איביץ' ענה למבקרים: "יכול להיות שהכל מזל"

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | מאור אלקסלסי

פתיחת העונה המושלמת של האלופה בליגה המשיכה בק"ש עם ציון הדרך ההיסטורי: "מדובר בשיא של כל הקבוצה". טננבאום סחט מחמאות: "עשה התקדמות אדירה". גלזר וסבוריט טופלו וצפויים להיות כשירים לדרבי

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

פתיחת העונה המדהימה של מכבי תל אביב נמשכה אמש (שבת), אחרי שהשיגה ניצחון חוץ 0:1 יקר בקריית שמונה. כעת הצהובים יחלו בהכנות לקראת הדרבי התל אביב הגדול, שייערך ביום רביעי הקרוב בבלומפילד. הצהובים רשמו את ניצחונם התשיעי העונה ועל הדרך שברו שני שיאים מרשימים, כאשר על הראשון חתום דניאל טננבאום, ששמר שוב על רשת נקייה והפך לשיאן הישראלי בדקות רצופות ללא ספיגה, כשהוא מנפץ את שיאו העתיק של גיורא אנטמן מעונת 1988/89.

בסיום המשחק רשמו לעצמם הצהובים גם שיא עולמי קבוצתי חדש, כאשר סגרו 11 משחקים רצופים ללא ספיגה מפתיחת העונה. הערב השתפר עוד יותר עבור האלופה, לאחר ששחקני הקבוצה גילו על הפסדה הביתי של הפועל באר שבע לבני יהודה והגדלת הפער בצמרת לתשע נקודות מקבוצתו של ברק בכר בשלב כה מוקדם של העונה.

המאמן ולדימיר איביץ' החליט בסופו של דבר לשמור על מרבית ההרכב שרץ עוד לפני הפגרה, וערך שינוי אחד בלבד כשהכניס את איתי שכטר להרכב במקום צ'יקו אופואדו הפצוע, שייעדר גם מהדרבי. גם ניק בלקמן שסוחב פציעה בשריר הירך האחורי אמור לנוח כמה ימים וייעדר מהמפגש היוקרתי. איביץ' בחר להשאיר מחוץ לסגל את אלירן עטר ואילון אלמוג, שערכו אימונים מלאים במהלך כל השבוע. עומר אצילי נשאר על הספסל, והוא עשוי לקבל דקות משמעותיות יותר השבוע. המגן השמאלי אנריק סבוריט נפגע לקראת סיום המשחק ולאחר שטופל בחדר ההלבשה, הוא צפוי להגיע כשיר לדרבי ביום רביעי. גם דן גלזר, שנפגע באזור הברך יהיה כשיר לדרבי.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. שיא עולמי לקבוצה של איביץ' (מאור אלקסלסי)
שחקני מכבי תל אביב חוגגים. שיא עולמי לקבוצה של איביץ' (מאור אלקסלסי)

"לקחנו שלוש נקודות והיינו ראויים לניצחון הזה, אז צריך להיות מרוצים". אמר הסרבי בסיום. "אנחנו שבעי רצון מהתוצאה, אבל ברור שאנחנו מסוגלים טוב יותר. תמיד קשה בקריית שמונה ונצטרך לנתח מה לא עבד, גם בהגנה וגם בהתקפה, כי היו לנו מספר בעיות בשני צידי המגרש. בשבוע כזה אנחנו מתכוננים לכל משחק בנפרד ולא מסתכלים על המשחק הבא. יש לנו עכשיו ארבעה ימים עד המשחק הבא, יש לנו סגל גדול ושחקנים שמחכים לשחק בוודאות. ננוח אחרי המשחק ונחשוב מי יקבל דקות".

במהלך המשחק נראה איביץ' כעוס מאוד, בכל הנוגע למספר החלטות שקיבל צוות השופטים יחד עם שופטי המסך. בתחילה זעם המאמן הסרבי על הפנדל שנשרק לזכותה של קריית שמונה ומיד בוטל, לאחר שהשופט דניאל בר נתן קיבל את עצת ניידת ה-VAR וצפה באירוע, ובמחצית טען מאמן הצהובים שקבוצתו קופחה בוודאות, ולדבריו שער חוקי שכבשה קבוצתו בוטל בטענה שגויה שהכדור לא עבר את הקו.

עוד במחצית, במנהרת השחקנים בטרם עלו הקבוצות לכר הדשא, הראה איביץ' מתוך מכשיר סלולרי של אחד אנשי הקבוצה תמונת סטילס של הקפאת צילום הטלוויזיה מהשנייה בה הרחיק בלם קרית שמונה עידן נחמיאס את הכדור וטען בפני השופט בר נתן כי זהו שער ברור שנפסל בצורה שגויה.

מיכה.
מיכה. "יש לנו סגל גדול ותמיד יש שחקנים שמחכים לשחק" (מאור אלקסלסי)

בסיום התייחס איביץ' לאירועי השיפוט ואמר: "אני חושב שזה היה משחק לא פשוט לשיפוט, עם הרבה אירועים, וזה משחק טוב לניתוח גם בשבילנו וגם לצוות השופטים. גם אם קרתה טעות וגם אם לא, אני מעדיף לעולם לא להאשים אף אחד ולא לדבר כנגד אף אחד, כי זו לא דרכי. אבל אני לא מצליח להבין מדוע פסלו לנו את השער, כי אמרו לנו שהכדור לא עבר את הקו ואני ראיתי שהכדור כן עבר את הקו. שני כדורים עברו את הקו, לא אחד, ואם קורה דבר כזה כשיש שיפוט מסך זה לא נורמלי. יש VAR ואפשר לבדוק והכדור עבר את הקו. מן הסתם זה משחק שונה לגמרי אם התוצאה היא 0:1 או 0:2. ראיתי את התמונה בטלפון ולפי מה שראיתי מדובר באירוע ברור לחלוטין. אני מדבר כרגע על הקבוצה שלי, אבל גם באופן כללי על כל הקבוצות, זה לא משנה שעכשיו זו מכבי, מחר זה יעלה לקבוצה אחרת בשלוש נקודות או בנקודה".

איביץ' החמיא לשיאו של השוער טננבאום וגם זרק עקיצה על הדרך: "ברכות גדולות לדניאל טננבאום, כי בזמן האחרון דיברתם כל כך הרבה על השיא שלו, אבל מדובר בשיא של כל הקבוצה וזה אומר שמכבי עובדת כקבוצה והשיגה את השיא הזה כקבוצה. אני כמובן שמח, לא רק בשבילו, גם בשביל ז'איר, בשביל טיבי, בשביל שחקנים נוספים, בשביל כל מי שמשחק, כי הם עובדים קשה וזה בהחלט טוב, אבל יכול להיות שהכל זה מזל".

איביץ' לא הופתע מכך שטננבאום הפך לשוער הראשון והוסיף: "דניאל עשה התקדמות אדירה בשנה וחצי האחרונות. אני זוכר אותו ממחנה האימון הראשון שעשינו, והוא עשה התקדמות גדולה מאז. הוא מקצוען שעובד קשה, בעונה שברה הוא התחיל כשוער שלישי, הפך לשוער שני ועכשיו הוא משחק. זה התהליך הנכון, לשחקנים צעירים ובמיוחד לשוערים. שוער זו עמדה עם המון רגישות ורק אחד משחק. אני בטוח שיש לנו שני שוערים טובים שאפשר לסמוך עליהם".

טננבאום.
טננבאום. "חשבתי על השיא עד שהמשחק התחיל" (מאור אלקסלסי)

הצהובים חגגו בסיום במשך דקות ארוכות, עם למעלה מ-3,000 האוהדים שליוו את הקבוצה לקריית שמונה, כאשר השוער טננבאום היה מן הסתם כוכב החגיגה. היהודי-ברזילאי נראה נרגש מאוד בסיום ואמר: "זה היה ניצחון חשוב. גם שלוש נקודות וגם שמרנו שוב על רשת נקייה. חשבנו על כל העניין לפני המשחק, אבל כשהתחיל המשחק עצמו כבר לא. ואז הגיע הפנדל שלא היה וקצת הייתי בלחץ, אבל חשבתי שאני אקח את הפנדל הזה. בסוף ישר ראינו שלא היה פנדל, אז הכל טוב והתוצאה הזו ממש טובה בשבילנו".

טננבאום התייחס לדברי המאמן איביץ' שחלק לו שבחים רבים וסיפר על ההתקדמות שלו בשנה וחצי האחרונות ואמר: "אני שמח שהמאמן אמר את הדברים האלה, אני עושה את העבודה שלי, בכל יום, בכל אימון, ונותן את המקסימום שאני יכול. זו הזדמנות גם להגיד תודה למאמן השוערים שלי, כריסטוס (קלפאקיס, ר"ב) ואנחנו עושים יחד עבודה ממש טובה".

השוער נשאל לגבי השיאים הבאים שירצה לשבור והשיב: "אני לא יודע כרגע לגבי השיאים הבאים, אבל אני אהיה שמח לשמור גם ברביעי על רשת נקייה, בדרבי. זה משחק ממש חשוב ונצטרך להיות מוכנים. הזדמנות להגיד תודה רבה לאוהדים שהגיעו את כל הדרך לקריית שמונה ואנחנו רוצים לראות אותם ברביעי בבלומפילד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי