לוזון: "אנחנו במצב חירום, חייבים נקודות גם נגד רעננה". ברטקוב חתם

אנטון ברטקוב
אנטון ברטקוב | אתר רשמי

מאמן מכבי פ"ת דיבר לקראת המפגש: "מי שראה את המשחק שלהם נגד ב"ש לא הופתע מהניצחון". הרכש: "השחקנים שפה יכולים לחלץ את הקבוצה מהמצב". בריבו: "לא חושב על האקזיט הבא". האוקראיני יחליף את מרסיאל שיוקפא

(גודל טקסט)
לאחר הניצחון במשחק הבכורה שלו על הקווים, 0:1 על בני סכנין, מכבי פתח תקווה וגיא לוזון יארחו מחר (שבת) את הפועל רעננה במטרה לברוח עוד טיפה מהתחתית. מי שלא ישחק, אבל תחם רשמית והוצג, הוא הבלם האוקראיני אנטון ברטקוב שהצטרף עד תום העונה עם אופציה לעונה נוספת.


כפי שפרסמנו, בעקבות הגעת ברטקוב מי שישלם את המחיר הוא הבלם ז'והאן מרסיאל, אשר נכון לרגע זה לא מוצא קבוצה שתקלוט אותו ולא מעוניין לעזוב. במכבי פתח תקווה הוחלט שאם מרסיאל לא ימצא קבוצה, חוזהו יוקפא.


ובחזרה למשחק. הבוקר נערכה מסיבת העיתונאים לקראת המשחק בהשתתפות המאמן והחלוץ תאי בריבו. "הניצחון על סכנין נתן שקט? במקצוע שלנו ובספורט אין שקט, ומה שחשוב הוא מה שיקרה בהמשך", התייחס לוזון לניצחון על סכנין ולמשחק מחר. "אין הבדל בין חשיבות המשחק מול סכנין או כל משחק בהמשך. כל עוד אנחנו בתחתית הבוערת, כל המשחק הוא קריטי להמשך. שיחקנו טוב בסכנין וניצחנו בצדק".


היריבה: "הניצחון של רעננה על באר שבע היה הפתעה על הנייר, אבל לא עבור מי שראה את המשחק. רעננה ניצחו בצדק ובפועל היו הטובים על המגרש. זה אומר הרבה על המומנטום שלהם ואנחנו נצטרך לעבוד קשה".


לוזון באימון.
לוזון באימון. "כל עוד אנחנו בתחתית, כל משחק הוא קריטי" (אודי ציטיאט)


הרכש שהגיע: "אני שלם עם השחקנים שהגיעו. אולי נצרף עוד שחקן או שניים כדי לחזק את הקבוצה ולמלא את החוסרים בגלל שחקנים שעזבו או שוחררו. אופיר מזרחי? הוא שחקן שיכול לשחק במגוון תפקידים בחלק הקדמי. הוא עובד קשה ויודע לכבוש שערים. אנחנו לא תלויים בשחקן כזה או אחר, כולם בקבוצה הזאת באותה הרמה ויכולים לתרום. אני בטוח שלשחקנים שפה יש את היכולות בסגל הקיים להוציא את הקבוצה מהמצב".


השיפור והאווירה באימונים: "בכדורגל האווירה לא רלוונטית, אלא רק מה שנציג מחר וזה מה שחשוב".


סביבת העבודה: "בכל מקום בו אני נמצא אני מרגיש בבית ומתייחס אליו כאילו זה הבית שלי. ברגע שהחלטתי לבוא באתי בכל הכוח. הפסד לסכנין והיינו מתחת לקו האדום. במצב שלנו אני או מה שקורה מסביב זה לא האישו כי אנחנו במצב חירום וחייבים את הנקודות בכל משחק, גם נגד רעננה, בכל מחיר. אין לנו רצון להסתבך עד סוף העונה".


שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים.
שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים. "יש לנו שחקנים מוכשרים בחלק הקדמי" (עדי אבישי)


האם ההחתמות הן חלק מהבנייה לעונה הבאה: "זה תלוי בשחקנים. אם הם יוכיחו שצדקנו בבחירה בהם, הם יהיו פה בעונה הבאה. אם לא אז לא".


תאי בריבו הוסיף: "אני לא מתעסק במי יביאו כי זה לא מתפקידי. תפקידי לקחת את הצאנס שנותנים לי. השערים שלי חשובים אבל הקבוצה כרגע לא במצב אידיאלי. אם השערים עוזרים זה מצויין. יש לנו שחקנים מוכשרים בחלק הקדמי, רק שלפעמים זה פחות הולך".


העונה הטובה: "אני מתעסק במה שקורה עם הקבוצה ופחות במה שהיה".


בריבו עם מנור סולומון.
בריבו עם מנור סולומון. "מאחל לו בהצלחה" (אודי ציטיאט)


האם הוא יהיה האקזיט הבא: "מנור מצויין ושיהיה לו בהצלחה. כולם מתעסקים באקזיט הבא ואני לא מתעסק ברעש מסביב. כמו שלכם יש את העבודה שלכם אני בסה"כ בא לעשות את העבודה שלי".


"אני לא חושב שיש משמעות לגיל או תעודת זהות", הוסיף לוזון לדבריו של בריבו. "אתה יכול להיות בן 35 בלי יכולות ויכול להיות בן 16 עם יכולות. אנשים נבחנים לפי היכולות ולא שמות. לדבר על התחנה הבאה אחרי כמה שבועות או חצי עונה זה לא רלוונטי. אחרי ששחקנים סוחבים מועדון כמה שנים להצלחות, אפשר להגיד מיצינו וללכת לתחנה הבאה. אני לא חושב שמישהו מיצה פה את עצמו כי לא נעשה פה משהו בשנתיים האחרונות. יש אולי מיצוי לרעה, לא לטובה".


לאחר האימון, השלימו בפתח תקווה את ההכנות לקראת המשחק, כאשר כמו בשבוע שעבר המאמן גיא לוזון לא תרגל את ההרכב הפותח שצפוי לפתוח מחר. למרות זאת, חוליית ההגנה צפויה להישאר זהה לזאת שפתחה בתחילת השבוע בניצחון 0:1 על בני סכנין, כאשר ההתלבטות העיקרית היא בקישור ובהתקפה. מלבד גידי קאניוק, שמקומו מובטח, חמישה שחקנים (במבוק, קופר, שבתאי, ברוסו וטאקו) מתחרים על שלושה מקומות, כשבחוד תאי בריבו ולידור כהן צפויים לפתוח שוב. אופיר מזרחי שהצטרף השבוע ממכבי חיפה בהשאלה, נראה חד באימון ואף עבר בבקרה ויעמוד לרשותו של לוזון מחר, אך צפוי להתחיל את המשחק על הספסל.

הרכב משוער: צחי גיגי, עיסא סיסוקו, תומאש סיבוק, עומר דנינו, גל שיש, איתי טאקו (פרנק במבוק), דידייה ברוסו (ארמנדו קופר), יובל שבתאי (ארמנדו קופר), גידי קאניוק, לידור כהן, תאי בריבו.




מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי