אופואדו: "ההפסד בגמר היה צלצול השכמה לכולנו, הגענו רעבים"

צ'יקו אופואדו
צ'יקו אופואדו | אריאל שלום

במכבי ת"א לא הסתירו את אושרם מה-0:4 הגדול על בית"ר ירושלים: "כרגע אנחנו ב-60 אחוז מהיכולת", טען איביץ'. החלוץ הניגרי, שכבר חיפשו לו קבוצה בקיץ, הוסיף: "המאמן משתמש בשחקנים הנכונים". מחמאות לטננבאום

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

במשך חודשיים, בעקבות פתיחה בינונית ומטה מאז שנפתחה העונה, חיכתה מכבי תל אביב למשחק שיזכיר במשהו את היכולת של קבוצת האליפות מהעונה שעברה. אמש (שבת) התפוצצו הצהובים עם ניצחון ענק של 0:4 בטדי נגד בית"ר ירושלים, נקמו בגדול על ההפסד הכואב בגמר גביע הטוטו באמצע השבוע ועל הדרך שלחו מסר חד משמעי לשאר קבוצות הליגה, לקראת המשך המאבקים על צלחת האליפות העונה. בסיום המשחק, חגגו השחקנים במשך דקות ארוכות, עם 2500 האוהדים שליוו את הקבוצה לטדי, כאשר החגיגות נמשכו אחר כך גם בתוך חדר ההלבשה.

בנוסף לשמחה הגדולה על הניצחון החשוב ושלוש הנקודות, נרשמו אמש שני רגעים משמחים נוספים, כאשר בדקה ה-78 רשם הקשר הסרבי אורש ניקוליץ' דקות ראשונות במדים הצהובים, לראשונה מזה 10 חודשים – מאז הגיע לקבוצה בשלהי חודש דצמבר 2018. לאחר מכן, בדקה ה-88 שותף גם אייל גולסה שלא שיחק תקופה ארוכה מאוד, בשל מספר פציעות מהן סבל. מי שעוד קיבל קרדיט אמש הוא החלוץ הצעיר איילון אלמוג, שהיה טוב מאוד בגמר הטוטו וקיבל קרדיט מהמאמן גם הפעם.

דור מיכה שנפצע באימון המסכם וסובל ממתיחה בשריר הארבע ראשי, לא נכלל בסופו של דבר בסגל, כאשר איביץ' החליט להשאיר מחוץ ל-18 גם את איתי שכטר ואבי ריקן. בנוסף לשלושה הללו, ראו את המשחק מהיציע גם השוער היווני הפצוע אנדראס יאניוטיס, מאור קנדיל, שרן ייני, ארון שוינפלד ועומר אצילי.

איביץ' היה שבע רצון הפעם מיכולת הקבוצה ואמר בסיום המשחק: "המשחק היה צמוד עד סוף החצי הראשון, זה היה משחק קשה מאוד והבקענו את השער הראשון, בדקה הכי טובה מבחינתנו בסיום המחצית הראשונה, והשער הזה נתן לנו הרבה בטחון להמשך. היינו טובים ואני חושב שאנחנו ראויים לשלוש הנקודות. אנחנו כרגע ב-60 אחוז מהיכולת שלנו, נצטרך למצוא את הסיבה למה זה ככה ונתקן את הדברים, כדי שנגיע להיות בכושר של 100 אחוז. אני גם שמח שכמה שחקנים שיחקו אחרי תקופה ארוכה מאוד וכרגע הסגל שלנו גדול יותר ויש לנו הרבה מאוד שחקנים איכותיים ולכולם יש צ'אנס לשחק, זה תלוי רק בהם".


הגיע המשחק שאיביץ' ומכבי ת"א כל כך חיכו לו (אריאל שלום)

איביץ' נשאל האם בעקבות ההפסד בית"ר נשרה ממאבק האליפות והבהיר: "בית"ר קבוצה גדולה, שהביאה העונה המון שחקנים חדשים ויש לה מאמן טוב שיעבוד בצורה חזקה. הם כבר השיגו תואר אחד העונה ויש להם עוד המון משחקים לפניהם – וכשאתה מחליף הרבה מאוד שחקנים בסגל, זה קשה לגרום לקבוצה לשחק כמו שאתה רוצה שישחקו באופן מיידי. הם צריכים זמן, יש להם קבוצה מעניינת ויש להם שחקנים טובים, הם ילכו וישתפרו".

הרבה שחקנים הציגו אמש משחק טוב, אבל מעל כולם בלטו דניאל טננבאום, השוער שהדף פנדל ושמר על רשת נקייה משחק ליגה חמישי ברציפות, הקשר יונתן כהן עם שער של אומן ושני בישולים ובעיקר צ'יקו אופואדו, שכבש פעמיים ובישל לרוסלן ברסקי את השער הרביעי. בחודש האחרון, בזמן שדיברו במועדון על הצורך להביא חלוץ רכש חדש, לפני סגירת חלון ההעברות, הוזכר שמו של אופואדו כמועמד לעזוב וראשי המועדון אף חיפשו בנרות קבוצה שתרצה אותו, או כזאת שתסכים לשלם לו את מלוא שכרו. בסופו של דבר, לא נמצאה כזו קבוצה והחלוץ הניגרי קיבל הזדמנות נוספת, לפחות עד חודש ינואר, להוכיח את יכולתו.

"לפני הכל אני רוצה לאחל לכל אוהדי מכבי ולכל האנשים בישראל שנה טובה", אמר אופואדו בסיום. "אני מאוד שמח שהשגנו את שלוש הנקודות ושמרנו גם על רשת נקיה, זה מה שרצינו ואני מאוד שמח בשביל כל הקבוצה".


טננבאום הודף את הפנדל. חמישה משחקים ללא ספיגה (אריאל שלום)

הניגרי נשאל האם זו היתה נקמה על ההפסד בגמר גביע הטוטו והשיב: "האמת שכן. הפסדנו את הגמר במגרש שהיה בית שלנו והגענו מאוד רעבים למשחק. נתנו את כל מה שיש לנו והשגנו את התוצאה שרצינו. זה הכדורגל, לפעמים אתה מנצח ולפעמים אתה מפסיד. ההפסד היה צלצול השכמה בשביל כולנו, גם לשחקנים, גם לצוות המקצועי, לכולם. הגענו מאוד רעבים וזה מה שקרה".

אופואדו נשאל האם זה המשחק שכול לייצר מומנטום מבחינת היכולת עבור הקבוצה והשיב: "למען האמת, לא התחלנו טוב את העונה ואנחנו יודעים את זה, אבל לא הפסקנו להתאמן, לא הפסקנו להאמין ולא הפסקנו להילחם. זה בהחלט היה קשה עבורנו מההתחלה, גם אחרי שהודחנו ממוקדמות ליגת האלופות וגם אחרי שלא העפלנו לשלב הבתים בליגה האירופית, עכשיו יש לנו את משחקי גביע המדינה והליגה בישראל, ועכשיו כולנו עובדים ממש קשה בשביל זה. אי אפשר להגיד עכשיו אם אנחנו הקבוצה הטובה בארץ, כל הקבוצות טובות ואנחנו לוקחים כל משחק לגופו, צעד אחר צעד. תאמינו לי שכל הקבוצות כאן טובות. הניצחון הזה בהחלט יכול לתת לנו דחיפה גדולה והמון בטחון להמשך, גם לשחקנים וגם לאוהדים".


אפואדו. היה מעל כולם בטדי (אריאל שלום)

על היריבה אמש אמר: "לבית"ר יש קבוצה טובה מאוד, הם ניצחו אותנו במשחק הקודם, ויש להם בהחלט קבוצה טובה. אבל ככה זה בכדורגל, כשאתה רוצה יותר מהקבוצה היריבה, אתה תקבל יותר, בזה אני מאמין וזה מה שקרה כאן".


על הרוטציה והשינויים בהרכב:
"השחקנים מראים למאמן באימונים מה הם מסוגלים לעשות. כשאתה מראה למאמן מה אתה שווה, הוא נותן לך לשחק. המאמן עושה את העבודה שלו ומשתמש בשחקנים הנכונים, בזמן הנכון.

"לא דיברנו על פער הנקודות מבית"ר", אמר אופואדו לסיום. "אנחנו רק רוצים לעשות כמיטב יכולתנו, להילחם עד הסוף ובסוף לראות את התוצאה שאנחנו רוצים והפעם השגנו מה שרצינו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי