בכר: "אם הפועל באר שבע הייתה יציבה, היינו במקום הראשון"

ברק בכר
ברק בכר | מאור אלקסלסי

המאמן אחרי ההפסד השלישי העונה למכבי חיפה: "באף משחק לא היינו פחות טובים מהם". על העונה הבאה: "יהיו שינויים". טאהא: "כשאתה תוקף עם הרבה שחקנים אתה חשוף בהגנה". אכזבה מאוחנה, אוגו ו-ויטור

(גודל טקסט)

אחרי יומיים קשים מבחינה ביטחונית, עוד לילה לא שקט עבר על הפועל באר שבע. השחקנים של ברק בכר חטפו אמש (שני) שלישיה מרגלי מכבי חיפה והם סופרים הפסד ליגה שלישי ברציפות שמעמיד בסכנה את השגת הכרטיס לאירופה.

ההתמוטטות שהתרחשה בתוך חמש דקות, בתפר שבין סיום המחצית הראשונה לפתיחת המחצית השנייה, המחישה עד כמה פגיע העורף הדרומי. מיגל ויטור, שחזר להרכב, היה חסר אונים מול המיתקפה הירוקה, ויידרש למקצה שיפורים דרמטי בשלושת המחזורים הקרובים, כדי להוכיח שאפשר לבנות עליו לעונה הבאה.

ג'ון אוגו שתלו בו תקוות רבות לפני ההתמודדות נגרר אחרי החולשה הכללית. לפרקים נראה היה כאילו הניגרי אבוד במרחב. שני המשחקים האחרונים שבהם שותף הניגרי הסתיימו בהפסדים. הודעתו על עזיבתו הצפויה והדיווחים על הצטרפותו האפשרית לטרבזונספור הטורקית חותמים בעצם את הטלנובלה. אמש ספג הניגרי את הצהוב ה-12 העונה והוא יעדר מהמשחק נגד חדרה, מחזור אחד לפני סיום העונה. לקראת המשחק הקרוב, בשבת מול בני יהודה, תקבל הקבוצה את אריק סאבו שסיים לרצות עונש השעיה משני משחקים, כשגם קווין טאפוקו צפוי לחזור לסגל.


היה נראה חסר אונים. מיגל ויטור (מאור אלקסלסי)

אחת מנקודות האור הבודדות בצד הבאר שבעי היה נייג'ל האסלביינק, והחלפתו במחצית השניה עוררה תהיות בקרב לא מעט אוהדים. מיכאל אוחנה, שחזר להרכב לראשונה מאז פציעתו לפני יותר משנה, הציג יכולת פושרת. החלוץ עדן בן-בסט, שעלה מהספסל בדקות הסיום, מבוקש על-ידי הפועל חיפה, שחידשה את התעניינותה בחלוצה לשעבר.

ביציע ישב מאמן הנבחרת אנדי הרצוג, ובדקות המעטות שבהן באר שבע שטפה את המגרש היה יכול האוסטרי להתרשם מיכולתו של חתאם עבד אלחמיד שהוצב כמגן ימני לשעת חירום. ( דור אלו מורחק, בן ביטון עבר ניתוח בברכו).

בקרב האדומים שררה אכזבה גדולה לאחר ההפסד השלישי העונה לקבוצה של מרקו בלבול. המאמן ברק בכר דיבר בסיום ואמר: "אחרי ספיגת השוויון היתה נפילה מנטלית, ואחרי דקה ספגנו את השני. היינו צריכים להרגיע, להאט, לקחת אוויר ולהגיע למחצית השנייה אחרת".

על המשך המאבק על הכרטיס לאירופה אמר בכר: "יש עוד שלושה משחקים, גם מקום רביעי בסיטואציה מסוימת יספיק לאירופה. אנחנו צריכים להתעלות ולעשות את זה, וכבר בשבת צפוי לנו מאבק ישיר על הכרטיס מול בני יהודה".


יכולת פושרת. מיכאל אוחנה (מאור אלקסלסי)

באר שבע פתחה את הפלייאוף עם שלושה נצחונות רצופים, ועתה היא מחפשת את הנוסחה שתחלץ אותה מהמשבר. "אם היינו יציבים, היינו במקום הראשון", אמר בכר בתשובה לשאלה בנושא. "בדקות הטובות אנחנו לא מצליחים לכבוש עוד שערים, ובדקות הלא טובות אנחנו רכים ולצערי גם מתפרקים".

וכיצד הוא מסביר את שלושת ההפסדים מתוך ארבעת המפגשים העונה עם שון וייסמן ולהקתו? "בשלושת המשחקים לא היינו פחות טובים. יש עונות שקורה שדברים לא מסתדרים מול קבוצה ספציפית. ננסה לתקן את זה בעונה הבאה נגד מכבי חיפה".

בשלוש השנים הקודמות שהסתיימו עם שלוש צלחות אליפות הכתירו אותו בתור קוסם, ועל השאלה אם אבד לו הברק הטקטי, הוא ענה בגילוי לב: "אחרי שלוש אליפויות אתה הכי טקטי, ואחרי שנה פחות טובה אתה פחות טקטי? אני לא מוריד את הראש, אני יודע מה אני שווה. גם השנה אני מחליף שיטות, אבל זה פחות הולך".

אחר כך אישר בכר כי קבוצתו תעבור שינויים: "בשנה הבאה נעשה את השינויים שאנחנו נראה לנכון, ברור שיהיו שינויים, ונעשה את החישובים שלנו".


"ברור שיהיו בהפועל באר שינויים" (מאור אלקסלסי)

הבלם לואי טאהא יודע איך יוצאים מזה: "צריך לאסוף את עצמנו ולתקן את הטעויות. ניתן את הכול עד הסוף". בהתייחסו לחורים שנפערו אמש בהגנה אמר: "כשאתה תוקף עם הרבה שחקנים לפעמים אתה חשוף בהגנה".

טאהא התייחס גם להמשך המאבק על הכרטיס הנחשק: "אחרי שלא נתנו לנו סיכוי להיות בפלייאוף העליון, עשינו תוצאות טובות והתאוששנו. וגם עכשיו אפשר לעשות את זה. לבני יהודה נתכונן כמו שצריך. נלמד מהטעויות ונמשיך הלאה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי