רפואה: "סיכול ממוקד? הדברים בהפועל תל אביב יצאו משליטה"

קובי רפואה
קובי רפואה | לירון מולדובן

הפניות למאמנים מאחורי גבו ("לא מצא חן בעיניי"), האחים ניסנוב ("השיחה לא הייתה צריכה לצאת"), גוטליב ("למזלו לא ראיתי את הסטירה"), דמארי ("חשבתי שיחזור להיות מה שהיה"). אחרי הזעזוע, המאמן מדבר על הכל

(גודל טקסט)
יממה לאחר שפוטר מתפקידו כמאמן הפועל תל אביב, קובי רפואה התראיין הערב (שני) בתוכנית הספורט של 103FM ושפך אור על הזעזוע במתחם חודורוב


רפואה פתח את דבריו וניסה לעשות סדר: "כל מאמן יש לו את הדרך שלו ואת האמונה שלו. היו דברים שקרן מאחורי הקלעים וזה לא מצא חן בעיניי. אמרתי את זה לבעלים והשיחה שהייתה ביני לבינם הייתה צריכה להישאר שם לעד. הדברים יצאו משליטה. אין לי בעיה שדיברו עם מאמנים אחרים, אבל אני רוצה להבהיר שמעולם לא ביקשתי צ'אנס לעוד שלושה משחקים. זה לא אני וזו לא הדרך שלי. איך השחקנים אמורים להסתכל עליי אחרי דרישה כזו? זו לא דרכי. הנהלת הפועל תל אביב ואני החלטנו במהלך הפגישה לסיים את הסיפור וזה קרה בצורה מכובדת. כך צריך להיות. היחסים שלי עם האחים ניסנוב טובים ומכובדים. היו כל מיני דברים כאלה ואחרים בדרך, אבל סיימנו את זה בטוב".


האחים ניסנוב: "לא הייתה שום אש. כל אחד יכול לומר את מה שהוא רוצה. אני בסך הכל אומר שמה שהיה בפגישה צריך להישאר ביני לבינם. אני לא מתעסק ברגשות, אני מאמן כדורגל ובזה אני מתרכז. אני לא יודע אם לקרוא לזה סיכול ממוקד. אני אשמור את שהיה שם ולא אדבר על זה. הבעלים יכולים לדבר עם כל מאמן שהם רוצים וזו זכותם, אני ניסיתי להתעסק רק בצעד המקצועי וזה מה שעשיתי עד האימון האחרון שלי בהפועל תל אביב".



פנו למאמנים מאחורי גבו (עדי אבישי)


מצב הקבוצה מבחינה מקצועית: "הפועל תל אביב היא קבוצה מאומנת. בכל המשחקים שלנו לא נפלנו מאף קבוצה. אני לא בורח מאחריות, אבל שלטנו בכל המשחקים ולא הצלחנו לנצל את המצבים. חוסר מזל – תקראו לזה איך שאתם רוצים. יש לי חלק במצב של הפועל תל אביב כיום, האחריות היא שלי, אך המאמן הבא יקבל קבוצה מאומנת. כשאתה מאמן קבוצה בסדר גודל של הפועל תל אביב וזה לא משנה התקציב, אתה צריך לבוא ולנצח בכל מגרש ובכל מקום. תשאלו את השחקנים שלי, עלינו לכל משחק בשביל לנצח. עשיתי את הכל בשביל לנסות לנצח בכל מגרש. ריבוי תוצאות ה-0:0 הובילו ללחץ רב. זה לא שאני בא להחמיא לעצמי, אבל הפועל תל אביב היא קבוצה מאומנת ששלטה ללא עוררין מול כל הקבוצות כולל בדרבי נגד מכבי תל אביב וגם במשחק בבאר שבע. קרו מקרים של חוסר מזל. הפועל קבוצה טובה ומאומנת ואי אפשר להתעלם מהעובדות. אם היו לנו עוד ארבע נקודות, הכל היה בסדר. שני שערים, אפילו של רובי לבקוביץ', זה לא משנה מי, והכל היה בסדר".


תקרית אדי גוטליב: "זה נראה כאילו איבדתי שליטה? אני ניסיתי להתעלם מכל השטויות. התקשורת חזקה יותר והיא מוציאה החוצה הכל, אך אני לא בא בטענות. מה שקרה שם זה ששני שחקנים, אדי גוטליב ועמית מלכה, הלכו מכות. דיברתי עם מאמן הכושר באותו זמן ולא ראיתי שאדי נתן לו סטירה או אגרוף. אם הייתי רואה, אדי היה מושעה באותה שנייה עד הודעה חדשה. כשהייתי במכבי פתח תקווה דוס סנטוס נתן בעיטה לפנים באימון ואני הדחתי אותו עד הודעה חדשה ובגלל זה הפסדתי את אירופה. סטירה ואגרוף אצלי? נראה לכם שהייתי עובר על זה לסדר היום?"


האם האחים ניסנוב התערבו בהחלטות המקצועיות: "כל בעלים בכדורגל הישראלי מביע את הדעה שלו וזה בסדר גמור, זה בסדר גם שבעלים מביא שחקני רכש, אבל בשורה התחתוה אך ורק אני החלטתי מי ישחק ומי לא. צירוף קאיו? זה לא משנה את מי אני רציתי ואת מי לא".





ההימור על עומר דמארי: "דמארי ועאבד הם החתמות שלי ואני נלחמתי להביא אותם. אני חושב שהם שחקנים טובים ואפילו מצוינים. גם כשאיתי שכטר הגיע לבית"ר ירושלים אז כולם אמרו שהוא גמור. אני לקחתי סיכון עם דמארי, אני מכיר את דמארי מגיל 8 והייתי בטוח שהוא יחזור להיות מה שהוא היה. למרות כל הפציעות, תזכרו את מה שאני אומר לכם, עומר דמארי יסיים את העונה עם יותר מעשרה שערים".


פיצויים: "ברגע שסיכמנו ושני הצדדים מרוצים, זה מספיק. הכל בסדר ואני בן אדם שלא נשאר במקום שלא רוצים אותו. אשתי תמיד רוצה יותר כסף, ככה זה נשים".


עתידו: "אני לא יודע מה יהיה בהמשך, אבל כמובן שלא הסתכלתי על קבוצות אחרות. מה אני בן 70 שאתה שואל אם נמאס לי לאמן? לא כל הצעה אני אקח בשתי ידיים. כרגע אני רוצה לנוח, אבל כמובן שאני רוצה לעבוד ובוא נראה מה יוליד יום".

 


יבקיע יותר מעשרה שערים עד סיום העונה? עומר דמארי (דני מרון)


מיד אחרי המאמן, גלעד קצב, סוכנו, עלה גם לשידור והתייחס לפיטוריו: "הגענו לעמק השווה וויתרנו על תשלומים, כי כנראה שקובי פחות רצה להישאר וגם הפועל פחות רצו שיישאר. אני לא יזמתי את הפגישה, הייתה פגישה כשהייתי בחו"ל בשבוע שעבר – כביכול אז זו הייתה פגישה בשביל לפטר אותו, אבל זה נשמע לי לא הגיוני כי הוא לא פוטר אז. הקבוצה לא סיפקה את הסחורה ואני לא חושב שאפשר להאשים רק את קובי, אבל הוא אשם כמו כולם".

הטענות לפיהן ביקש בשם רפואה לסיים את ההתקשרות: "זה לא נכון. בתקשורת אומרים שעשו לו שימוע כבר בשבוע שעבר. אני חושב שבהפועל ת"א מאוד מעריכים את קובי וכמו שהוא אמר עם עוד נקודה, שתיים או שלוש לא היה בלאגן. הם לא נבנו לאליפות, לאירופה ואני גם לא בטוח שלפלייאוף עליון, אבל בינתיים הקבוצה נכשלה ולמרות זאת ניצחון וחצי והם בפלייאוף העליון כי הליגה מאוד שוויונית".

על אופיר חיים: "יש לנו קשר לעניין, אבל אני לא מטפל בעניינו. אני יודע שאמורה להיות פגישה איתו. קובי, מעבר להיותו מיוצג שלנו, הוא חבר טוב שלי ועד שהעניינים לא יסתדרו בצורה טובה לא הייתי מפנה אף מאמן להפועל תל אביב. כבר 250 שמות הופנו לאחים ניסנוב – לא דרכינו כמובן – ואני לא הצעתי כי ניסיתי להיות בסדר".

מעמדו של דמארי: "עומר דמארי, שהוא גם מיוצג שלנו, הוא שחקן טוב וכך גם אחמד עאבד. כשהוא לא פצוע הוא אחד השחקנים הכי טובים. צפיתי במשחק נגד הפועל ת"א נגד מכבי חיפה והיה צריך להיות 0:4 במחצית הראשון, אז קובי רפואה אשם? את מי עוד אנו מייצגים? גם השוערים שחקנים שלי, שי אליאס שהוא שחקן נוער צעיר ומוכשר. היום לכל אדם בכדורגל יש סוכן. לא חושב שיש מאמן שלוקח שחקנים כי הם תחת אותו סוכן".





"קובי פחות רצה להישאר בהפועל תל אביב" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי