אברמוב על התפרעויות האוהדים: "אתבע אותם באופן אישי"

ברק אברמוב
ברק אברמוב | אריאל שלום

שועה ("לא רצה לעבור לחו"ל"), צ'יבוטה ("ביוני אלוהים גדול"), אבוקסיס ("לא אמנע ממנו להתקדם"), הקהל ("מעל 100 אלף ש"ח קנסות בעונה"). אחרי העסקה עם מכבי חיפה, בעלי בני יהודה יורה לכל הכיוונים. ראיון

(גודל טקסט)

ברק אברמוב, בעלי בני יהודה, התראיין הערב (רביעי) לתוכנית הספורט של 103FM וסיפק לא מעט ציטוטים מעניינים לגבי מכירת ירדן שועה, עתידו של יוסי אבוקסיס, מדיניות הרכש של בני יהודה והנתק בינו לבין אוהדי הקבוצה.

עסקת ירדן שועה: "הוא פתח איתנו את העונה והיו עליו הרבה הצעות מישראל ומחו"ל. ירדן בעצמו קיבל החלטה שהוא לא רוצה לצאת לחו"ל ואז אני החלטתי שזה נכון עבורו ועבור בני יהודה שהוא יצטרף למכבי חיפה. תחילה סגרנו את התנאים עם מכבי חיפה ורק לאחר מכן הוא וסוכנו סגרו את התנאים שלו מולם".

מדוע בחר דווקא במכבי חיפה: "המשא ומתן היה זריז ואמיתי, שני הצדדים רצו לבצע עסקה וכך משא ומתן צריך להתנהל. שמו של יוסי אבוקסיס לא עלה בשיחה. מכבי חיפה מרוצה ממרקו בלבול ואני יודע שהם מעריכים את יוסי אבוקסיס מבחינה מקצועית. יש קשר טוב בין המועדונים ואני מאמין שאם נרצה שחקן שהם יחליטו לשחרר, אנחנו נקבל אותו".


"שני הצדדים רצו לבצע עסקה". ירדן שועה (מכבי חיפה)

מכירה עתידית של שועה: "אם הוא יעבור לקבוצה בחו"ל, בני יהודה תרוויח עוד כסף, כ-40% מסכום העסקה. ירדן לא ישחק עם מכבי חיפה נגדנו? מה הקשר? אין שום קשר למשחקים בין הקבוצות".

על כך שירדן שועה לא פרץ במחלקת הנוער של מכבי תל אביב: "לפעמים במועדון גדול אתה מאבד דברים בדרך. בני יהודה זה מועדון משפחתי שיודע לחבק ולתת את העצה הנכונה וכך היה עם ירדן. אני, באופן אישי, שוחחתי איתו מספר פעמים. בקבוצה גדולה זה לא קורה, זה לא מגיע עד הבעלים. בסוף מי שעשה את השינוי זה ירדן ומגיעות לו מילים טובות על כך".

האם הוא מתכוון למכור בינואר שחקנים נוספים: "קיבלתי הצעות גם על צ'יבוטה, סורו ושחקן נוסף, אבל בחלון הזה זה לא יקרה. ביוני אלוהים גדול. בעונה שעברה עזבו אותנו שבעה שחקנים, הבאנו אחרים ואנחנו מתמודדים טוב יותר מאשר בשנה שעברה. אם יהיו עוד שחרורים, נדאג להביא מחליפים".


"לא אמכור אותו בחלון הזה". מאוויס צ'יבוטה (עדי אבישי)

איך קיבל יוסי אבוקסיס את העסקה: "ברור שהוא היה מעדיף שירדן יישאר, אבל כמו כל בן אדם נורמלי שלא אוהד את בני יהודה, הוא אמר לי שבסכום כזה מוכרים – אין מה לעשות. אין לנו עדיין מחליף ביד, אבל יש שחקנים שאנחנו רוצים להביא ונביא לפחות שחקן אחד או שניים בעמדה הזו. סבלנות, זה ייקח עוד כמה ימים. "אנחנו לא רצים לאליפות, סך הכל רוצים פלייאוף ונגיע לשם".

עתידו של אבוקסיס: "יש לו חוזה לחמש שנים בבני יהודה. לפני חודשיים אן שלושה מכבי חיפה התעניינה וכולם אמרו שמחר יוסי עוזב. יוסי הוא חבר שלי ואני רוצה שהוא יצליח מקצועית, אבל באמצע העונה לא אשחרר את המאמן כשהקבוצה רצה והולך לה. אם תהיה הצעה ממש מפתה, ממועדון ממש מפתה, עם שכר ממש מפתה, אני לא אמנע ממנו להתקדם. אם אתה אומר לי עכשיו למכור שחקן או את יוסי, ברור שאמכור שחקן. בלי קשר, על יוסי לא הציעו לי כזה סכום".

מחאת האוהדים: "חשוב לי מה קורה כי אכפת לי מבני יהודה ואני רוצה את הצלחתה. רואים את הניהול ואת ההישגים מאז שהגעתי. קנדיל עבר למכבי תל אביב, שועה למכבי חיפה ועוד שחקנים יימכרו למועדונים גדולים בארץ ובחו"ל – זאת הצלחה של בני יהודה. אוהדי בני יהודה, לצערי, לא באים למגרש. הלוואי ש-2,000 היו באים, זה אפילו לא 1,000. אני סופג בעונה מעל מאה אלף שקל קנסות. אם אצטרך, אתבע אוהדים באופן אישי. אותם אנשים שבאים עכשיו בטענות על מכירת שועה הם אלו שאמרו לי 'איך אתה נותן לילד בן 18 מקום בהרכב בקיץ'. ידעתי שיש לירדן פוטנציאל ענק ובגלל זה לא הבאתי שחקנים אחרים. המועדון לא יקרוס, זו אבדה, אבל אנחנו נדע לעשות משהו אחר. העסקה הזו נעשתה בידיעה של יוסי, הוא ידע הכל וקיבלתי ממנו את ברכת הדרך".


נתן לאברמוב את ברכת הדרך למכור את שועה. אבוקסיס (דני מרון)

אברמוב המשיך והתייחס לאוהדי הקבוצה: "אני לא בנתק עם אף אחד. כל מה שאני עושה – לאוהדים יש משהו לומר. התעייפתי. אם אני אביא את מסי לבני יהודה, יגידו למה לא הבאתי את סוארס וקוטיניו. אני מתנהג כמו שאני חושב שהמועדון צריך להתנהל. כישלון או הצלחה זה עליי, אבל היום ברוך השם יש הצלחה והאחריות היא עליי גם בטוב וגם ברע. זכותו של הקהל להתנגד. אם אני הייתי אוהד קבוצה מסוימת והיו משחררים את השחקן המוביל, הייתי מתעצבן. יש פה בעלים שמשקיע מכיסו, אני הבעלים הראשון של בני יהודה שעשה את זה ושם כסף מהכיס שלו. זכותי למכור שחקן ולהכניס כסף למועדון הכדורגל בני יהודה, לעמותה ושם הכסף הזה יישאר. אנחנו נשקיע אותו כמו שנחשוב להשקיע וזה מה שיהיה. זה לטובת בני יהודה ולא לטובתי האישית".

על כך שרשת ג'פניקה שבבעלותו היא הספונסרית של ליגת העל: "זה מיתוג דרך הכדורגל שהוא ענף שמקבל הרבה מאוד חשיפה. עשיתי את זה ואני חושב שהעסקה הזו טובה לכל הצדדים. יכול להיות שאמשיך את זה בעונה הקרובה, עדיין לא החלטתי. החשיפה היא לא רק במגרשים, אלא גם בטלוויזיה, ברדיו ובאינטרנט. אני צריך להחליט האם אני מחדש את החוזה עם המנהלת בחודש מארס".

החשדות נגדו על מעורבות בפלילים: "כרגע אני לא יודע איפה זה עומד. אני בטוח שהכל ייצא בסוף על הצד הטוב ביותר ואני מחכה בדיוק כמוכם לראות שהכל בסדר".


לא משדרים על אותו גל עם אברמוב. אוהדי בני יהודה (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי