צפו באלמוג כהן מונף באימון הבכורה: "הגעתי בגלל הרגש"

אלמוג כהן באימון מכבי נתניה
אלמוג כהן באימון מכבי נתניה | דני מרון

הקפטן השב הביתה דיבר במסיבת העיתונאים הרשמית של פתיחת העונה: "התקציב? הייתי מגיע גם אם האימונים היו בארגז חול. המילים שלי יהיו שוות על המגרש". דראפיץ': "הציפיות גדולות, אבל אנחנו מוכנים לעמוד בהן"

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

קיץ עמוס עובר על מכבי נתניה. אחרי עונה מצוינת בה סיימה במרחק נגיעה מאירופה – שתי נקודות מהמקום השלישי והפסד בפנדלים בגמר הגביע – הקבוצה מעיר היהלומים נחושה לעשות עונה טובה עוד יותר, ולרשום הישגים ולא רק כדורגל אטרקטיבי. לשם כך התחזקה הקבוצה במספר שחקני רכש, שהבכיר ביניהם הוא הקפטן השב הביתה, אלמוג כהן. בנוסף אליו נערך מסע רכש מרשים, שכלל את רועי קהת ממכבי חיפה ואת הבלם הספרדי רומן גולובארט שחתם היום (ראשון). בשעה זו עורכת מכבי נתניה את מסיבת העיתונאים הרשמית של פתיחת העונה, בהשתתפות אלמוג כהן עצמו, המאמן סלובודאן דראפיץ' והבעלים אייל סגל.

לאחר מסיבת העיתונאים ערכו השחקנים את אימון פתיחת העונה, שלא עבר בלי חגיגת אוהדים: הם הדליקו אבוקות, הניפו את אלמוג כהן על הכתפיים ואף קראו קריאות גנאי כלפי מכבי חיפה כשרועי קהת עלה למגרש.

סגל פתח את מסיבת העיתונאים ואמר: "השנה מכבי נתניה מציגה תקציב שיחצה את גבול ה-35 מיליון שקלים, שזה יותר מ-5 מיליון ממה שהיה בעונה שעברה. זה תקציב משמעותי למועדון כמו מכבי נתניה, תקציב שהיה כמו בעונה הראשונה של דניאל יאמר".

"הרעיון המרכזי שלנו העונה, ואת זה אמרנו בשיחת הסיכום של העונה שעברה, זה לבנות קבוצה שתפסיק להזכיר את זה שלפני שלוש שנים התחלנו במינוס תשע נקודות. זה פחות מעניין, מה שמעניין זה מה יקרה בשלוש השנים הבאות. ולכן בהזדמנות הראשונה שלי החלטתנו ללכת בכל הכוח על החזרת אלמוג. השיחות איתו היו הדדיות לחלוטין, הוא רצה לחזור ואנחנו רצינו שיחזור כמנהיג, כקפטן, וכאחד שלא ייתן לנו להגיע לגמר הגביע כשאנחנו מובילים בדקה ה-80 ולחזור הביתה בלי כלום".

שחקני הרכש החדשים.
שחקני הרכש החדשים. "יש לנו שחקני נבחרת, שמובילים במדינות שלהן" (דני מרון)

הסגל החדש: "יש לנו את רועי קהת, שחיזרנו אחריו תקופה ארוכה ואנחנו מקווים שיחזור לקדמת הבמה, צירפנו בלם ספרדי שעקבנו אחריו תקופה, בלם גבוה, מהיר וטכני שייתן לנו את מה שהיה חסר לנו – שיתוף פעולה טכני יחד עם הבלם השני. ברגע שצירפנו גם אותו סיימנו את השדרה שזה שוער, שני בלמים, קשר אחורי וחלוץ. שחקני נבחרת, שחקנים שמובילים במדינות מהן הגיעו וכאן בארץ".

"דאגנו שיהיה לנו צוות משלים, ולכן צירפנו שני שחקנים צעירים מבטיחים מהנבחרות הצעירות. בנוסף אליהם יש להנו כוונה לצרף מגן שמאלי נוסף, לצאת למחנה אימונים עם הסגל הנוכחי ואם נרגיש צורך להתחזק, נוכל להרשות לעצמנו. ולכן לא חסמנו את עצמנו והחתמנו רק ארבעה זרים, ויש לנו מקום לשני זרים נוספים. בנוסף, צורפו לסגל ארבעה שחקנים ממחלקת הנוער, שניים ילדי שנת 2000 ושניים בני 17 שאנחנו מקווים לבנות עליהם בעתיד. יכול להיות שהם גם יזכו לדקות משחק במהרה. זה חלק ממגמה של פעולה שאנחנו מבצעים כבר בשנים האחרונות במחלקת הנוער".

סגל גם דיבר על המטרות של המועדון: "כשהגעתי הצהרתי שתוך חמש שנים מכבי נתניה תתמודד על כל התארים, לא הבטחתי שנזכה. אנחנו בשנה הרביעית, בנינו סגל שיכול להוביל קבוצה שתוכל להסתכל בעיניים לכל קבוצה בארץ ולא רק כאמירה, ולגרום לאצטדיון נתניה להתמלא בקהל מאושר. הדבר הטוב ביותר שיש בעיר הזאת זה מכבי נתניה".

על ניקו אוסק וחן עזרא: "אולסק מתאמן איתנו אבל צריך להיות כנים, יש לו רצון לשחק בארצות הברית מסיבות אישיות. זו הסיבה שגם אישרנו לו סעיף יציאה, כדי לא לפגוע. לגבי חן עזרא, הוא מאוד רצה להצטרף למכבי נתניה. נתנו את האפשרות עד לאימון היום, אבל בשלב הזה אנחנו בוחנים שחקנים אחרים. יש שני שחקנים אחרים ברשימה, ואם הם ירשימו את הצוות המקצועי אנחנו לא מתכוונים לחכות לשום שחקן".

דראפיץ'.
דראפיץ'. "אם אלמוג רצה להגיע מגרמניה רק אלינו, זה אומר משהו" (דני מרון)

המאמן סלובודאן דראפיץ' דיבר על ההכנות של המועדון במהלך הקיץ: "אין ספק שעשו פה עבודה כמו שצריך, להביא את אלמוג כהן ורועי קהת זה משהו שהיה בלתי אפשרי לפני שלוש שנים, המועדון התקדם. היום שחקנים רוצים להיות במכבי נתניה, פעם הייתי מתקשר ואף אחד לא רצה להגיע. אם אלמוג כהן רצה להגיע מגרמניה רק בשביל מכבי נתניה זה אומר משהו. יש לנו ציפיות כגדולות אבל אני בתור מאמן צריך להסתכל על השחקנים ולבנות שיטה חדשה".

"שחקנים כמו עלי מוחמד עזבו, ואנחנו מודים לו על שלוש שנים אבל יכול להיות שנשנה את השיטה ונעשה משהו אחר. אין ספק שהקבוצה הזאת טובה. אם אני אגיד שהמטרה שלי היא להגיע לפלייאוף יצחקו עליי, אבל אני רוצה לבנות קבוצה חזקה ואיכותית. בעונה שעברה לא פתחנו טוב, והסיומת היתה לא טובה בגלל העייפות והאדומים. אנחנו רוצים להגיע לפלייאוף ושם להיות בכושר טוב וכך לסיים עם מקום בצמרת".

הסגל וסוגיית ניקו אולסק: "אני מאמן כדורגל, יש דיבורים עם ההנהלה ויש דרישות שלי, אבל במה שקשור לכסף אני לא מתערב. ניקו לא היה בתוכניות גם בשנה שעברה ובסוף נשאר לעוד עונה, גם עכשיו הוא מתחיל אימונים. אני יודע שבארה"ב נגמרת העונה רק בנובמבר ורק שאז מתחילה המכירה, אנחנו נראה תוך כדי תנועה מה אנחנו יכולים לעשות איתו".

על חן עזרא: "ההנהלה שלנו יודעת שזה שם שאנחנו רצינו, אבל מפה והלאה נכנסים לסכומים וכאלה ובזה אני לא מתערב".

חן עזרא.
חן עזרא. "רצה לבוא ורצינו שיבוא, אבל זה לא התאפשר" (דני מרון)

"לא משנה מה עשינו כל הקריירה, אם אנחנו לא נצליח כולם יסתכלו עליך בעין עקומה. מאמן צריך כל הזמן להצליח ולהיות טוב ולעשות מה שמצפים ממנו. התקציב גדל והביאו שחקנים כמו אלמוג כהן ורועי קהת ובלם ספרדי, אז הציפיות יותר גדולות. אבל אנחנו צריכים לעמוד בציפיות האלה אם אנחנו שווים משהו, אחרת נרד ללאומית ל-10 שנים ונתפרנס בכבוד. אבל זה לא מה שאנחנו רוצים. אנחנו לא נדבר על שלוש השנים שעברו, נדבר על מה הלאה. אני מדבר על האוהדים. לפני שלוש שנים אף ילד לא רצה להיות אוהד מכבי נתניה, היום יש ילדים שגדלים ביחד איתנו ורוצים להיות אוהדי מכבי נתניה. אם בשנה שעברה היו 4,000 מנויים, השנה אנחנו רוצים יותר ומגיעים ליותר וזו אחת ההצלחות שלנו בשנים האחרונות. כדי להגיע לתארים צריך להשתדל יותר, אבל כל הקבוצות רוצות להגיע לתארים. יהיה פייט, לא יהיה קל, אבל אנחנו נעשה הכל כדי להיות שם".

על הבלם הספרדי רומן גולובארט: "אני מביא שחקנים שאני חושב שנפלו בין הכיסאות ויכולים לעזור לנו, ככה זה היה גם עם עלי מוחמד. המאמן הספרדי אמר עליו שזה בלם שיצליח בעולם, ראיתי את היכולת הטכנית שלו, יש לו מהירות וגובה. זה הימור ואני מקווה שיצליח, אין לנו סקאוטים אבל כל שחקן זר שמגיע לפה מגיע על סמך איזושהי אינטואיציה. גם כשהייתי בבית"ר היו לי אינטואיציות. נצא למחנה עם סגל לא שלם, היום אף אחד לא סופר את אביב אברהם שלא היתה לו עונה טובה, הוריד חמש קילו. יש הרבה שחקנים צעירים שאנחנו רוצים לתת להם קרדיט, ואם נצטרך עוד חיזוק בעמדה כלשהי אנחנו רוצים להשאיר את זה במקום שאנחנו יכולים להפתיע".

לבסוף דיבר האיש שכולם חיכו למוצא פיו, הקפטן החדש-ישן אלמוג כהן: "אני מאוד מתרגש, כיף להיות בבית. זאת פתיחת עונה ראשונה שלי בארץ אחרי 10 שנים, ככה שכיף לראות את כל האהבה שאני מקבל מהקהל, מהצוות, מאייל. זה מרגש אותי. ההחלטה היתה לא קלה אבל מרגע שקיבלתי אותה, מיום ליום הייתי יותר שלם איתה. אני מאושר להיות כאן, זאת זכות לשחק במכבי נתניה. כיף לי פה".

הלחץ מהאחריות שמוטלת עליו כקפטן: "זה לא מלחיץ, כי הייתי מנהיג באיגולשטאט ארבע שנים והייתי קפטן בשנה האחרונה, ולהיות קפטן בגרמניה זה לא משהו רגיל. גם בגיל 19 הייתי מנהיג ככה שזה לא משהו מלחיץ".

כהן, סגל ודראפיץ'.
כהן, סגל ודראפיץ'. "זאת הקבוצה שעשתה אותי שחקן" (דני מרון)

גם כהן דיבר על חן עזרא: "אני מאוד אוהב את חן עזרא, אבל אלא דברים שלא בידיים שלי. אם הוא יהיה פה אני מאוד אשמח".

התקציב שגדל: "זה לא משהו שחשבתי עליו כשהגעתי. לא בגלל מתחם האימונים. זה היה החלטה של רגש נטו, רק בגלל זה חזרתי. זאת הקבוצה שעשתה אותי שחקן, והכרת הטוב היתה בראש סדר העדיפיויות שלי. גם אם היינו משחקים בארגז חול הייתי מגיע למכבי נתניה. אולי הדברים האלה עזרו לי להיות יותר מאושר עם ההחלטה, אבל זה בא אחרי ההחלטה".

הציפיות שלו לעונה הקרובה: "אני יכול לפוצץ בועות וזה ייתן כותרות, אבל המילים שאני אגיד פה לא שוות על המגרש. היכולת שלנו ואיך שנתאמן זה מה שיבוא במשחקים. אני בא לתת יכולת על המגרש. נעבוד קשה במגרש ונדבר שם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי