צפו בתקציר: 1:2 לבית"ר ירושלים על מכבי חיפה

ניר קלינגר
ניר קלינגר | ערן לוף

בכורה מושלמת לקלינגר. ויסמן (37) כבש שער נהדר מזווית קשה והעלה את הירוקים של מאס ליתרון, אבל למחצית השנייה עלו מהספסל מאור בוזגלו (61) ואור אינברום (66) שהשלימו מהפך וסידרו ניצחון שני לצהובים-שחורים

(גודל טקסט)

איזה שבוע סוער זה היה עבור מכבי חיפה ובית"ר ירושלים. הירוקים נפרדו מהמנהל הטכני מוחמד אלאך ומהמאמן פרד רוטן, הצהובים שחורים מהבירה זכו למנות את ניר קלינגר לאחר פיטורי גיא לוזון. הערב (שני) הן נפגשו בסמי עופר וזה הסתיים במהפך של בית"ר ירושלים, 1:2 שרשום על שמו של המאמן החדש.

המחצית הראשונה הייתה חלשה ורק לאחר כ-30 דקות הקצב גבר והירוקים הפעילו לחץ וגם באו על שכרם עם שער נהדר של שון ויסמן, שבדקה ה-37 כבש מזווית קשה בעזרת המשקוף וחגג שער שני העונה, אבל המאמן החדש בבירה העלה מהספסל את מאור בוזגלו ואור אינברום והשניים השלימו מהפך נפלא תוך חמש דקות: בוזגלו סובב כדור חופשי מושלם בדקה ה-61 (שער ראשון שלו מאז ינואר 2017), אינברום עצר על החזה ובעט לרשת של חיימוב בדקה ה-66 והאורחים חוגגים ניצחון שני בלבד העונה שמעלה אותם למקום הלפני אחרון בטבלה, מעל בני סכנין. 

היה זה ניצחון ראשון של בית"ר ירושלים לאחר ארבעה מחזורים בהם צברה נקודה בודדת, בעוד מכבי חיפה המדורגת תשיעית שבה לסורה ונכנעה לאחר שבשבוע שעבר הייתה זו שהפכה פיגור לניצחון, כשהכניעה 1:2 את הפועל תל אביב. היה זה הפסד רביעי לירוקים שנראה שבקרוב ימנו מאמן חדש, כנראה אחד מבין רוני לוי ואלי גוטמן. הם עם תשע נקודות, נקודה אחת יותר מבית"ר ירושלים שבמחזור הבא תפגוש את הפועל באר שבע.


מאור בוזגלו מנסה לשמור על איפוק מול האקסית (ערן לוף)

כידוע את מכבי חיפה מדריך הערב מי ששימש עוזר מאמן תחת פרד רוטן שסיים את דרכו, רוב מאס שיזכה לסיוע מאיתי מרדכי ובחר שלא לשנות את ההרכב כלל ופתח עם אותם 11 שאחראים לניצחון בשבוע שעבר, אבל איבד במהלך המחצית הראשונה את אליסון דוס סנטוס שהתלונן על כאבים והוחלף בריינן. מנגד, ניר קלינגר עבר למערך של שלושה בלמים ולא היה קשה לפספס שבמחצית הראשונה נראתה קבוצתו החדשה מעט אבודה, אך כאמור החילופים שביצע גם הובילו למהפך ולניצחון השני העונה.


הרכבים
מכבי חיפה:
גיא חיימוב, ארנסט מאבוקה, עאיד חבשי, אליסון דוס סנטוס (אטיין ריינן, 28), רז מאיר, נטע לביא (סיידובה סומא, 77), ג'ורג' מנדג'ק, שלומי אזולאי, ניקיטה רוקאביצה (עמית זנטי, 67), מוחמד עוואד ושון וייסמן.


בית"ר ירושלים:
דודו גורש, עוז ראלי (מאור בוזגלו, 46), טל בן חיים, מיקי סירושטיין, טל כחילה, שמואל שיימן, דוד קלטינס, אופיר קריאף, עידן ורד, ערן לוי (אור אינברום, 59), ארון אולנארה (לירוי צעירי, 73).


קבלת הפנים של אוהדי בית"ר ירושלים לקלינגר (ערן לוף)

מהלך משחק
דקה 4: הזדמנות טובה לבית"ר ירושלים. שמואל שיימן העביר רוחב משמאל, אופיר קריאף הגיע מקו שני ובעט כדור שחמק ליד הקורה.

דקה 19: מכבי חיפה מתחילה להיכנס למשחק ויוזמת יותר יותר. הרחקה רעה של קריאף אפשרה למנדג'ק לבעוט מכ-25 מטרים, אבל הבעיטה הייתה רעה.


שלומי אזולאי מנווט את המשחק (ערן לוף)

דקה 27: ארנסט מאבוקה ניסה את מזלו ממרחק ולא מצא את המסגרת.

דקה 28: אליסון דוס סנטוס ביקש להתחלף לאחר שהרגיש התכווצות בשריר, אטיין ריינן ששב מהשעיה עלה מהספסל.

דקה 35: ערבובייה ברחבה כמעט סידרה לירוקים שער יתרון, טל כחילה התערב ברגע האחרון ומנע מנדג'ק שער.

דקה 37, 0:1 למכבי חיפה! ככל שנקפו הדקות הירוקים השתלטו על המשחק וכעת באו על שכרם. שלומי אזולאי מצא את שון ויסמן ברחבה, החלוץ השתחרר מכחילה ובעט מזווית קשה לפינה הקרובה של דודו גורש ובעזרת המשקוף מצא את הרשת. שער נהדר, השני שלו העונה.


ויסמן מקדים את כחילה ומוצא את הפינה הקרובה של גורש (ערן לוף)


אווירה מחשמלת בסמי עופר (ערן לוף)

דקה 41: מוחמד עוואד מצא את עצמו ללא כיסוי, בעט לפינה הרחוקה של גורש מכ-20 מטרים והכדור חלף ליד עמוד השער ויצא החוצה.

דקה 46: המחצית השנייה יצאה לדרך, מאור בוזגלו עלה מהספסל במקומו של עוז ראלי ופוגש את האקסית.

דקה 55: אולנארה הוביל מתפרצת, מסר לא טוב למאור בוזגלו והשניים החליפו ביניהם מסירות עד שההזדמנות של הצהובים שחורים התפספסה לחלוטין.

דקה 56: עוואד ניסה להפתיע את דודו גורש בנגיחה ממרחק, הכדור ננעץ בקורה והחוצה.

דקה 61, מאור בוזגלו משווה ל-1:1! כרבע שעה לאחר שנכנס, הקשר סובב כדור חופשי מכ-20 מטרים לחיבורים. בית"ר ירושלים חזרה.


הכדור של בוזגלו מסתובב בדיוק לפינה של חיימוב (ערן לוף)


ביצוע מושלם לקשר שלא חגג על האקסית (ערן לוף)

דקה 66, 1:2 לבית"ר ירושלים! מהפך בזק של האורחים. מיקי סירושטיין עלה קדימה ומצא בכדור עומק את אור אינברום, שעצר על החזה ובעט כדור מדויק לרשת של חיימוב.


אינברום השלים מהפך תוך חמש דקות. עוד חילוף מנצח של קלינגר (ערן לוף)

דקה 76: עוואד שוב ניסה להבקיע עם הראש, הפעם גורש היה דרוך וקלט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי