כבשה כתומה: אבוקסיס מקווה לקלקל את החזרה של מכבי ת"א לבלומפילד

יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס | אריאל שלום

מאמן בני יהודה דחה הצעות מב"ש ומבית"ר ונשאר לצד חברו הקרוב, ברק אברמוב, שלא מפסיק להחמיא לו. אחרי עונת השיא שלו בקריירה ונטישת הכוכבים של הקבוצה שהניפה גביע, הוא מצפה לשחזר את הלהיט

(גודל טקסט)

בסיום העונה שעברה, כשבוע אחרי שזכה עם בני יהודה בגביע המדינה, קיבל המאמן יוסי אבוקסיס, פניה מגורם בכיר בהפועל ב"ש, שהציע לו לחתום לשנתיים בקבוצה ולהחליף את ברק בכר. תנאי השכר היו כמעט זהים לאלה שקיבל בבני יהודה והוא שיתף את הבעלים ברק אברמוב בהצעה שקיבל.

אברמוב כך מספר גורם המקורב לשניים, אמר לאבוקסיס: "אתה תחת חוזה אצלנו וחוזים צריכים לקיים, אבל אם תרצה ללכת, אני נותן לך את ברכת הדרך. קח לך יומיים-שלושה ותחליט מה שתחליט". אבוקסיס התלבט, שיתף את מקורביו בהצעה ובסופו של דבר החליט לדחות אותה ולהישאר לצדו של אברמוב.

בשנתיים האחרונות, הרבה בזכות ההצלחות עם בני יהודה, הוזכר אבוקסיס כמועמד למכבי חיפה וסומן על ידי משה חוגג כמועמד מוביל למשרת מאמן בית"ר, טרם מינויו של רוני לוי. למעשה, למעט מכבי ת"א שלא מחליפה את הצוותים הזרים, הפך אבוקסיס לשם המועדף על יד כל הבעלים של המועדונים הבכירים בישראל. צחוק הגורל הוא שדווקא מכבי ת"א, שתארח הערב (ראשון ב-20:15) את בני יהודה בבלומפילד, היא הקבוצה שהכי סבלה ממנו בעונה שעברה, כשנחלה מול הכתומים את הפסדה היחיד בליגה והודחה מולם בחצי גמר גביע המדינה. במהלך השנה שעברה, אף ניסה אחד מסוכני השחקנים לעניין את אבוקסיס במשרה באחד ממועדוני הצמרת בבלגיה, אך הדברים נשארו בגדר שיחות גישוש בלבד, לאחר שהמאמן החליט שרק הצעה מטורפת, לצד אתגר מקצועי יוצא דופן, יגרמו לו לעזוב את ישראל.


גורם בכיר בבאר שבע פנה. יוסי אבוקסיס (אודי ציטיאט)

העונה שעברה הייתה עונת השיא בקריירה של אבוקסיס. הוא רשם תואר ראשון ברזומה שלו, לאחר שזכה עם בני יהודה בגביע וסיים עם הקבוצה במקום החמישי בפלייאוף העליון, אחרי שבחלקים גדולים של העונה הייתה הקבוצה הלהיט של הליגה. כעת נשאלת השאלה אם הגיע לתקרת הזכוכית שלו במועדון משכונת התקווה, או שאפשר יהיה לשחזר את ההצלחה ואם אבישי כהן, דניאל פלשר, אמיר רוסתום, שי מזור, עמית זנטי ואריאל לזמי, יכולים להפוך למודל משודרג מהקבוצה של שועה, צ'יבוטה, קונסטנטין, אשכנזי וחזיזה.

מאז שרכש את בני יהודה לפני שלוש שנים, הצהיר הבעלים ברק אברמוב שאבוקסיס הוא האיש שהוא רוצה לראות על הקווים ומבחינתו הוא יעשה את הכל כדי שהמאמן יישאר בקבוצה כמה שיותר. השניים הפכו לחברים קרובים לפני שנים רבות, לאחר שחבר משותף הכיר ביניהם, אך גם בלי קשר לחברות שנרקמה ביניהם, אברמוב באמת מאמין שהוא מחזיק כרגע במאמן הכי טוב בישראל.

"כל עוד אני הבעלים של בני יהודה, אשמח שיוסי אבוקסיס יישאר איתי", אמר אברמוב לספורט1, "אמרתי לא פעם שבגלל שאנחנו גם חברים, אם באמת תהיה ליוסי הצעה שאי אפשר לסרב לה, בפן המקצועי או בפן הכלכלי – וזה אומר מועדון בחו"ל, נבחרת ישראל, או אפילו הצעה מטורפת עם סכומי כסף אדירים מאחד המועדונים בישראל – אני לא יודע אם אעמוד בדרכו והוא באמת יצטרך לשכנע אותי. אני לא מדבר על הצעות שהיו בשנה האחרונה, כי השוויתי את כולן מבחינה כלכלית ולכן הוא גם נשאר", מספר הבעלים.


השווה את ההצעות שאבוקסיס קיבל. ברק אברמוב (דני מרון)

"אצל יוסי אין שמות, אין פוליטיקה ואין קשקושים. אחרי מה שהוא עושה בבני יהודה, אין לי ספק בכלל שהוא המאמן הכי טוב בארץ". אברמוב מפרגן ליכולות המקצועיות של המאמן: "בקטע המקצועי הוא לומד את היריב לפני כל משחק בצורה מקסימלית, אם זה בארץ ואם זה באירופה והוא מכין את השחקנים לפרטי פרטים על הקבוצה שמנגד. אבוקסיס הפך לטקטיקן ברמות הגבוהות ביותר, הוא יודע להגיב תוך כדי משחק לכל מהלך ושינוי שקורים על הדשא – ממש כמו בשחמט".

אברמוב מוסיף: "אני נותן ליוסי חופש מקצועי מוחלט, אבל אני גם מעורב. אני לא מאלה שכופים את דעתם, וכל ההחלטות מתקבלות בשיתוף פעולה מוחלט ובהסכמה הדדית ביני לבינו. אנחנו מדברים על כדורגל הרבה שעות ביממה, מתייעצים ומחליטים על שחקנים כאלה ואחרים, אבל ברור שההחלטה המקצועית הסופית היא שלו. אני יכול להגיד את דעתי ולפעמים הוא יקבל אותה ולעתים לא, אבל מה שחשוב זה שהכל ברוח טובה. הוא איש המקצוע והוא המאמן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי