צפו בתקציר: 0:3 ענק למכבי חיפה על מכבי נתניה

יאניק ווילדסחוט, דולב חזיזה
יאניק ווילדסחוט, דולב חזיזה | מאור אלקסלסי

אחרי הגישה הפחדנית בהפסד למכבי ת"א, בלבול עלה במערך התקפי והירוקים סיפקו את ההופעה המרשימה ביותר העונה של קבוצה בליגת העל. חזיזה בישל לרוקאביצה (21) וכבש בעצמו (62), מנחם הוסיף (42)

(גודל טקסט)

נותר רק לדמיין מה היה קורה לו מרקו בלבול היה פותח בהרכב החזק ביותר שעמד לרשותו בהפסד למכבי תל אביב בבלומפילד, כי הערב (רביעי) המאמן פתח עם ארבעה שחקני הגנה, עלה עם כלים התקפיים כמו ארנסט מאבוקה, צ'רון שרי ויאניק ווילדסחוט ומכבי חיפה הציגה משחק יוצא מן הכלל בסיומו הביסה את מכבי נתניה 0:3 במסגרת המחזור החמישי בליגת העל.


גם ללא שועה שבילה עד מאוחר והודח מהסגל, הירוקים רקדו על המגרש והתעללו ביהלומים שכלל לא הופיעו למשחק בסמי עופר ונראו חסרי אונים. דולב חזיזה בישל באומנות לניקיטה רוקאביצה (21), כבש בעצמו (65) לאחר מסירה יפה של ווילדסחוט וזכה לתשואות אחרי שנפצע והוחלף בדקה ה-88. סאן מנחם הוסיף (42) בין לבין לאחר הרמה מדודה של שרי שהוכיח פעם נוספת שמקומו אך ורק על כר הדשא.


יום לא שקט עבר על מכבי חיפה, שהצליחה לעשות את ההפרדה ורשמה את משחקה הטוב ביותר העונה. הירוקים הגיעו להתמודדות כאמור ללא שועה, שנופה מהסגל על ידי מאמנו מרקו בלבול לאחר שנחשף כי בילה במסעדה עד שעה מאוחרת בלילה שלפני המשחק. את מקומו תפס שרי, ששב להרכב אחרי שהתחיל על הספסל בהפסד למכבי ת"א והצטיין לצידם של רוקאביצה ו-ווילדסחוט, שרשם בכורה בליגה והגיע לשלל מצבים אותם לא הצליח לנצל. זר נוסף ששב להרכב ונראה מצוין הוא מאבוקה ואילו השוער המחליף ג'וש כהן עמד בין הקורות, זכר לפציעתו של גיא חיימוב, אך לא עמד בסכנה ממשית במשך 90 דקות. שחקן נוסף שנעדר הוא הבלם טרנט סיינסבורי שנפצע במהלך השבוע.



לא הופיעו למשחק ונוצחו לראשונה העונה. שחקני מכבי נתניה (מאור אלקסלסי)


למרות שעברה שבוע לא שקט בכלל, מכבי חיפה החלה את המשחק בצורה נפלאה ורק חוסר מזל מנע ממנה יתרון מהיר. שרי היה קרוב, ווילדסחוט מצא את הקורה והסכר נפרץ רק בדקה ה-21 עם הרביעי העונה של רוקאביצה. כדור עומק נפלא של דולב חזיזה – שספג לא מעט ביקורת לאחר ההפסד למכבי תל אביב – הותיר את החלוץ מול עמוס והאחרון לא התבלבל ועלה לראש טבלת המבקיעים. בדקה ה-35 קיבלו הירוקים פנדל לאחר שמאבוקה הוכשל על ידי אברהם, אולם ריינשרייבר צפה במהלך ב-VAR וסימן בצדק לבעיטה חופשית לאחר שהעבירה של הקשר החלה מחוץ לרחבה. המארחת המשיכה לתקוף גלים-גלים ובדקה ה-42 הצדק נעשה. כדור קרן נפלא של שרי נחת על ראשו של מנחם שהכניע את עמוס האומללה וקבע 0:2 לירוקים בהפסקה, במהלכה היא איימה 12 פעמים על השער לעומת אפס ניסיונות של האורחת החלשה.


המחצית השנייה נפתחה בדיוק באותה מגמה. שרי בעט מרחוק ומצא את עמוס מוכן, אשכנזי החמיץ מקרוב לאחר עוד התעופפות אדירה של השוער האורח והשער של הירוקים המשיך לרחף באוויר. מנגד, דראפיץ' וברדה ערכו חילוף כפול שלא עזר ליהלומים, שהציגו יכולת עלובה ולא הצליחו להוות יריב. בדקה ה-62 גם בצ'יראי העצבני ירד מכר הדשא והיהלומים אובדי העצות סיימו את המכסה בשלב מוקדם. בדקה ה-65 הגיע השלישי של הירוקים לאחר מהלך קבוצתי נפלא בסיומו ווילדסחוט השאיר לחזיזה שבעט בנגיעה ולא השאיר לעמוס סיכוי. שער ובישול לקשר שהגיע מבני יהודה. בדקה ה-76 פינה רוקאביצה את מקומו לטובת ז'אנדו פוקס, שרשם דקות ראשונות במדי מכבי חיפה. בשלב הזה המארחת הורידה את הרגל מהגז ואיפשרה לנתניה להגיעה למספר מצבים, אך חוסר ריכוז של גיא מלמד ויכולת טובה של ג'וש כהן הותירה את הרשת של הירוקים נקייה בסיום. 

טרנט סיינסבורי הפצוע ביציע לצד הדובר דודו בזק (מאור אלקסלסי)

הרכבים:
מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, עאיד חבשי, עופרי ארד, סאן מנחם, נטע לביא, יובל אשכנזי, יאניק ווילדסחוט (מוחמד עוואד, 67), צ'רון שרי, דולב חזיזה (איקוום אוטין 88), ניקיטה רוקאביצה (ז'אנדו פוקס, 76).

מכבי נתניה: דני עמוס, מוחמד זבידאת, רומן גולוברט, דולב אזולאי, בורחה הררה, אלמוג כהן, אביב אברהם (סתיו פיניש, 46), גבי קניקובסקי, רועי קהת (גיא מלמד, 46), יונס מלדה, פאטוס בצ'יראי (יחמיק היקה, 62)

מהלך המשחק
דקה 1: עוד לפני הפתיחה, מכבי חיפה חיפה העניקה לאקס רועי קהת זר פרחים. מי שלא אהב זאת הוא חלק מהקהל בסמי עופר שהגיב בשריקות בוז צורמות.


ביציע הירוק לא זוכרים אותו לטובה. רועי קהת (מאור אלקסלסי)

דקה 3: מנחם דחף את מלדה, שהתרגז והאירוע הסתיים רק לאחר ששחקני שתי הקבוצות הפרידו.

דקה 10: כדור חופשי של שרי מ-22 מטר לא הקשה על דני עמוס, שקלט בקלות.

דקה 15: ווילדסחוט חתך משמאל לאמצע ובעט בימין, עמוס ירד בזמן וקלט.


טרוד על הקווים. סלובודאן דראפיץ' (מאור אלקסלסי)

דקה 17: אחרי פעולה נהדרת, חזיזה הוריד לווילדסחוט שבעט מ-14 מטרים כדור מסובב לקורה. חוסר מזל לירוקים.

דקה 18, מכבי חיפה מתקרבת: שרי עקף שחקן אחד ובעט מ-19 מטר החוצה. ניסיון טוב של ההולנדי.

דקה 21, מכבי חיפה עלתה ל-0:1: כדור עומק אדיר של חזיזה מצא את רוקאביצה, שעקף את דני עמוס ובעט מקרוב פנימה. שערו הרביעי של החלוץ העונה, שמוליך את טבלת הכובשים של ליגת העל.


המשיך את פתיחת העונה הנהדרת שלו. ניקיטה רוקאביצה (מאור אלקסלסי)

דקה 29, הזדמנות ענקית למכבי חיפה: ווילדסחוט נותר לבדו מול עמוס אחרי כדור עומק גדול של שרי, אבל בעט רע. ההולנדי הגיע ראשון גם לריבאונד, אך אזולאי התעשת וחטף לו את הכדור.

דקה 35: מאבוקה חדר בצורה טובה לרחבת נתניה והוכשל על ידי אברהם. השופט סימן לפנדל, אך לאחר צפייה ב-VAR קבע שהעבירה החלה מחוץ לרחבה וסימן לבעיטה חופשית.

דקה 41: מאבוקה בעט פצצה מזווית קשה, דני עמוס זינק בזמן והדף.



היה יכול להוסיף הרבה מחץ מול מכבי תל אביב (מאור אלקסלסי)

דקה 42, מכבי חיפה עלתה ל-0:2: כדור קרן מצוין של שרי הגיע היישר לראשו של מנחם הפנוי שנגח בקלות לפינה. שער מוצדק של הירוקים.

דקה 45: מאבוקה, כבר אמרנו? המגן המצוין ירד עוד טיל שנהדף בקושי על ידי עמוס.

דקה 47: שרי ניסה מ-20 מטר, אך בעט היישר לידיו של עמוס.


שער בכורה העונה. סאן מנחם (מאור אלקסלסי)

דקה 54: אשכנזי מצא את עצמו חמישה מטר מהשער של נתניה ובעט חזק, אך עמוס התעופף והצליח להדוף. איזו החמצה של הקשר.

דקה 58: כדור רוחב נהדר של שרי חתך את הגנת נתניה כמו חמאה, אולם רוקאביצה הגיע באיחור והיהלומים שוב ניצלו.

דקה 65, מכבי חיפה עלתה ל-0:3: ווילדסחוט הוריד נהדר לדולב חזיזה שהמשיך בנגיעה לרשת. מהלך התקפי נפלא של הירוקים, בסיומו הוחלף על ההולנדי על חשבון מוחמד עוואד.


איש המשחק לאחר שער הבכורה שלו במדי מכבי חיפה (מאור אלקלסי)

הצגה של הירוקים הערב בסמי עופר (מאור אלקסלסי)

דקה 70, איום ראשון של נתניה במשחק: מלמד ניסה מ-17 מטרים, אך כהן קלט ללא בעיות.

דקה 76: ז'אנדו פוקס החליף את ניקיטה רוקאביצה ועלה להופעת הבכורה שלו במדים הירוקים.

דקה 77: אלמוג כהן מצא את גיא מלמד שהמשיך מהאוויר משבעה מטרים, אבל כהן זינק מצוין והדף היטב.


יש על מי לסמוך בהיעדרו של גיא חיימוב. ג'וש כהן (מאור אלקסלסי)

דקה 91: עוואד חטף כדור ובעט מ-14 מטר כדור שפספס בסנטימטרים את המסגרת.

דקה 93: אשכנזי מצא את שרי שכבש מתוך הרחבה, אך השער נפסל בצדק בשל עמדת נבדל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי