"אחת ההחלטות הטובות בקריירה שלו": ניר קלינגר פורח בבית"ר

ניר קלינגר
ניר קלינגר | ערן לוף

האסיפה במחנה, הדגש על משחק ההגנה, השיפור במדדים, ההרכב שהתייצב והביטחון שהעניק לסילבסטר וניצן. רגע לפני המפגש הטעון מול האקסית הפועל חיפה (21:00), כך המאמן חילץ את הצהובים שחורים מהבוץ

(גודל טקסט)

באחד האימונים הראשונים של ניר קלינגר בבית וגן, הוא ערך אסיפה לשחקני בית"ר ירושלים והקרין בפניהם מצגת ובה הייתה טבלה שסוקרת נתונים אישיים וקבוצתיים ביחס לשאר קבוצות הליגה. זה התרחש אחרי התבוסה 5:1 לבני יהודה בטדי, כשהקבוצה דורגה אחרונה בטבלת ליגת ג'פניקה.

בכל הפרמטרים שהופיעו, הקבוצה מהבירה דורגה אחרונה ובחלק מהנתונים אף בפער משמעותי מהקבוצות האחרות. המאמן החדש נחרד לגלות שבכל הפרמטרים דוגמת חילוצי כדור, מסירות מפתח, מרחק, מהירות שיא, כמות ספרינטים, זכייה בכדורי גובה – שחקניו מדורגים אחרונים. "אם אנחנו רוצים לצאת מהמקום בו אנחנו נמצאים, המצב הזה לא יכול להמשיך", אמר קלינגר לשחקניו בסיום אותה אסיפה.

מאז עברו כבר שבעה משחקים תחת הדרכתו של המאמן שהגיע מהפועל חיפה. בית"ר השיגה שלושה ניצחונות, שתי תוצאות תיקו והפסידה פעמיים. הנצחון האחרון על הפועל חדרה הקפיץ את הצהובים-שחורים מעבר לקו האדום. שחקני בית"ר בהדרכתו של קלינגר שיפרו את כל המדדים וכמובן גם את קצב צבירת הנקודות, שכבר נראה כמו משהו סביר, עם 11 נקודות שהשיגה הקבוצה מאז הגעתו לעומת חמש בלבד שצברה הקבוצה בשמונת המשחקים הראשונים.


נחרד מהמדדים והצליח להפוך את התמונה. ניר קלינגר (אודי ציטיאט)

בפן המקצועי הבין קלינגר שהוא חייב לייצב קודם כל את משחק ההגנה של הקבוצה ואצל קלינגר משחק ההגנה מתחיל מהחלוצים ושחקני הכנף. בסיום משחק האימון נגד בית"ר תל אביב-רמלה, שחתם את מחנה האימון המקוצר שערכה הקבוצה בפגרת הנבחרות בחודש נובמבר, הוא צרח על שחקניו: "מי שלא יהיה מחויב לא יהיה כאן. מי שלא יעשה הגנה, יראה את המשחקים מהספסל. תקחו את עצמכם בידיים אחרת אני אשלח מכאן שחקנים". משחק ההגנה השתפר מאוד לאחרונה, בעיקר בזכות צמד הבלמים טל בן חיים ואור זהבי שמציגים יכולת טובה וגם שחקני הקישור וההתקפה כבר נוטלים כמעט כולם חלק במאמץ ההגנתי.

"ידענו שניר מאמן מצוין וידענו שזה האיש שאנחנו רוצים שיבוא וירים את הקבוצה", מספר גורם במועדון. "מעבר לשיפור במדדים, ניר הצליח לארגן מחדש את השורות, ייצב את ההרכב ובעיקר החזיר את הרוח והווינריות שהיו חסרות כאן מתחילת העונה", הוסיף הגורם.

קלינגר הצליח לייצב הרכב, שרץ כמעט קבוע במחזורים האחרונים, עם שינויים כפויים בלבד. באחת השיחות שלו עם הצוות המקצועי של הקבוצה הוא הסביר: "יש שני תפקידים בכדורגל, שוער וחלוץ, שבנויים המון על ביטחון ואנחנו נצטרך לעשות את זה עם השחקנים שלנו". ההוכחה למשפט הזה באה לידי ביטוי בקרדיט שהמאמן נתן לאחרונה לשוער איתמר ניצן, שלא ספג שלושה משחקי ליגה רצופים ולחלוץ יאקוב סילבסטר, שכבש שער ראשון העונה בניצחון האחרון על חדרה.


הקרדיט השתלם. איתמר ניצן (אודי ציטיאט)

עוד שחקן שקלינגר בונה עליו הוא מיקי סירושטיין, שעבר הסבה לקשר אחורי ונראה מצוין בחודשיים האחרונים. קלינגר זכר את סירושטיין עוד מהימים בהם אימן אותו באשדוד וגם שם היה הקשר אחד הבאנקרים שלו בהרכב. גם בתחום המדדים עשתה הקבוצה קפיצה משמעותית בכל הפרמטרים שהיו דרושים תיקון. בניצחון על חדרה שחקני בית"ר רצו כמעט ארבעה קילומטרים יותר משחקני העולה החדשה.

"צריך לתת הרבה קרדיט לשחקנים עצמם", מספר גורם נוסף במועדון מהבירה. "נכון שניר בא ועשה סדר, אבל בלי השחקנים הוא לא היה מגיע לשום מקום. הם הבינו שיותר נמוך מזה אי אפשר לרדת ולאט לאט הראו שיפור ממשחק למשחק", הוסיף הגורם.

הערב (שני ב-21:00) יעמוד קלינגר על הקווים בטדי ומולו תתייצב קבוצתו לשעבר, הפועל חיפה, איתה זכה בעונה שעברה בגביע ובמדיה אף פתח את העונה הנוכחית. "יכול להיות שההחלטה לעבור לבית"ר, היא אחת ההחלטות הכי טובות שניר קיבל בקריירה שלו", מספר חבר קרוב של המאמן. "זה נראה שהוא פשוט פורח מחדש".

במסיבת העיתונאים שנערכה לקראת המשחק ניסה קלינגר שלא להפוך את הקרב בין הקבוצות לקרב אישי שלו מול הפועל חיפה, אבל אין ספק שניצחון מול האקסית יהיה עבורו יותר משלוש נקודות רגילות והצלחה שלו ושל קבוצתו בהתמודדות הערב תחמם את ליבו גם בקור העז שישרור הלילה בטדי.


קלינגר עם אוהדי בית"ר. ניצחון הערב יעשה לו חם בלב (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי