טפר: "תקופה לא טובה, שופטים מגיבים רק למקרי קיצון"

אלון יפת
אלון יפת | דני מרון

יו"ר איגוד השופטים דיבר ב-103FM והתייחס למשחק בטרנר: "אין תלונה על התנהלות קלוקלת של שופט שלא טופלה". ההתפרצות של בוזגלו: "אי אפשר לספוג אירועים כאלה, תהליך המשמעת צריך להיות זריז"

(גודל טקסט)

מאור בוזגלו עמד הערב (רביעי) בבית הדין לאחר שקילל את אלון יפת במהלך המשחק של בית"ר ירושלים נגד הפועל באר שבע. מעבר לשתי הטעויות הקריטיות שעשה השופט הוותיק במהלך ההתמודדות בטרנר, טען הקשר בן ה-30 כי יפת דיבר אליו בזלזול במהלך המשחק והתייחס בציניות על ההחמצות שלו במהלך המשחק. למרות הטענות, מאור בוזגלו הורחק לשלושה משחקים בפועל.

לשם כך הוזמן יו"ר איגוד השופטים יריב טפר לתוכנית הספורט של רדיו 103FM, והגיב על כל האירועים שקרו במהלך השובע האחרון.

יריב טפר פתח את דבריו ואמר: "יש לנו תקופה לא טובה מקצועית ואני מקווה שבמחזור הקרוב נעשה עבודה טובה יותר. יש כל מיני עזרים שאפשר לסייע, כל שופט צריך לקבל את חבילת הסיוע האישית ואני מקווה שהתוצאות יהיו טובות יותר".

מדוע השופטים לא מבליגים כל הערה של שחקן: "אני יכול לומר לכם ששופטי הכדורגל שאני מכיר מעלים את הרף ולא כל דבר שהם שורקים או אומרים להם הם רושמים, הם מתייחסים רק למקרי קיצון. אפשר לבקר את השופט אבל יש דרך, לשופטים יש המון סבלנות להתנהלות של מאמנים ושחקנים, לפעמים שאני רואה משחק אני לא מאמין איזו סבלנות יש לשופטים".


"לשופטים יש המון סבלנות". אלון יפת (דני מרון)

בוזגלו אמר שיפת הקניט אותו: "אני לא יודע מה הוא אמר, אבל האם אתה מכיר סיטואציה ב-NBA שהיו מדברים ככה לשופטים? אם אתה רוצה לייצר מצב כדי שתהיה שפה ראויה, אתה לא יכול לספוג אירועים כאלה כמו של בוזגלו. בסופו של דבר בספורט תהליך המשמעת צריך להיות ענייני וזריז.

הוועדה המקצועית מלאה באינטרסים: "הטענות האלו נבדקו בבית הדין לעבודה וכל הפניות בנושא נדחו על הסף, מבקר הפנים גם הוא לא מצא שום קשר לזה. ביקורות מקצועיות הן הכי לגיטימיות אבל מעבר לזה זה פשוט לא נכון".

יפת ופריד ייענשו: "האם שחקן שלא משחק טוב אבל נשמע להוראות של המאמן זה אומר שהמאמן לא יציב אותו? אם יש עבירה משמעתית זה משהו אחר. לא הייתה תלונה על רמת התנהלות קלוקלת של שופט ולא טופלה. אני מדבר עם הקבוצות מטעם בית"ר ירשולים ויש לי אחלה דיאלוג עם אלי אוחנה ואם הוא היה שולח תלונה אין סיכוי שלא הייתי מטפל בזה".


"אי אפשר לספוג אירועים כמו של מאור בוזגלו" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי