צפו בתקציר: שער ניצחון לדמארי ב-1:2 של הפועל ת"א על כפ"ס

שחקני הפועל תל אביב חוגגים
שחקני הפועל תל אביב חוגגים | אודי ציטיאט

האדומים היו בדרך להפסד אבל הירש המחליף (87) ודמארי בדקה ה-93, ביצעו מהפך ענק. אביטן, שספג קריאות "תתפטר" מהקהל, בכה לאחר השער. וולה אדיר של סולומון לא הספיק לאורחת

(גודל טקסט)
עבור אוהדי הפועל תל אביב, שהגיעו בהמוניהם לבלומפילד – לא פחות מ-10,000 סיפקו דחיפה אדירה לקבוצתם – זה היה התסריט המושלם. עומר דמארי שלא נכלל בסגל בשלושת המשחקים האחרונים ופתח לראשונה בהרכב מאז המחזור הראשון – כבש שער ניצחון סופר מתוק בתוספת הזמן, 1:2 להפועל תל אביב על הפועל כפר סבא. זה היה שערו הראשון מאז דצמבר. עד הדקה ה-87 גם אוהד האופטימי ביותר של האדומים לא היה יכול להאמין שהקבוצה של ניסו אביטן, שנקלעה לפיגור ושיחקה רע – תרשום את ניצחון הבכורה העונה, אבל במחזור השביעי זה קרה בשעה טובה. 


הפועל פתחה במערך התקפי במיוחד: 4:4:2 עם מאור בוזגלו ועומר דמארי (לראשונה מאז מחזור הפתיחה) שחזרו להרכב וחברו לעומרי אלטמן ופרנסיס קיירמה, אך האדומים מיעטו לסכן את השער והסתפקו בניסיונות סרק מחוץ לרחבה. לצד ההתרגשות מניצחון הבכורה, חשוב לציין לא רק ההתקפה של האדומים חורקת אלא גם משחק ההגנה שכן האדומים הוציאו כבר עשרה כדורים מהרשת לעומת שלושה בלבד בשלב המקביל בעונה שעברה.


האורחת, מצידה, שיחקה ללא רגשי נחיתות בזכות יכולת טובה של הקשרים אדריאן רוצ'ט ולירוי צעירי במרכז השדה. היא עלתה ליתרון עם שער ענק של אביב סולומון בדקה ה-30 בוולה אדיר לחיבורים לאחר קרוב ל-20 מסירות, שער שיהיה מועמד בוודאות לשער העונה. עד לדקות האחרונות היא החזיקה מעמד והריחה עוד ניצחון חוץ וגם את המקום הרביעי בטבלה, אלא שהעייפות וחוסר הריכוז היו בעוכריה.



שחקני הפועל תל אביב חוגגים (אודי ציטיאט)


אביטן, כמובן, היה סיפור המשחק. המאמן ספג שריקות בוז גדולות מהקהל שקרא לו להתפטר, ולאחר המהפך פשוט לא היה יכול לעצור את הדמעות. אין ספק שהוא זכה לזמן נוסף בתפקיד. במחזור הבא הפועל תצא למשחק חוץ לא פשוט נגד הפועל חיפה בסמי עופר, בעוד הפועל כפר סבא תארח בביתה את מכבי חיפה.



משפחת בוזגלו כרגיל ביציע (אודי ציטיאט)


הרכבים
הפועל תל אביב: יואב ג'ראפי, עידן כהן (דני גרופר, 74), רז שלמה, איאד אבו עביד, מרווין פירסמן, סטפן ספירובסקי, עמנואל בואטנג (ניר לקס, 57), עומרי אלטמן (שחר הירש, 62), מאור בוזגלו, פרנסיס קיירמה, עומר דמארי 


הפועל כפר סבא:  איתמר ישראלי, טום שלח, סודיק אטנדה, טל מכלוף, אביב סולומון, גרשון קופי, לירוי צעירי (קווין ריינשטיין, 62), עומר פדידה (יהב אפריאט, 83), בובקר טראורה, אדריאן רוצ'ט, בנג'מין קוקו.


מהלך המשחק:



ניסו אביטן. (אודי ציטיאט)



אופיר חיים (אודי ציטיאט)






אוהדי הפועל תל אביב (אודי ציטיאט)


הפועל פתחה בהרכב התקפי במיוחד אבל התקשתה להגיע למצבים עד הדקה השמינית. סטפן ספירובסקי המקדוני ניצל את השטח ובעט כדור מסובב שנעצר רק במשקוף. בדקה ה-11 האדומים זכו לכדור חופשי, בוזגלו כמובן ניגש לכדור אך ניסה לבעוט ואלי ישראלי קלט בקלות. כעבור ארבע דקות גם האורחת נכנסה לעניינים. בובקר טראורה בעט מחוץ לרחבה ורשם איום ראשון לטובת כפר סבא למסגרת.



עומרי אלטמן מול לירוי צעירי (אודי ציטיאט)



עומר דמארי מול טום שלח (אודי ציטיאט). 


בדקה ה-20 הפועל יצאה קדימה במהירות, מרווין פירסמן העביר הרמה מסוכנת, ישראלי הדף ופרנסיס קיירמה היה לא חד ובעט גבוה. מן הצד השני לירוי צעירי ניסה גם כן את כוחו בבעיטה מרחוק. האדומים אמנם שולטים בכדור אך מאוד לא מסודרים ולא מסוכנים יותר מהיריבה. שתי הקבוצות המשיכו לנסות בעיקר מחוץ לרחבה. עמנואל בואטנג ניצל איבוד כדור כדי לאיים על השער (26), הכדור הלך סמוך לקורה.


כעבור ארבע דקות כפר סבא הכניסה את בלומפילד להלם בהתקפה היפה במשחק – צעירי מסר שמאלה, רוצ'ט הרים מצד ואביב סולומון בעט וולה נפלא לחיבורים של יואב ג'ראפי, 0:1 לכפר סבא. הקבוצה של אופיר חיים חיברה קרוב ל-20 מסירות במהלך. האדומים ניסו להגיב אבל בוזגלו בזבז מצד נוח. בדקה ה-36 החמיצה הפועל הזדמנות גדולה. בואטנג פרץ נפלא ושלח מסירת עומק לאלטמן שהחמיץ מול ישראלי אך השופט הרים את הדגל בכל מקרה.



שחקני הפועל כפר סבא חוגגים שער ענק (אודי ציטיאט)


אביב סולומון חוגג שער ענק (אודי ציטיאט)



שמחה בכפר סבא, עצב גדול בהפועל (אודי ציטיאט)


המחצית השנייה יצאה לדרך ושני המאמנים שמרו על אותם 11. בדקה ה-50 עומר דמארי עשה סיבוב נהדר ובעט לקורה, איזה חוסר מזל. כפר סבא הוכיחה שגם היא במשחק, רוצ'ט פרץ נהדר בכנף והשאיר את ספירובסקי מאחור, אך רז שלמה שלח רגל ארוכה ומנע את כדור הרוחב.


בדקה ה-62 אביטן הלך על כל הקופה כשהבין שהזמן הולך ואוזל והעלה חלוץ נוסף – שחר הירש, על חשבון עומרי אלטמן. עוד קודם לכן, בואטנג הוחלף מחשש לפציעה בברכו וירד בוכה לספסל. בדקה ה-78 כפר סבא טעתה ובוזגלו היה יכול לכבוש ממצב נוח אבל בעט רע מעל השער.



עמנואל בואטנג מאוכזב. הוחלף בגלל פציעה (אודי ציטיאט)


בדקה ה-87 הגיעה הישועה של הפועל ת"א – דני גרופר העביר כדור מצד שמאל, שחר הירש המחליף מסר לדמארי וקיבל ממנו בחזרה. הירש בעט לרשת וכבש את שער הבכורה שלו העונה ולאחר בדיקת ה-VAR השער אושר. בתוספת הזמן האדומים השלימו מהפך מדהים. הירש כידרר בצד שמאל, טום שלח הרחיק לא טוב והכדור הגיע לדמארי שבעט לשער החשוף, 1:2 להפועל ת"א. יואב ג'ראפי רשם הצלה יפה בתוספת הזמן.



מאור בוזגלו ועומר דמארי חוגגים סיום אדום (אודי ציטיאט)



שחקני הפועל ת"א חוגגים בסיום (אודי ציטיאט)




הם לא שמחו ככה זמן רב (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי