה יאמר לזכותו".


המאמן העדיף שלא לדבר על הסחבת בהתאחדות בכל הנוגע למינוי המאמן הלאומי ואמר: "אני לא אכנס להתנהלות של ההתאחדות, אני חושב שהם עושים מה שטוב להם וזה בסדר. אני לא נכנס לזה ולא אבקר אותם. אני עושה מה שטוב לי ולבני יהודה. זו גאווה גדולה לאמן את נבחרת ישראל, וזה משהו עצום ותמיד אמרתי את זה. בטיימינג הזה אני חושב שזה הדבר הנכון לעשות, גם לי וגם לבני יהודה ובקדנציה הבאה, אם אהיה שוב מועמד אני אשמח. אני כבר מכין את העונה הבאה ורוצה להיות ממוקד רק בזה. לא היה הוגן שאהיה עם חצי ראש בבני יהודה וחצי ראש בנבחרת, זה לא הוגן כלפי המועדון שנותן לי את כל הכלים והאפשרויות לעבוד ללא התערבות. אני מקבל כל כך הרבה קרדיט מברק ולא פייר שהראש שלי לא יהיה במאה אחוז פה".


משמעות החתימה לחמש עונות: "זה אומר שטוב לי, שאני נהנה כאן. אתה יכול להיות במועדון ענק ולא ליהנות ואתה יכול להיות במועדון כמו בני יהודה, שזה מועדון טוב ולא קטן בכדורגל הישראלי וליהנות. אני לא יודע אם יש הרבה שנהנים מהכדורגל, אני בסך הכל עם החומר האנושי שיש כאן נהניתי מאוד וצריך להמשיך את זה. הדרך של ברק, היא דרך שמאוד נראית בעייני והוא רוצה להישאר פה והוא אוהב את המועדון ואנחנו צריכים להמשיך את מה שהתחלנו השנה".


מאמן הנבחרת הזמני אלון חזן.
מאמן הנבחרת הזמני אלון חזן. "ההתאחדות עושים מה שטוב להם וזה בסדר" (ערן לוף)


התוכניות לשנים הבאות: "אני חושב שהעונה בני יהודה הצליחה לייצר שחקנים תוך כדי תנועה ובתוך ההצלחה שלנו בפלייאוף העליון. יש כאן שחקנים שהפכו להיות שלנו תוך כדי השנה ויש כאן בסיס שחקנים טוב, עם חוזים לשנים הבאות. כמובן שנצטרך להתחזק כמו כולם, ובעיקר בחלק הקדמי כמו שכולם מחפשים. מדברים הרבה על המושאלים, אבל יש כאן בסיס טוב, שרובם שחקנים שלנו, עם חוזים במועדון".


חוליית ההתקפה שצפויה לעבור שינוי: "אנחנו נצטרך לדעת אם לחכות או לא, מבחינת המושאלים, כי יש מהם כאלה שאנחנו רוצים. במקביל אנחנו בודקים עוד שחקנים, ואם נראה שיש כאלה שנוכל להביא כבר עכשיו, אז נביא. אנחנו לא לחוצים ונעבוד בקצב שלנו. העונה חיכינו בסבלנות והמושאלים שהגיעו, עזרו לנו".


המושאלים: "אנחנו נמתין להתפתחויות עם מכבי תל אביב, לגבי חלק מהמושאלים שנרצה להביא שוב, כרגע זה לא תלוי בנו. יש כאלה שנרצה לקבל עליהם אופציות רכישה כדי להפוך אותם לשחקנים שלנו. המחשבה של ברק היא לטווח ארוך וחוץ מההחתמה שלי, חושבים גם על שחקנים לעתיד. אם יהיה מישהו טוב ופנוי, לא נחכה ונחתים אותו עכשיו".


שחקני בני יהודה חוגגים.
שחקני בני יהודה חוגגים. "יש כאן בסיס טוב שרובם עם חוזים במועדון" (דני מרון)


לקראת הפגרה הקרובה: "אני כבר מרגיש בשבועות האחרונים שאנחנו סחוטים, כי הקבוצה הזו סיימה את הגביע בסוף מאי בעונה שעברה ואחרי 10 ימים באמצע יוני כבר החלה להתאמן. אני מרגיש את העייפות, לא רק פיזית אלא גם בראש. אני חייב עדין לפרגן לשחקנים, שמגיעים לכל משחק כאילו זה המשחק הראשון שלהם העונה, עם רעב ורצון. כולם משחקים עד הסוף, אבל הפגרה באה בזמן כדי לאושש את השחקנים".


אבוקסיס, שגדל כשחקן בהפועל תל אביב ועשה קריירה מפוארת במדים האדומים וגם במדי בית"ר ירושלים, ניסה להסביר כיצד לצד ימים לא קלים במועדון הוא הפך בשנים האחרונות לאחד הסמלים הכי גדולים של הכתומים: "רוב קריירת האימון שלי היתה בעצם כאן בבני יהודה. העונה הראשונה שלי כמאמן היתה כאן, זו כבר הקדנציה השלישית שלי כאן ואני מרגיש שהמועדון הזה מאוד קרוב אליי ועוברת שנה ועוד שנה ואני מתחבר עוד יותר למועדון. במיוחד עכשיו שברק הוא הבעלים והוא חבר אישי שלי, אז זה יוצר מחוייבות עוד יותר גדולה מבחינתי. זו גם הסיבה שחתמתי לכל כך הרבה שנים".


היחסים עם אוהדי הקבוצה: "היחסים שלי היום טובים מאוד עם האוהדים, אני רואה את הפרגון. ובאמת שעכשיו ברגע החתימה, באמת הייתי רוצה שהאוהדים יחזרו לאצטדיון. אני יודע שהמושבה זה לא בלומפילד ולא שכונת התקווה, ואני רואה את זה גם עם האוהדים של מכבי ת"א בנתניה ואוהדי הפועל ת"א במושבה. בלומפילד עוד היה סוג של ביתיות, במושבה אין ביתיות. אני מאוד רוצה לקרב בין האוהדים לברק אברמוב, מה שקצת נעלם בשנה האחרונה. יש לבני יהודה קהל טוב ואני אנסה לעשות את זה. כשהקהל מגיע, אנחנו מרגישים את התמיכה שלהם והם צריכים להבין שלברק יש כוונות טובות והוא הגיע להרבה שנים והוא שם הרבה כסף מהכיס".



אברמוב עם אבוקסיס. לא בגלל שהם חברים (דני מרון)


מאוחר יותר בתוכנית הספורט של 103FM התייחס אברמוב לחוזה החדש של אבוקסיס: "זה הסכם ללא יציאה מטעם שני הצדדים. גם אני לא יכול לצאת מהחוזה וגם לא קבוצות אחרות שירצו אותו. אלא אם שנינו נגיע להסכם. נבחרת? אם יהיה רלוונטי עוד ארבע שנים נראה. החתימה היא לא בגלל שאנחנו חברים, אלא בגלל שהוא אחד המאמנים הכי טובים בארץ אם לא הכי טוב וזו זכות שהוא יאמן אותנו חמש שנים". 


סגל הקבוצה: "לרוב הקבוצות יש מושאלים, אצלנו זה התחבר מקצועית ואנושית. חלקם אנחנו רוצים שימשיכו ואם לא, נמצא אחרים במקומם. זובאס? יש לו שוער לעוד שנתיים. אם תהיה הצעה רלוונטית יכול להיות שנשלם עליו מו"מ ואם לא נחתים אותו לארבע שנים. קנדיל. הוא שחקן בית של המועדון. ילד שישבתי איתו בארבע עיניים. רציתי לראות אותו פורץ ושמח בשבילו שזה קרה כי הוא כישרון. אם תהיה הצעה רלוונטית שתשדרג אותו מקצועית וכלכלית לא נעמוד בפניו. המצב שלנו השנה הרבה יותר טוב משנה שעברה ואנחנו עובדים על זה".


ההשקעה בקבוצה: "שמעתי שאומרים שטביב השקיע שלושה מיליון דולר, השקעתי סכומים קצת יותר נמוכים בשביל זה. קבוצת כדורגל עולה לא מעט כסף. מביאים תקציב ראוי לליגת העל וכשהקבוצה מצליחה זה שווה הכל. שכר השחקנים זה לא מה שמעניין את אבוקסיס. הוא יודע מה הוא רוצה, קחו לדוגמא את יובל אשכנזי שהגיע מליגה א'. אמרתי ליוסי לבדוק אותו ואם הוא טוב שיחתים אותו. יוסי יודיע מי השחקנים שנכונים לו ומתאימים לבני יהודה. אייל לחמן במחלקת הנוער ועובדים על לעשות שינוי כדי ששחקנים שעוד כמה שחקנים שיובילו בעתיד את הכדורגל הישראלי יהיו בבני יהודה. זה לא קל אבל אנחנו מחפשים את הדבר הבא". 


יובל אשכנזי במקום רועי גורדנה
המאמן יוסי אבוקסיס ביקש משחקניו לתת עוד מאמץ אחרון, כדי לסיים בהצלחה את שני המשחקים האחרונים שנותרו לקבוצה.מחר נגד מכבי נתניה, יחסר המאמן שחתם על חוזה לחמש שנים נוספות במועדון, את בן תורג'מן המוצהב ואת אלמוג בוזגלו ודן מורי הפצועים שסיימו את העונה. שינוי אחד יערוך אבוקסיס לעומת ההרכב שפתח נגד בית"ר ירושלים במחזור שעבר, כאשר יובל אשכנזי יפתח במקום רועי גורדנה בקישור. 


הרכב משוער: אמיליוס זובאס, מאור קנדיל, איציק עזוז, אעיד חבשי, אלי בלילתי, סתו פיניש, איסמעילה סורו, יובל אשכנזי, מתן חוזז, מאוויס צ'יבוטה, נריוס ואלסקיס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי