שחקנים במכבי פתח תקווה: "קנס? מגיע לנו שיהרגו אותנו"

גל שיש ושחקני מכבי פתח תקווה
גל שיש ושחקני מכבי פתח תקווה | עדי אבישי

הלם במועדון לאחר התבוסה הגדולה ביותר מאז 1977. השחקנים לא ייענשו: "6:0 להפועל תל אביב זה העונש". אבי לוזון פנה לליאני: "אם זה פנדל, יש 20 כאלה במשחק" ואמר לשחקנים: "בחיים שלי לא הפסדתי כך"

(גודל טקסט)

הלם גדול במכבי פ"ת לאחר התבוסה המשפילה אמש (ראשון) 6:0 להפועל ת"א שסיבכה משמעותית את הקבוצה בקרבות התחתית. לאור התוצאות במחזור האחרון, הקבוצה של גיא לוזון היא המועמדת הבכירה לרדת לליגה השנייה אחרי מ.ס אשדוד ובני סכנין וגם שחקניה נראו שבורים לחלוטין בדקות שאחרי שריקת הסיום.

הפעם הקודמת בה ספגה פ"ת תבוסה בת שישה שערים בליגה הייתה ב-2000/1, אז מכבי נתניה דרסה אותה 1:6, וזוהי התבוסה השנייה הכי גדולה של המועדון לאחר ה-7:1 נגד הפועל כפר סבא בשנת 1977.

"אסור לנו להופיע ככה למשחק כזה חשוב", אמרו שחקנים במועדון. "הפועל כבשו את כל מה שלא כבשו במשך כל העונה. כל מטאטא ירה. אחרי נתניה ומכבי ת"א נוצרה פה תחושה שהשתפרנו והפכנו לקבוצה, זה היה שקר. אנחנו מתביישים, אי אפשר להראות את הפנים שלנו. גם כל הגולים שהבקענו בתקופה האחרונה היו ממצבים נייחים".


"אי אפשר להראות את הפנים שלנו" (עדי אבישי)

יושב הראש אבי לוזון נראה כאוב ובסיום המשחק ירד לחדר ההלבשה ואמר לשחקנים: "בחיים שלי לא ספגתי מפלה כזו. זה ההפסד הכי גדול שלי". המאמן גיא לוזון ניסה לשדר אופטימיות לשחקנים כשאמר להם בסיום: "כל אחד פה צריך לעשות חשבון נפש. אנחנו חייבים לעשות דליט על המשחק הזה ולהתכונן למפגש בשבת מול מ.ס אשדוד".

בפ"ת ציינו כי כרגע לא מתוכננת איזושהי סנקציה כנגד השחקנים: "העונש הכי גדול שלהם זו התוצאה", אמר גורם בכיר במועדון. "אין כרגע מה לעשות, זה לא שאפשר להחליף שחקנים. חייבים להרים את הראש לקראת אשדוד בשבת". "מגיע לנו שיהרגו אותנו, לא שיקנסו אותנו", אמרו שחקנים.

בקבוצה מאוכזבים גם מהעובדה שהפרש השערים מאשדוד הצטמצם משמעותית. "אין ספק שכרגע אנחנו מועמדים בכירים לרדת ליגה", אמרו במועדון, כאשר עיקר האכזבה היא מהגישה של השחקנים.


התבוסה הגדולה ביותר של מכבי פתח תקווה מאז 1977 (עדי אבישי)

בפ"ת יצאו למלון כחלק מההכנה למשחק, אך פשוט לא הופיעו להתמודדות במושבה. מאמן הפועל ת"א קובי רפואה הזהיר באחת האסיפות את שחקניו מפריצותיו של המגן הימני עיסא סיסוקו, אותו הגדיר כאחד המגנים ההתקפיים הטובים בליגה, ואכן שחקניו הצרו את צעדיו של הצרפתי-סנגלי.

הקשר פרנק במבוק הספיק להתאמן אמש עם חבריו, אך ביממה האחרונה המריא למולדתו על-מנת לשהות לצד אשתו שילדה ובקבוצה מקווים שיוכל לחזור לסגל לקראת המשחק החשוב במחזור הבא. המאמן גיא לוזון היה מאוכזב מאוד מתפקודו של יובל שבתאי ותיכנן להחליפו לפני סיום המחצית הראשונה, אולם לבסוף החליט לדחות את החילוף למחצית.

בפ"ת באו בטענות לשופט לירן ליאני, שלטענתם פסק על פנדל לא מוצדק לזכות הפועל ת"א בתחילת המשחק, דבר אשר הוביל להתרסקות של המלאבסים. היו"ר אבי לוזון פנה לליאנני במחצית ואמר לו: "אם על תפיסה כזאת שורקים לפנדל, אז בכל משחק יהיו 20 פנדלים".


לוזון וגולן. יושב הראש לא האמין למראה עיניו (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי