אוחנה נסער: "מעולם לא היה אירוע כזה בכדורגל הישראלי"

משה חוגג, אלי אוחנה
משה חוגג, אלי אוחנה | דני מרון

יו"ר בית"ר ירושלים לאחר שחלק מאוהדי הקבוצה תקפו את משה חוגג במסעדה ואיימו על בנו: "לא אלך רחוק עד רצח, אבל פגיעה פיזית בוודאי ובוודאי. טעיתי שלא יצאתי בצורה נחרצת נגד אוהדים שבאו לבית של טביב"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)
אחרי האירוע המכוער במהלכו הותקף משה חוגג על ידי קומץ מאוהדי בית"ר ירושלים שאיימו על בנו וגידפו את אשתו, יו"ר המועדון אלי אוחנה דיבר הערב (ראשון) בתוכנית הספורט של 103FM והבהיר: "ניצחון הבכורה שלנו אינו משמעותי ואינו חשוב ברגע שבן אדם יושב לאכול במסעדה ומאיימים עליו ועל בני משפחתו. היום זה איום, מחר מישהו יגיע לבית הספר של בנו. אני לא זוכר שמישהו בכדורגל הישראלי ספג כזה איום. אני לא אלך רחוק עד רצח, אבל פגיעה פיזית בוודאי ובוודאי".


על האירוע עצמו: "הילד שלו לא נכח במקום וטוב שכך. מושיקו ישב עם אשתו ומספר אנשים נוספים ופתאום התחילו נאצות, קללות והערות. בהתחלה מושיקו לא הגיב, אבל אז התחילו נאצות קשות וקללות כלפי אשתו. הוא סיפר לי מה נאמר ועדיף שאני לא אחזור על זה ברדיו. הם אמרו לו מה הם יעשו ומהם הם לא יעשו. אותו בחור אמר לו בצורה מפורשת 'שלא תטעה, אני יודע באיזה בית ספר הילד שלך לומד'. מה אפשר להסיק מזה? זה איום חד משמעי. זו לא חציית קו אדום אלא הרבה קווים אדומים".


אוחנה הוסיף וסיפר: "חוגג ניגש היום לתחת המשטרה הקרובה לביתו והגיש תלונה נגד אותו אדם. הוא צילם אותו ואני מניח שהמשטרה תגיע אילו. זה מכוער וזה לא יעלה על הדעת. לה פמיליה זה ארגון מאוד גדול ואני לא מדבר על כולו. יש שם כמה אלפי חברים שהם אוהדים טובים ויקרים שמעודדים ותומכים. יש גרעין של כ-150 אוהדים שמשליט טרור ומאיים על אוהדים אחרים. אי אפשר להכליל את כל הארגון. באותם אנשים אנחנו נצטרך להילחם, אין דרך אחרת. אך ורק מלחמת חורמה.


"נאצות נגד אשתך זה כמובן דוחה ואולי אפילו פלילי, אבל אם מישהו היה אומר לכם שהוא יודע איפה הילד שלכם לומד, איך היתם מגיבים? אנחנו מכירים את הטענות והקללות ביציע, אבל כאן יש איום מפורש לפני פגיעה פיזית. זה לא יעלה על הדעת. היום אני אומר שטעיתי שלא יצאתי בצורה נחרצת נגד אוהדים שבאו בזמנו לביתו של אלי טביב ולחנות של אשתו. הנסיבות היו שונות וגם מערכת היחסים ביני לבין אלי, אבל אני לא רוצה להיכנס לזה. לשבת בארוחת ערב ולשמוע כאלה נאצות? גם אם מושיקו לא היה משקיע שקל בקבוצה, אין אדם שדבר כזה מגיע לו.




"נילחם עם כל הכלים העומדים לרשותנו" (דני מרון)


על הפעולות הבאות: "צריך לטפל בנושא הזה בחומרה ואני מקווה שכך יקרה. המשטרה צריכה להיות הרבה יותר נוקשה ותקיפה. מה אני הייתי עושה? שולח לאותו בחור צוות שיעצור אותו. משה חוגג לא יוותר. הוא לא בא לריב עם אף אחד. חשוב לציין שרוב האוהדים תומכים ובנו ואנחנו אוהבים אותם. "תתפטרו" וכו' זה בסדר, אבל כאשר חוצים את הגבולות כמו שהקומץ הזה עשה – צריך לטפל בזה ביד קשה. היו עשרות אנשים במסעדה. אני לא מכיר אותם. ראיתי את התמונה של אותו בחור שאיים על בנו של מושיקו, שצילם אותו. אנחנו נברר האם יש לו מנוי. אם נצטרך לשלול, נעשה גם את זה.


"אני רוצה שתבינו את הנקודה: יש טענות למשה חוגג שתובע על כל דבר, אבל צריך להבין שזו הדרך שלו וזו המדיניות שלו. כולנו בהנהלה מאחוריו, מצדדיו ומלפניו ותומכים בהתנהלות שלו במאה אחוז. לפעמים כביכול זה נראה קטנוני, אבל הכי קל זה להתעלם ושימשיכו לשלוט ביציעים ולעשות מה שהם רוצים. 50 איש עושים דבר כזה חמור ומבריחים אנשים מטדי. לא ניתן לזה יד, אנו נתמוך במשה חוגג במלחמה הזו ונילחם עם כל הכלים העומדים לרשותנו.


"חוגג כבר הגיש תביעות נגד אנשים שתקפו את האוטובוס של הפועל באר שבע. אנחנו מבקשים מהם לבוא למגרש, לעודד ולתמוך. אנחנו לא צריכים את הכסף שלכם, לחוגג יש מספיק, אבל תתנהגו כמו שבני אדם צריכים להתנהג. מה שהיה עם טביב היה מכוער, אבל אני חושב שהפעם יש הבדל. איציק קורנפיין זכה בזמנו בתביעה נגד אוהדים שהגיעו לביתו. אין רחמים על אוהדים שמאיימים בצורה כל כך בוטה. אתה יושב במסעדה בקריית שמונה ומאיימים על הילד שלך, אני לא מאמין שזה הגיע לרמה הזו.


"אני לא קורא להם אוהדים אלא אנשים. שלא ילמדו אותי מזה בית"ר ירושלים. אני ואחרים כמוני זה בית"ר ירושלים, לא אותם חמישים אנשים. אני ועוד מאות אלפי אוהדי הקבוצה – אנחנו בית"ר ירושלים. קיבלנו עשרות הודעות תמיכה. הקהל נותן לנו רוח גבית במאבק הזה. אם משה ימשיך בדרך הזו, הבעיה הזו תיפתר. מה יוצא לחוגג מזה שהוא תובע אנשים? את הכסף שלהם הוא לא רוצה ולא צריך. כל מה שחוגג דורש זה שאנחנו נהיה קבוצה שפויה. אם יהיו קללות ביציע זה בסדר, העיקר שאין קריאות גזעניות ובטח שלא איומים. קריאות נגד מנהלים ושחקנים ומאמנים זה בסדר ונחייה עם זה בשלום, אבל לא ניתן לחצות גבולות. האנשים הללו הם לא בית"ר. הם באים לעשות נזק", סיכם אוחנה. 


 "אך ורק מלחמת חורמה – אין דרך אחרת" (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי