נתניה במשבר: "אנחנו עובדים באימונים אבל לא נראים טוב"

מכבי נתניה אכזבה
מכבי נתניה אכזבה | אריאל שלום

ביקורות קשות בעקבות ההפסד לבית"ר: "גרסיה התעלל בנו, אף שחקן שלנו לא זכה לכזה חופש". ברדה: "אנחנו כמאמנים? כישלון גדול עד עכשיו". כהן ניסה לעודד את השחקנים: "אני נותן 1000% אבל אני לא כוכב"

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

רק לפני פחות מחמישה חודשים, מכבי נתניה של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה הייתה בגמר הגביע, מרחק פנדל מהנפה היסטורית לאחר 40 שנים. אך בחודש אוקטובר, היהלומים רחוקים מלהיראות כמו הקבוצה המרגשת מהגמר בסמי עופר. אמש (ראשון) תחילת העונה הרעה של הצהובים נמשכה עם הפסד 3:0 שני ברציפות, הפעם לבית"ר ירושלים.


הקבוצה של דראפיץ' וברדה, לא הצליחה לכבוש בפעם הרביעית העונה, ובסיום האוהדים הגיבו בשריקות בוז צורמות לשחקנים שניסו לגשת אליהם, מראה חריג באצטדיון נתניה.
 

"מה שבית"ר עשתה לנו לא יכול לקרות, במיוחד איך שליוואי גרסיה התעלל בנו", אמרו שחקנים בקבוצה בסיום. "אף שחקן שלנו לא זכה לכזה חופש בהתקפה כמו שהוא זכה. יש פה יותר מדי שחקנים שתלויים בשחקנים אחרים. זה היה נראה קצת יותר טוב מאשר מול מכבי חיפה, לפחות מהמגרש, אבל עדיין. באימונים זה נראה שיש קבוצה טובה, שעובדת, אבל כשאנחנו מגיעים למשחקים זה לא נראה טוב", אמרו השחקנים, שדווקא הביעו שביעות רצון ממערך ה-4-4-2 בו שיחקו אתמול.



שחקני מכבי נתניה מאוכזבים: "כשאנחנו מגיעים למשחקים זה לא נראה טוב" (אריאל שלום)
 

מי שזכה אתמול להופעת בכורה בהרכב היה צליל נחמיה, שהתקשה להסתדר עם ההתקפה הירושלמית לצד דולב אזולאי, בעוד רומן גולוברט ישב על הספסל: "דווקא במשחק כזה לספסל אותו? מה יצא מזה?", ביקרו במועדון את החלטתם של צמד המאמנים, סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה.


מנגד בקבוצה הביעו שביעות רצון מהחלפתו של פאטוס בצ'יראיי במחצית המשחק: "גם הוא צריך לקבל את הזעזוע שלו, אבל מצד שני הוא לא מצליח לבוא לידי ביטוי כי הקישור לא מספק לו כדורים. בשנה שעברה אפשר היה לראות את עלי שמפנה שטחים ומחזיק בכדור והשנה פשוט יש לנו בעיה בקישור. יכול להיות שעלי מוחמד הוא השחקן הזה שבאמת חסר לנו".
 

"יש 5,000 מנויים שמגיע להם הרבה יותר. אנחנו צריכים את הניצחון שכן יאפיין אותנו", אמר באכזבה שי ברדה. "אנחנו לא רואים כרגע את הרעב שאפיין אותנו בשנים האחרונות. זה לא אומר שאם הצלחנו לעשות את זה בשנה שעברה אז נעשה את זה גם השנה, אבל אנחנו נעשה הכל כדי להחזיר את המועדון הזה למקום שהוא צריך להיות בו. כרגע זה המצב ואני מאמין שגם בתוך החומר הקיים אנחנו צריכים להוציא יותר. אני לא מסתכל על השחקנים אלא עלינו כמאמנים ועד עכשיו זה כישלון אחד גדול. אם אנחנו מתביישים? המילה בושה היא מילה קשה וצריך לדעת להסתכל על כדורגל בצורה אחרת. הקהל של נתניה ראוי ליותר והוא יקבל. אנחנו לא רוצים לרדת בציפיות. זה רגע לא פשוט למועדון הזה כרגע, אבל יהיו ימים טובים יותר".



שי ברדה וסלובודאן דראפיץ': "עד עכשיו זה כישלון אחד גדול" (דני מרון)


המגן השמאלי בורחה הררה רשם אתמול הופעה פושרת נוספת והוחלף במחצית. למרות ההצהרות החוזרות בשבועות האחרונים על האמון ביכולותיו, אמש הוא היה זה ששילם את המחיר על החולשה בהגנה: "כרגע זה לא עובד, וזה לא יפתיע אם הוא לא יישאר פה או יבקשו ממנו למצוא קבוצה", אמרו בסביבתו.


לצד ההופעה החלשה, מי שניסה לעודד את השחקנים הוא הקפטן אלמוג כהן, שאסף אותם במרכז המגרש ואמר להם: "במצב שאנחנו נמצאים אף אחד לא ייתן לנו יד ויעזור לנו. רק אנחנו נעזור לעצמנו".


"אנחנו שולחים כ"כ הרבה אנשים מאוכזבים", סיפר באכזבה הקפטן בסיום. "אנשים שציפו מאיתנו שנתפוצץ ושזה יתחבר וזה לא קורה כרגע. קשה לי להסביר את הבעיה שנייה אחרי המשחק. באנו למשחק ורצינו ורצנו. נגד חיפה הרגשנו אומללים ורק רצנו אחריהם. ליוואי גרסיה עשה לנו כאבי ראש".



אלמוג כהן מאוכזב: "אני נותן 1000%, אבל אני לא כוכב" (אריאל שלום)


מצב הקבוצה: "הייתי בהרבה סיטואציות קשות בחיים ואף פעם לא בא מישהו שעזר לי להגיע לאן שהגעתי אלא הכל בכוחות עצמי. רק אנחנו נרים את עצמנו כי שום קבוצה לא תיתן לנו לנצח את המשחק. נצטרך לקחת את זה בכוח".


הציפיות שנוצרו עם חזרתו לישראל: "לא ציפיתי לתבוסות כאלה. הבוז? אני לא לוקח שום דבר אישית. אני מסתכל על זה שהקהל שרק בוז כי זה הגיע לנו. צריך להיות אמיתיים ולא להתייפף. שאתה לא משחק טוב הקהל שורק,וזה חלק מלהיות שחקן מקצוען ולקבל את זה. צריך לכבד את הקהל ולמחוא לו כפיים גם שהוא שורק בוז. אני מנסה לתת הכל ולפני שאני הולך לישון אני יודע שאני נותן 1000% בכל אימון ומשחק. אם אני עומד הציפיות? אני לא יודע כי הקבוצה לא משחקת טוב. באופן אישי? אני לא יודע אם אני כוכב גדול. ליוואי גרסיה זה כוכב, ערן זהבי זה כוכב. אני שחקן שבא ועובד קשה. אם אסתכל על הסטטיסטיקה, אני מחלץ כדורים הטוב בליגה. אלו הדברים של הבסיס שאני נותן. את האקסטרה כרגע אני לא נותן".


התחושות בחדר ההלבשה: "יש סוג של לחץ להוכיח ואתה מרגיש את זה על השחקנים. אנחנו מרגישים לפעמים שאנחנו צריכים להוכיח יותר מדי. אבל זה חלק מהמקצוע, שלא הולך שקשה, לבוא ולתת את כל מה שיש לך. אחרי 0:3 שאתה יורד למחצית זה לא קל אבל נתנו את כל מה שיש לנו ואי אפשר להגיד לנו שלא. אנחנו הראשונים שהולכים הביתה מאוכזבים ולא ישנים בלילות. רק אנחנו נעזור לעצמנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי