עסקה מורכבת: כך הגיעו חיפה ובני יהודה לסיכום על הטרייד

יובל אשכנזי
יובל אשכנזי | מאור אלקסלסי

סימון חזיזה כמטרה עיקרית על ידי בלבול, המחשבה על יובל אשכנזי בעקבות הקושי להחתים את אולסק, איך תרמו היחסים הטובים בין שחר לאברמוב וההתעקשות של זנטי. סיפורה של אחת העסקאות המעניינות של הקיץ

(גודל טקסט)

אחת העסקאות המעניינות של הקיץ הושלמה אתמול (חמישי), לאחר שמכבי חיפה ובני יהודה סיכמו על טרייד שהעביר את דולב חזיזה ויובל אשכנזי לירוק ואילו עמית זנטי עבר לשכונת התקווה יחד עם איתן וולבלום, שהגיע לבני יהודה בהשאלה, כאשר חיפה תעביר גם סכום של כ-2.5 מיליון שקלים. ההסכם הושג בתום מספר שבועות של משא ומתן, שכן מעורבותם של כל כך הרבה שחקנים הפכה את העסקה למורכבת.

הרצון מצד הקבוצה מהכרמל עלה לפני יותר מחודש ימים, כאשר מרקו בלבול סימן את חזיזה כאחד משחקני הרכש הישראלים הראשונים שהוא רוצה לראות בקבוצה בעונה הקרובה. בתחילה, הכתומים דרשו סכום של כמיליון שקלים עבור השחקן ובנוסף להשאיר בידיהם אחוזים גבוהים מכרטיסו.

כפי שפורסם אז בספורט1, הירוקים הגישו הצעה נגדית לפיה יבוצע טרייד בין חזיזה לזנטי ומחזיקת הגביע מצדה רצתה גם סכום כספי בנוסף או לסירוגין שחקן אחר שיגיע בהשאלה.

בלבול סימן אותו כמטרה מיד עם תחילת הפגרה. דולב חזיזה (מאור אלקסלסי)
בלבול סימן אותו כמטרה מיד עם תחילת הפגרה. דולב חזיזה (מאור אלקסלסי)

במקביל, הירוקים הביעו עניין לבחון שחקנים נוספים ובין השאר עלה שמו של ניקו אולסק ממכבי נתניה. פנייה לנתניה אכן נעשתה בעניין, אך המועדון מהשרון הערים קשיים על העסקה והצוות המקצועי הירוק החל בחיפוש אחר אלטרנטיבה. בלבול העלה את שמו של קשר בני יהודה, שהביא לכתומים את גביע המדינה. בשל היחסים הטובים בין שני הבעלים יענקל'ה שחר וברק אברמוב והעובדה כי שני הצדדים יצאו מרוצים מעסקת ירדן שועה בחודש ינואר, העלו הכתומים דרישה לפיה יקבלו שחקן נוסף להשאלה וסכום של כ-600 אלף יורו.

מעבר לכך, בבני יהודה רצו לבחור את השחקן שיגיע בהשאלה והאופציות שעלו הם סאן מנחם ומוחמד עוואד. בחיפה פסלו על הסף את מעברו של עוואד, מתוך ידיעה שמדובר בשחקן בית שצפוי לתרום להם ולבסוף סוכם על הגעתו של איתן וולבלום, שהיה במעקב צמוד של מאמן בני יהודה יוסי אבוקסיס.

עמית זנטי קיבל את מבוקשו בסופו של דבר (מאור אלקסלסי)
עמית זנטי קיבל את מבוקשו בסופו של דבר (מאור אלקסלסי)

ביום שלישי השבוע, כיממה לפני היציאה של מכבי חיפה למחנה האימונים, שני הצדדים קיוו שהעסקה תיסגר אבל אז התעוררה בעיה נוספת: עמית זנטי, שחתם אצל הירוקים על חוזה גדול לשלוש שנים רק בקיץ שעבר, רצה לשמור על חוזה דומה גם במועדון משכונת התקווה ורצה גם לקבל מהירוקים מענק חתימה שעמד על כ-250 אלף שקלים. גם זנטי ונציגיו וגם אנשי חיפה עמדו על דרישותיהם והשחקן אף יצא למחנה האימונים עם הירוקים.

במקביל, בני יהודה שלחה מסר ברור כי היא רוצה להגיע לסיכום בהקדם ואם זה לא יקרה, העסקה תתפוצץ. גם המאמן מרקו בלבול לחץ על הצוות הניהולי להגיע לפשרה בכדי להביא את חזיזה ואשכנזי מוקדם ככל שניתן למחנה האימונים ולצרפם להכנות לקראת המשחק הראשון במוקדמות הליגה האירופית.

עקב אחרי וולבלום תקופה ארוכה. יוסי אבוקסיס (מאור אלקסלסי)
עקב אחרי וולבלום תקופה ארוכה. יוסי אבוקסיס (מאור אלקסלסי)

מטעם המועדון הכתום נשלח מסר דומה לזנטי, שיצטרך להתפשר במעט על חוזהו החדש. ביום חמישי נפגשו אביו של השחקן ונציגיו עם ראשי בני יהודה, שם הצדדים מצאו פיתרון לפער של כ-150 אלף שקלים. גם חיפה הודיעה לשחקן כי יקבל את רוב המענק עליו חתמו הצדדים לפני שנה וכך הסוגיה הגיעה לסיומה. מספר שעות לאחר מכן הוציאו שני המועדונים הודעה משותפת, שבה חזיזה ואשכנזי לבשו ירוק ואילו וולבלום וזנטי יצטרפו לאימונים של יוסי אבוקסיס. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי