גולסה צפוי להיפגש עם ראשי מכבי ת"א, הערכה שיאריך חוזה

אייל גולסה
אייל גולסה | דני מרון

הקשר הצטיין ב-0:3 על הפועל חיפה ובמועדון מתכוונים ולהשאירו לטווח ארוך כל עוד יישאר כשיר. אופואדו ייבדק, בלקמן נראה מכונס בעצמו דקות ארוכות. שכטר: "מוכן שנספוג וננצח". טננבאום ישבור את השיא בק"ש?

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב רשמה אמש (שבת) את אחד המשחקים הכי מרשימים שלה מפתיחת העונה, כשהביסה 0:3 את הפועל חיפה בבלומפילד ונראתה מצוין למשך דקות ארוכות, גם בהגנה וגם בהתקפה. כעת יכולים הצהובים לצאת בראש שקט לפגרת הנבחרת והשזרוע, כאשר הפער בצמרת הטבלה עומד נכון להיום על שש נקודות מהפועל באר שבע ומכבי חיפה שתארח הערב את בית"ר ירושלים, ויכולה לצמק את הפער לשלוש בלבד.

 
שחקנים רבים נראו טוב מאוד על המגרש, ביניהם צמד המגנים אנריק סבוריט ואנדרה ג'ראלדש, יחד עם איתן טיבי ומתן חוזז, אך מעל כולם בלטו דן גלזר, שנמצא בכושר אישי נפלא, וכמובן איש המשחק, אייל גולסה, שנראה מצוין בקישור הצהוב, וסיים עם שני בישולים. גולסה שמסיים את חוזהו בסיום העונה, צפוי להיפגש עם ראשי המועדון ולהאריך את החוזה שוב, כמובן בכפוף לכך שיישאר כשיר.

מכבי ת"א גם סגרה אמש משחק עשירי ברציפות ללא ספיגה וכעת רחוק השוער דניאל טננבאום 13 דקות בלבד מהשוואת השיא של גיורא אנטמן, שעומד על 1003 דקות רצופות ללא ספיגת שער. אם יחזיק טננבאום מעמד ברבע השעה הראשונה במשחק החוץ נגד קרית שמונה במחזור הבא, הוא יהיה השיאן החדש עם רצף הדקות הארוכות ביותר ללא ספיגה.

על שמחת הניצחון העיבה במעט פציעתו של החלוץ צ'יקו אופאדו, שסבל במהלך המשחק מכיווצים בשריר הירך האחורי, עד שבדקה ה-79, באחד הספרינטים לכדור, חש כאב חזק והוחלף. עוד לפני החילוף, התלונן אופאדו באיזור הדקה ה-65, על כאבים באותו השריר, הוא טופל על ידי הפיזיותרפיסט ואז המליצו צמד רופאי הקבוצה, דוקטור אייל גיל ודוקטור איתי פרץ, למאמן איביץ', להוציא אותו, אך הסרבי בחר לתת לאופאדו דקות נוספות ושילם על כך 14 דקות מאוחר יותר. אמש העריכו בקבוצה שלא מדובר בפציעה רצינית ובכל מקרה יעבור החלוץ כמה בדיקות וצילומים לאבחון חומרת הפציעה.

מי ששוב נותרו מחוץ לסגל הם צמד החלוצים ניק בלקמן ואיילון אלמוג. בלקמן, שאינו פצוע, לא התלבש משחק שלישי ברציפות ונראה מכונס בעצמו למשך דקות ארוכות, עם הגעת הקבוצה לאצטדיון. גם אלמוג הצעיר, שיצא לגמרי מהרוטציה של איביץ', נראה מתוסכל מאוד על כך ששוב לא נכלל ב-18 ועוד לפני המשחק, הוא זכה לשיחת עידוד ארוכה מברק יצחקי, שממלא בימים אלה את תפקידו של בן מנספורד, המנכ"ל שעזב לאנגליה.


אופואדו. איביץ' בחר להשאירו, החלוץ נפצע ויצא (דני מרון)

איביץ' התייחס בסיום לכך שבמחזורים האחרונים הוא רץ עם הרכב זהה ושבקרוב יעמדו מרבית שחקני הסגל לרשותו, לאחר שכמה שחקנים נוספים החלימו מפציעותיהם: "יש לי 20-22 שחקנים ולכולם מגיע לשחק, כולם עובדים קשה ואחרי הפגרה יהיו לנו לא מעט שבועות עם שניים או שלושה משחקים, כך שנוכל לתת צ'אנס לשחקנים נוספים".

איביץ' נשאל מה דעתו על הרמה העונה בליגה, אחרי שבשנה שעברה אמרו שהקבוצה שלו לקחה אליפות בקלות, כי הליגה היתה חלשה: "אני מקווה שהעונה יגידו את אותו הדבר. המטרה שלנו היא להשתפר ממשחק למשחק, כקבוצה ולגדול יחד, זה מה שהבעלים ביקש ממני, כשהגעתי לפני שנה וחצי. זו הדרך שאנחנו רוצים ללכת בה עד לסיום העונה. קידמנו שחקנים רבים בעונה שעברה ואנחנו רוצים לעשות את זה שוב העונה – יש כאן המון שחקנים טובים. אנחנו רוצים לנצח כל משחק, כי אנחנו מכבי תל אביב, המועדון הכי גדול בארץ, עם מסורת. העונה יש לנו תחרות גדולה יותר, עם כמה קבוצות טובות יותר מהעונה שעברה, והעונה הזו היא אתגר חדש עבורנו. סיימנו עשרה משחקים ואפשר להיות שבעי רצון מהמיקום שלנו בשלב הזה".

החלוץ איתי שכטר, שנכנס כמחליף בדקה ה-80 והספיק להבקיע את השער השלישי של הצהובים, נראה מחויך מאוד בסיום: "עשינו משחק טוב מאוד. מהדקה הראשונה ראינו מכבי חזקה, דומיננטית, לוחצת וזה ניצחון חשוב. אנחנו שמחים, יוצאים לפגרה קצרה, וצריכים לחזור עם כוחות חדשים ולהמשיך ללחוץ על הגז. לקבוצות כדורגל יש תקופות שדברים הולכים יותר קשה, ראינו את זה בתחילת העונה וגם באירופה, אז למדנו שאם אנחנו לא מייצרים גולים, אז קודם כל לא נספוג שערים ונהיה חזקים בהגנה. והגנה חזקה מתחילה בחלוצים, בשחקני הכנף, עוברת בקישור ודרך הבלמים עד השוער שעושה עבודה מצוינת ואנחנו צריכים להמשיך בקו הזה. ידעתי שדברים בסוף יתחברו, גם אצל שחקני ההתקפה, וצריך ללחוץ על הגז".


שכטר. "ידעתי שדברים יתחברו" (דני מרון)



שכטר התייחס לכך שהם עלו למשחק בידיעה שבאר שבע הפסידה:
"ברור שזה משהו שנותן לנו דחיפה, אבל אנחנו מנסים לנטרל את זה. כשאתה מקצוען, במיוחד במועדון כמו מכבי תל אביב, אם תתחיל לחשוב על מה יעשו קבוצות אחרות, לטוב ולרע, זה יכול לפגוע בך. ברור ששמענו את זה, אנחנו שומעים הכל ויודעים הכל, אבל שמים את זה בצד ויודעים שאם לא נעשה את העבודה שלנו, אז אסור לנו בכלל להסתכל על הצד השני, לא על באר שבע, לא על חיפה ולא על בית"ר. אנחנו מסתכלים רק על עצמנו ולהמשיך להשתפר ולהתקדם".


התחרות להיכנס להרכב:
"יש פה סגל גדול, יש כאן קבוצה שכל אחד שטיפה יהיה פחות טוב, או יתאמן פחות טוב, יכול למצוא עצמו מחוץ לסגל והעבודה שלנו בתור שחקנים היא לעבוד קשה, אם זה חצי שעה, או עשרים דקות, או חמש דקות, 60 או 90, להיות שם כל הזמן. כבר אמרתי שבאופי שלי, הייתי רוצה לשחק בכל משחק וכל הזמן, אבל אני מודע למצב ומתאים את עצמי למצב שאני נמצא בו. כרגע צ'יקו משחק, ועושה עבודה מצויינת. אני עובד קשה באימונים ומתי שהמאמן ירצה להשתמש בי, הוא ישתמש בי, נמשיך לעבוד קשה ביחד כקבוצה. בסוף באליפות זוכים סגל מלא וכקבוצה, ולא ארבעה-חמישה שחקנים. אני מבטיח שבמהלך העונה כולם יהיו חשובים. קבוצה ומועדון לוקחים אליפות, לא שחקן כזה או אחר".

שבירת שיא הדקות ללא ספיגה: "אנחנו פחות צריכים להתעסק בזה. אני מאמין שזה יותר יושב על כתפי שחקני ההגנה והשוער. אבל אנחנו מחוייבים כל הזמן להישאר מחוברים. אני מוכן עד סוף השנה לנצח 1:3 או 1:4 ולקבל את הגול בשביל שננצח, הכי חשוב שננצח".


סבוריט וטננבאום. מי שהגיע להיות שוער שלישי קרוב מתמיד לשיא היסטורי (דני מרון)

על כך שהוא מסיים את חוזהו בסיום העונה: "אין ספק שאני נמצא במקום מצוין ואני מסביר את זה לשחקנים הצעירים, כשאתה נמצא במקום טוב, אתה צריך לדעת להעריך אותו. אני מעריך כל חמש או עשר דקות שאני משחק. ברור שהייתי רוצה לפעמים להיכנס לפני כן, אבל זה חלק מהמשחק. כשאתה נמצא במועדון גדול, מועדון בכזאת רמה, אתה צריך לדעת להעריך וכשאתה מעריך, קורים דברים טובים. יש לי רצון להמשיך פה, אני נהנה פה, אני מאושר פה, בסופו של דבר אעשה את העבודה שלי על הדשא, באימונים ובמשחקים, ויש אנשים שיקבלו החלטות. אני נשאר מבסוט מכל דקה על המגרש".

השינוי שחל אחרי ההדחה מאירופה והבעיות שהיו בחדר ההלבשה: "חדר ההלבשה של מכבי תל אביב, חזק מתמיד. גם כשהפסדנו ועפנו מאירופה, יש פה חבר'ה מדהימים, צעירים, זרים, שחקנים מנוסים ויש כאן חדר הלבשה מדהים. וברור שכדורגל זה תוצאות וכשאין תוצאות, אז דברים יוצאים. אבל באמת שלא היה כאן רגע אחד של בלגן בחדר ההלבשה, השחקנים מאוד מחוברים והמועדון הזה חזק מכל דבר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי