צחי גיגי בראיון: "לא הגיע לנו לרדת, אבל אין מגיע בכדורגל"

צחי גיגי
צחי גיגי | עדי אבישי

השוער שסוגר שש עונות במועדון עדיין לא מעכל: "ישבנו בחדר ההלבשה ולא הצלחנו להסביר". "ראיתי את הכדורים לא נכנסים ואמרתי שכנראה נגזר שנרד", "גיא שבור אבל הוא חזק", "כל עוד אבי לוזון בקבוצה היא לא תיפול"

(גודל טקסט)

במכבי פתח תקווה עדיין לא עיכלו את העובדה שנשרו לליגה השנייה, דווקא במחזור הראשון בו התדרדרו אל מתחת לקו האדום. אחרי ההפסד הגורלי להפועל תל אביב בתחילת השבוע, מי שנשאר כמעט אחרון בחדר ההלבשה הוא השוער צחי גיגי, לו זו העונה השישית במועדון. גיגי היה שם באותה עונת הישארות דרמטית בעונת 2013/14, אך הפעם גם הוא לא הצליח למנוע מקבוצתו לרדת לליגה הלאומית. כעת, בראיון לספורט1, הוא מספר על השנה הקשה של קבוצתו והסוף המר.


איך עבר הלילה שאחרי ההפסד?

"זה לא היה לילה. ישנתי אולי שעה. הלכתי לישון חמש בבוקר וקמתי קצת אחרי שש. התחושות לא נעימות. זו תחושה צורמת, במיוחד שלאורך כל העונה לא היינו מתחת לקו האדום ומאז שגיא הגיע עשינו אחוזי הצלחה גבוהים. הקבוצה נראתה טוב. אמנם היו כמה משחקים שהתפרקנו, אבל לא הגיע לנו לרדת. מצד שני, אין מגיע בכדורגל".


אתה מצליח להבין מה קרה לכם?
"לא. אין משהו שאני יכול להצביע עליו. ישבנו אתמול בחדר ההלבשה, כמה מהשחקנים הותיקים במועדון, ואנחנו לא יכולים להסביר או להצביע על משהו אחד שבגללו ירדנו. אנחנו עדיין לא מעכלים, וזה כואב ומתסכל. אני בטוח בדבר אחד: מכבי פתח תקווה זה מועדון חזק שעומדים בראשו אנשים חזקים. כמו שאבי אמר: תוך עשרה חודשים המועדון הזה יחזור לליגת העל ולצמרת הכדורגל הישראלי".


הייתי בקרבות התחתית בעונת 13-14 ונשארתם. חשבת במהלך המשחק שגם הפעם הסוף יהיה חיובי?
"אני בן אדם מאמין ויש לי אמונה שלמה. גם לפני המשחק האמנתי שהכל יסתדר לטובתנו. גם אחרי שספגנו האמנתי שדברים יסתדרו לטובתנו. כנראה שיש מישהו למעלה שמסדר את התוכניות אחרת ורצה משהו אחר".


גיגי.
גיגי. "כולנו אחראיים, אנחנו משחקים כדורגל ולא טניס" (עדי אבישי)


אתה רואה מהשער את כל הכדורים שכמעט נכנסו. מה עובר בראש?
"ראיתי בלילה את המשחק וראיתי את הכדור שקלאודימיר לקח מהקו, את הבעיטה של קופר שתאי הוציא מהקו. אתה רואה את הדברים ואומר שאם כדורים כאלה לא נכנסים, כנראה שבאמת נגזר עלינו לרדת".


ראינו את גיא שבור ומסרב להתראיין לאחר המשחק. איך הרגשתם השחקנים?
"אחד הדברים שהכי כאבו לי לראות, זה את גיא. לראות אותו בסוף המשחק שבור. אני חייב לציין שזה לא פייר כל העליהום שהוא סופג ועושים עליו. אני שומע אנשים ברחוב וזה לא פייר שהוא עומד בפרונט. לנו השחקנים יש חלק בלתי נפרד מהירידה הזאת. אני לא יכול להצביע על בן אדם שאשם כי אנחנו קבוצת כדורגל ולא משחקים טניס. גיא לא צריך לספוג את כל האש: אמנם הוא עומד בפרונט ואף אחד לא מדבר על השחקנים ששיחקו אבל זה לא פייר. ראיתי אותו שבור, אבל הוא לא מהיום בכדורגל והוא עבר דבר או שניים בארץ ובחו"ל. אני מאמין שהוא חזק ויתאושש מזה ויחזיר את המועדון לצמרת הכדורגל הישראלי".


אתה מאוד מחובר לאבי לוזון. איך הרגשת שראית את המתקפה שהוא ספג מהקהל בסיום?
"זה כואב מאוד שדווקא באים לבן אדם כמוהו. בלי אבי ומשפחת לוזון אין לקבוצה הזאת זכות קיום, כי אין מישהו שיקח את הקבוצה. אבי נותן את הלב לקבוצה, גם בלתת כסף וגם בתרומה לנוער שראינו את ההצלחות שם העונה. זה לא פייר מה שעשו לו, אבל אפשר להבין אותם ואת התסכול שלהם. זה לא נעים לרדת ליגה, במיוחד לאוהדים שרוצים לראות את הקבוצה שמצליחה. כמו שגיא חזק, אבי לוזון סופר חזק ואין מה שישבור אותה. כל עוד הוא יהיה במערכת, מכבי פ"ת לא תיפול".



"בלי אבי ומשפחת לוזון אין לקבוצה הזאת זכות קיום" (אריאל שלום)


מצליחים לעכל איך מקבוצה שנאבקה על הפלייאוף העליון ירדתם ליגה?
"פתחנו את העונה טוב. ניצחנו את בית"ר בתצוגת כדורגל ונראינו טוב. אח"כ הגיע משברון קטן והיו חילופי מאמנים, זרים באו והלכו. לא מתפקידי לשפוט מה היה נכון ומה לא, אבל זה הכדורגל. כמו שאתה יכול למצוא את עצמך פתאום בפלייאוף עליון או בגמר גביע, באותה המידה אתה יכול למצוא את עצמך בקרבות תחתית. לא האמנו בתסריט הכי שחור שלנו שנמצא את עצמנו למטה".


מה יהיה איתך בעונה הבאה?
"יש לי חוזה לעוד שנתיים, אבל בוא נחכה ונראה מה יהיה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי