נתניה בטירוף: "היינו צריכים לנצח את באר שבע בפער גדול יותר"

שחקני מכבי נתניה
שחקני מכבי נתניה | דני מרון

היהלומים חגגו בטרנר: "המקום השני אפשרי". דראפיץ' הטריף לפני: "בואו נפסיק להיות סימפטיים". ורגוץ' ייעדר מול מכבי, מלמד ואולסק בסכנת הרחקה מהגמר. מלדה סובל מפגיעה במיניסקוס. וגם: סוגיית ברשצקי והויבך

(גודל טקסט)
שמחה אדירה במכבי נתניה הבוקר (ראשון) לאחר ה-0:2 הגדול של הפועל באר שבע בטרנר, שהיה הניצחון השני שלה ברציפות והעלה אותה למקום השלישי המוביל לאירופה דרך הליגה, כשהיא מפגרת זמנית רק בהפרש שערים מהמקום השני.


היהלומים, שפתחו את הפלייאוף העליון בכושר רע, הוכיחו שהמשחק מול חדרה הראה על שינוי בקבוצה, כאשר בקבוצה לא נותנים לעובדה שב"ש שיחקה בעשרה שחקנים במשך כל המשחק להשפיע על החגיגות. חדר ההלבשה של נתניה הפך בסיום למסיבת ריקודים אחת גדולה, שלא הזכירה את אותו חדר הלבשה מתוסכל ועצבני, כמו זה שהיה בעימות בין דני עמוס לגולן אלקסלסי לאחר המשחק מול חדרה.


עוד לפני תחילת המשחק, ניסה המאמן סלובודאן דראפיץ' להטריף את שחקניו כשאמר להם: "בואו נפסיק להיות סימפטים, כאלה שמקבלים מחמאות על משחק התקפי ועל משחק הלחץ. אנחנו במשחקים האחרונים של העונה ואנחנו רוצים להיות קבוצה משמעותית ולהיאבק על הכרטיס לאירופה. אם נשחק חלש היום, גם נגד בני יהודה לא נבוא מוכנים. אסור לנו לשמור כוחות".



"אם באצטדיון היו 50,000 מקומות, היו 30,000 אוהדי נתניה בגמר" (דני מרון)


תוכנית המשחק של דראפיץ' וברדה עבדה מצוין. כבר מתחילת המשחק הם כיוונו למשחק לחץ גבוה על שחקני ב"ש, במה שהוכיח את עצמו פעם אחר פעם. "היינו צריכים לנצח בפער גדול יותר, אבל לא נהיה חזירים. לנצח ביותר מגול בטרנר זה דבר מדהים. אנחנו חייבים להמשיך את זה מול חדרה. אם נמשיך ככה, המקום השני הוא בהחלט אפשרי. נהיה חייבים להמשיך בכושר הזה".


גם דראפיץ' הודה בסיום שקבוצתו התעוררה בשבוע האחרון: "התחלנו לא טוב את הפלייאוף, אבל צריך לחיות בנתניה כדי להרגיש מה זה גביע. זה בית משוגעים. אנשים מחפשים כרטיסים. אם באצטדיון היו 50,000 מקומות, היו 30,000 אוהדי נתניה. שחקנים מרגישים את הלחץ הזה. אנחנו כל הזמן מדברים על להגיע לאירופה דרך הליגה. אנחנו מחכים למשחק הערב בין מכבי חיפה לבני יהודה כדי לראות איפה אנחנו נהיה ממוקמים. לא מעניין אותי עכשיו הגביע, אלא לראות את השחקנים שלי קופצים מדרגה והופכים לשחקנים בוגרים. איך אומרים בתיאטרון? החזרה הגנרלית לקראת בני יהודה הייתה במשחק הזה. היה חשוב לנו לבדוק איך אנחנו נראים בהרכב מלא".


על בחירת הזרים המוצלחת: "אין לי מושג למה זה מצליח. זה או שיש לך או שאין לך. זו תחושת בטן. זה לפעמים לראות ולהרגיש. אני כל הזמן אמרתי – זה שתביא שחקן ב-400-500 אלף דולר, זה לא אומר ששחקן שמרוויח פחות לא יצליח פה. הרבה אנשים עובדים פה סביב השעון בשביל להביא שחקנים כאלה. יש לנו גם את טים הויבך שהוא בלם מצוין, אחד הטובים בארץ. גם ברנקו שעלה איתנו ליגה".


כשדראפיץ' מדבר על הזרים, במשחק אמש בלט יותר מכולם יחמיר היקה. עד לפני שני משחקים הוא עוד הוגדר כסימן שאלה, אבל לאחר הצמד מול חדרה, היקה, או "חמימו" כפי שהוא מכונה בקבוצה, ענה עם בישול גדול למוטי ברשצקי ומשחק אדיר. בסיום, הוא כבר רץ עם דגל אלבניה לקהל הנתנייתי.



"אנשים עובדים פה סביב השעון בשביל להביא שחקנים זרים כאלה" (דני מרון)


גם טים הויבך וברנקו ורגוץ' רשמו משחק מצוין והוכיחו שכשהם משחקים ביחד, חוליית ההגנה של נתניה נראית טוב יותר. בצוות המקצועי מרוצים מהגרמני, אך נכון לרגע זה, בקבוצה לא הציעו לו להמשיך, כשהבלם, שזוכה להתעניינות בין השאר מהפועל חדרה, מחכה להבהרות. בנוגע לורגוץ', הבלם כבר סיכם את תנאיו הכספיים באנורתוזיס פמגוסטה, ונראה שלא יישאר.


שני שחקנים נוספים שזכו למחמאות בנתניה הם גיא מלמד ומוטי ברשצקי. החלוץ כבש את שער הליגה העשירי שלו וקבע שיא אישי בליגה ואילו הקשר שוב הוכיח כמה תרומה הוא מביא מהספסל. כפי שכבר פרסמנו, בנתניה יחכו לראות אם הפועל ת"א תפחית מהסכום עבור רכישתו (600 אלף שקלים), אך האדומים לא יתנגדו גם להחזירו לסגל לקראת העונה הבאה ובכל מקרה נראה כי לא יתפשרו על הסכום. ברשצקי הבהיר לחבריו בחדר ההלבשה שהוא מעריך מאוד את הצ'אנס שקיבל בנתניה ואת העבודה עם צוות המאמנים סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה.


ורגוץ' ספג אמש את הכרטיס הצהוב החמישי שלו וייעדר ממשחק הליגה מול מכבי ת"א בעוד כשבועיים, מה שיאפשר לו לשחק בגמר. מי שיצטרכו להיזהר הם גיא מלמד וניקו אולסק, שסוחבים ארבעה כרטיסים צהובים וצהוב מול חדרה יגרום להם להפסיד את הקרב על התואר נגד הכתומים.


בעניין אחר, בקבוצה עדיין לא קיבלו את התוצאות הסופיות של בדיקת ה-MRI שעבר החלוץ יונס מלדה, אך ההערכות מדברות על כך שלא קיימת בפגיעה ברצועה הצולבת, אלא במיניסקוס והחלוץ צפוי לעבור ניתוח ובכל מקרה הוא סיים ככל הנראה את העונה. בעת הניתוח, יוכלו בנתניה לדעת את משך ההיעדרות, כאשר בדומה למקרה של מוחמד סרסור ממכבי פ"ת, בצוות הרפואי יצטרכו להחליט אם להוציא את המיניסקוס (היעדרות קצרה יותר) או לתפור אותו (מה שעלול לגרור היעדרות של שלושה חודשים).


 


יישאר? מוטי ברשצקי שוב הביא תרומה מהספסל (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי