אנדראס יאניוטיס: "אתן הכל עבור הקבוצה, יאללה מכבי"

אנדראס יאניוטיס
אנדראס יאניוטיס | מכבי תל אביב, האתר הרשמי

היווני שהחליף את ראיקוביץ' אחרי ארבע עונות בצהוב, זוכה למחמאות מהעיתונאי טזואניס: "הוא לא במקרה זומן לנבחרת. אם התמודד מול הלחץ ביוון, הוא יסתדר גם בישראל". וגם: הבטיח שמקרה אנסטיס לא יחזור

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב הודיעה אמש (שבת) רשמית על מכירתו של השוער הסרבי פרדראג ראיקוביץ' לריימס הצרפתית, בסכום המוערך בכ-4.5 מיליון יורו ומיד לאחר מכן יצאה ההודעה על החתמתו של השוער היווני אנדראס יאניוטיס לשלוש שנים, לאחר ששוחרר רשמית מאולימפיאקוס היוונית. העובדה שיאניוטיס מגיע כשחקן חופשי לאחר שסיים חוזה ביוון היוותה שיקול מכריע בהחלטה להחתימו, מעבר להתרשמות המקצועית הטובה שהייתה ממנו.

אנדראס יאניוטיס בן ה-26, שנחת כבר אתמול במחנה האימון של מכבי תל אביב בהולנד, והספיק לערוך אימון קל עם חבריו החדשים אמר לאתר הרשמי של המועדון: "אני מאוד שמח להיות חלק מהמועדון הזה. תודה רבה לכולם על התמיכה ועל קבלת הפנים המדהימה. אני אתן הכל עבור הקבוצה, יאללה מכבי".

מנכ"ל המועדון בן מנספורד, הציג את השוער היווני ואמר לשחקנים ולצוות המקצועי: "חברים, אני שמח להציג בפניכם את אנדראס, שמצטרף למשפחת מכבי. אני יודע שצ'יקו יתגעגע לראיקו, אבל לצערי הוא עזב אותנו ואנדראס כעת הוא העתיד מבחינתנו ואני מקווה שתקבלו אותו בברכה. אנחנו מתחילים עכשיו את ההכנות לעונה הקרובה ומשאירים מאחורינו את מה שהיה בשנה שהסתיימה. כולם ינסו לקחת בחזרה את התואר מאיתנו, יש מטרה מסומנת על הגב שלנו, יותר מאי פעם, אחרי שהייתם כל כך טובים בעונה שעברה. כולם ינסו לנצח אותנו, כולם ירצו לפגוע בנו, ואנחנו חייבים להיות מוכנים".


אנדראס כעת הוא העתיד מבחינתנו. בן מנספורד (אודי ציטיאט)

כבר במהלך העונה שעברה, סומן יאניוטיס כאופציה המועדפת על מכבי תל אביב לרשת את מקומו של ראיקוביץ', שתוכנן להימכר הקיץ בשל העובדה שהוא נכנס לעונה האחרונה בחוזהו במדי הצהובים. מי שהכירו מצוין את השוער היווני הם המאמן ולדימיר איביץ', שאימן בפאוק סלוניקי היוונית והכיר את יכולותיו של היווני, כאשר גם מאמן השוערים של הצהובים, חריסטוס קלפאקיס, שעבד עם איביץ' בפאוק והכיר היטב את יאניוטיס, נתן את ברכת הדרך לצירופו ומשם החלה מכבי תל אביב במשא ומתן שנסגר די מהר כבר לפני מספר שבועות.

סוכנו של יאניוטיס, הוא כוכב העבר הסרבי פרדראג ג'ורג'ביץ' שחקן שנחשב לאגדה באולימפיאקוס ושימש גם כקפטן נבחרת סרביה בעבר. ג'ורג'ביץ' מוזכר כאחד החברים הטובים של המאמן איביץ' דבר שמן הסתם סלל את דרכו של השוער היווני, למדים הצהובים.


ההיכרות המוקדמת עם איביץ' הייתה גורם מכריע לצירופו של יאניוטיס (מאור אלקסלסי)

"אני חושב שמכבי תל אביב עשתה החתמה בהחלט טובה והחתימה שוער שנמנה כיום בין ארבעת השוערים הטובים ביוון", אמר העיתונאי היווני ניקוס טזואניס, מהאתר נובה ספורטס היווני. "יש עכשיו דור ממש טוב של שוערים יווניים והוא בהחלט בשורה הראשונה. היו לו שנתיים מצוינות בפאניוניס ואטרומיטוס ושם הייתה הפריצה הגדולה שלו. לא סתם הוא זומן לנבחרת יוון, הוא בהחלט הראה יכולת טובה מאוד. היו לו עכשיו הצעות מהולנד ובלגיה, אבל הסיבה העיקרית שהוא בחר להגיע למכבי תל אביב, היא המאמן ולדימיר איביץ' שהוא מכיר מיוון. לאנדראס יש חלום לשחק בליגת האלופות וזה גם משהו שגרם לו לבחור במכבי, לקראת העונה הקרובה".

טזואניס מאמין שהשוער היווני בהחלט יכול להתאים לאלופת ישראל: "יאניוטיס שוער מספיק טוב, כדי לשחק בכל מועדון בסדר גודל בינוני במונחים של אירופה. הוא לא מתאים לברצלונה או מועדוני פאר אחרים, אבל למכבי תל אביב או מועדונים בסדר גודל שלה הוא בהחלט שוער מצוין. אם הוא שיחק באולימפיאקוס, מועדון עם מסורת באירופה, עם לחץ של קהל, עם ביקורת מהתקשורת ורצונות להצליח בגדול, ברור שהוא יתאים גם למכבי ת"א. מצד שני לדעתי לא צריך לצפות לניסים ונפלאות ממנו, זה לא השוער הכי טוב שתראו בעולם כמובן. הוא עובד קשה ועשה התקדמות אדירה בשנים האחרונות. הוא מהיר מאוד, אתלטי, יש לו רפלקסים מצוינים ומשחק הרגל שלו טוב למדי. יש לו נוכחות ברחבה וזו תכונה נהדרת לשוער, הוא קולני מאוד ויודע לכוון את ההגנה שלו".

הכתב היווני מכיר כמובן את יאניס אנסטיס, השוער היווני שהוחתם בהפועל באר שבע ונחתך כבר אחרי תקופה קצרה מהקבוצה של ברק בכר: "כמובן שאני מכיר אותו. הייתה לי דעה שלילית לגביו כאן ביוון הופתעתי שבאר שבע לקחו אותו, את השטויות והטעויות שהוא עשה שם, הוא עשה גם פה אצלנו. אבל יאניוטיס שונה ממנו בהרבה וטוב ממנו בהרבה. אין מה להשוות ביניהם".


"אי אפשר להשוות בין אנסטיס ליאניוטיס" (דני מרון)

טזואניס שמסקר את משחקיה של פאנאתנייקוס, ביקר בישראל כשהקבוצה פגשה את מכבי תל אביב בבלומפילד בשנת 2011 ומיד נזכר במזג האוויר החם שציפה לו בישראל: "אני זוכר כמה חם אצלכם בתל אביב, יצאתי מבלומפילד רטוב כולי. זה לא פשוט להסתגל לחום וללחות הזאת ומעניין יהיה לראות איך אנדראס יעשה את ההתאמה הזו. נכון שגם ביוון יש מזג אוויר דומה, אבל החום אצלכם היה משהו מיוחד".

יאניוטיס החל את דרכו בקבוצת הנוער של אפולון קאלאמריאס ומשם בגיל 19 עבר למועדון קטן, אתניקוס גזורוס, ששיחק בליגה השלישית ביוון. השוער הצעיר תפס את עיניו של מאמן השוערים של פאנאתנייקוס, ואסיליס אלקסודיס, אך בשל העובדה שבמועדון הפאר היווני היו כמה שוערים בכירים, הרעיון להביא את יאניוטיס נדחה.

שנה לאחר מכן עבר אלקסודיס ליריבה המושבעת אולימפיאקוס ומשם נסללה הדרך לרכישתו של השוער, דווקא לקבוצה האדומה-לבנה של אתונה אך שוב, בשל העומס בשוערים בכירים הוא הושאל למספר קבוצות אחרות ביוון. השנים הראשונות שלו לא היו מוצלחות, אך הפריחה שלו החלה לפני ארבע שנים, כששיחק בפאניוניוס, מועדון קטן יחסית ביוון שהבליט את הכישורים של השוער.


נבחר לשוער השנה ביוון בעונת 2017/18. אנדראס יאניוטיס (Gettyimages) 

יאניוטיס המשיך את ההתקדמות גם באטרומיטוס הקטנה ואז כבר אי אפשר היה להתעלם מיכולתו הגבוהה ובעונה שעברה הוא אף נבחר לשוער העונה ביוון. מי ששיתף פעולה עם יאניוטיס, גם בפניוניוס וגם באטרומיטוס, הוא חברו הטוב, הבלם ספירוס ריזבאניס והשניים הפכו את ההגנות בהן שיחקו, לכאלה שממש קשה להכניע. לפני שנה הוא זומן לנבחרת הבוגרת של יוון ובמקביל החליטו באולימפיאקוס, לתת לו את אפודת השוער הראשון, בתחילת העונה שעברה. טעות אחת בהפסד 1:0 לפאוק חרצה את גורלו והוא איבד את מקומו בהרכב.

יאניוטיס בן ה-26, סיים כאמור את חוזהו באולימפיאקוס בטונים צורמים, לאחר שיובש בחצי השנה האחרונה ולא שיחק. ראשי המועדון היווני, רצו להאריך את חוזהו וכשהשוער סרב ולא נענה לבקשתם, הם בתגובה סירבו תחילה לשחררו למכבי תל אביב מוקדם יותר מה-30.6, אז אמור היה להסתיים חוזהו באופן רשמי. בסופו של דבר ולאחר לחצים שהפעיל סוכנו של יאניוטיס על בעלי אולימפיאקוס, הסכימו היוונים רק שלשום להתיר עמו את החוזה ולאפשר לו להצטרף למחנה האימון של הצהובים בהורסט בהולנד.


עידן חדש נפתח בין הקורות של מכבי תל אביב (האתר הרשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי