"ערן לוי? מי שרוצה אותו צריך לבנות סביבו את כל הקבוצה"

ערן לוי
ערן לוי | הפועל חדרה

אורי גוטמן, מאמן הפועל חדרה, דיבר בתוכנית הספורט של 103FM וסיפר: "ערן נראה רזה, מוכן ופיט, אבל לא רציתי להוריד לאליאל פרץ את הביטחון". וגם: האפשרות שאבו פאני ועאבד יצטרפו והעצות מאביו אלי גוטמן

קבוצות: הפועל חדרה
(גודל טקסט)
"אנחנו מאוד רוצים את אבו פאני, אני דיברתי איתו באופן אישי ואני מקווה שהדברים יסתדרו. גם אחמד עאבד נמצא ברשימות שלנו", כך סיפר אורי גוטמן, מאמן הפועל חדרה, שדיבר בתוכנית הספורט של 103FM לאחר ניצחון הבכורה שלו כמאמן ראשי בליגת העל. "אנחנו רוצים להביא עוד שני שחקנים. זה צריך להיסגר לכאן או לכאן. יש כמה שמות שאנחנו בודקים. עאבד בירידה? בחדרה לא תביא שחקן שעשה עונה מפלצתית עם עשרה שערים בהפועל תל אביב, אתה צריך לקחת שחקנים שאתה מזהה בהם פוטנציאל ועאבד הוא אחד השמות. אנחנו רוצים לבחון את הכל מבחינה כלכלית".


על סאגת ערן לוי: "אורן גולן ביקש ממני לתת לערן לוי הזדמנות להוכיח את עצמו ואין בכלל עוררין שהוא שחקן כדורגל מצוין. לי גם לא היה שום חשש מהאישיות שלו וממבנה הגוף. ערן מת להוכיח את עצמו, הוא עשה הכנה מצוינת ויש לו הרבה כדורגל ברגלים. הוא נראה מוכן, רזה ופיט. אבל כשאתה בונה קבוצה ולוקח שחקן כמו אליאל פרץ ונותן לו את המפתחות ואומר לו שהתפקיד שלו הוא מתחת לחלוץ, אתה לא רוצה להביא שחקן בתפקיד הזה. אליאל פתח קצת פחות טוב את העונה, אבל לא רציתי להוריד לו את הביטחון לחלוטין ולבטל אותו אחרי משחק וחצי. החלטתי כן לראות את ערן במשחק הכנה שהיה נגד נס ציונה ובשני אימונים. בסופו של דבר, כמו שאמרתי, הוא שחקן נהדר אבל כרגע זה לא היה נכון להפועל חדרה. מי שרוצה את ערן לוי צריך להביא אותו בתחילת העונה ולבנות את הקבוצה סביבו".


ניצחון הבכורה כמאמן ראשי בליגת העל: "שאפו לשחקנים. בסופו של דבר כל מאמן צריך שחקנים שיוציאו לפועל את הדברים שמדברים ומתאמנים עליהם. השחקנים הציבו לעצמם רף גבוה וחובת ההוכחה היא עלינו גם במחזור הבא נגד הפועל חיפה בסמי עופר. זה משחק קשה ואני יודע שיש לי בקבוצה שחקנים שהם אמנם צעירים, אך בוגרים מבחינת אופי ואישיות. עוד לא עשינו שום דבר דרמטי העונה. הניצחון הזה היה באמת מרשים מבחינת התוצאה ומבחינת הדרך, אבל יש לנו מבחן גדול לפנינו".



עדיין ללא קבוצה. ערן לוי (הפועל חדרה)


מערכת היחסים עם המנהל המקצועי אורן גולן: "אין הרבה אנשים עם כל כך הרבה תשוקה כמו שלו. אי אפשר להתווכח עם עובדות, יש לו המון ידע, הוא לקח מועדון מליגה א' ומינף אותו מאפס. המועדון הזה כמעט נכחד ועכשיו הוא בליגת העל. זה סימן שהוא עשה הרבה דברים נכונים בדרך". על כך שגולן הגדיר את ההתמודדות נגד רעננה כמשחק עונה: "לא נלחצתי. לפני המשחק, באסיפה, דיברתי עם השחקנים. לפני כמה ימים סבי הלך לעולמו. דיברתי איתם ואמרתי להם כמה הכדורגל מתגמד. אמרתי להם שרעננה זה לא חיים או מוות, ניסיתי להרגיע אותם, אבל כן שיישארו דרוכים, מפוקסים וממוקדים. רצינו לשחק כדורגל טוב ולהיראות כמו קבוצה מסודרת ומאורגנת, על זה אני הכי שמח".


החיזוק שכן הגיע: "צירפנו שני שחקנים שחיכינו להם זמן רב. רועי זיקרי ויהב גורפינקל, שחיכינו להם למעשה מתחילת החלון. הם היו חזק ברשימה שלנו ולא רצינו להתפשר על שחקנים שאנחנו עלולים להיתקע איתם בהמשך". העימות עם האוהד: "אני כעסתי על עצמי יותר מהכל, כי זה היה באמת לא מתאים וזה גם לא משנה כמה קיללו אותי. אני לא מצדיק את עצמי אפילו לרגע ואני שמח שזה נגמר. התבאסתי על עצמי וזה לא יקרה לי יותר. זה חלק מהמקצוע וצריך לדעת להתמודד". 

העצות מאביו אלי גוטמן: "ברור שאני מתייעץ איתו ואני לא רואה סיבה שלא. יש בן אדם שעבר כל כך הרבה בכדורגל, אז למה לא לקחת עצה טובה? לאו דווקא על שחקן או על שיטה אלא על דברים שהם מעבר, כמו התנהלות ומילה טובה שתרים לשחקן את הביטחון. לשחקן כדורגל יש כל כך הרבה מרכיבים נוספים. אנחנו מדברים בראייה יותר רחבה, פחות על החלטות נקודתיות ובגדול הוא אבא תומך מעל הכל וכיף שיש בן אדם שעבר כל כך הרבה בכדורגל והוא נמצא לצידך. ראיתי את הכל בבית כשהייתי ילד, גדלתי לתוך הדבר הזה ואני יודע שאחרי ניצחון כזה אני לא צריך לצאת בהצהרות. עברנו הרבה בכדורגל. אני בתור ילד שמתבונן מהצד עברתי את זה איתו. עברנו חגיגות, דיכאונות, עליות ומורדות". 



"עברנו דיכאונות וחגיגות בכדורגל" (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי