הטלטלה של פלומיין: ממחשבות על פרידה ועד שער הניצחון

פרדי פלומיין
פרדי פלומיין | אריאל שלום

החודש האחרון היה כמו רכבת הרים עבור הצרפתי, שנלקח לשיחה בה הובהר לו: שחק קבוצתי או שתשב ביציע. וגם: השבחים לבן חיים ("אמרו שרוני לא סופר אותו, אבל הוא הביא שתי נקודות") וההמתנה לחוגג

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

ההתפרצות של פרדי פלומיין בחדר ההלבשה של בית"ר ירושלים לאחר הניצחון 0:1 על הפועל תל אביב אתמול (ראשון) סיכמה תקופה לא קלה שעבר. בשבועות האחרונים דיווחנו כאן בהרחבה על השיחות שערך המאמן רוני לוי לשחקן ועל כך שבחר לא לשחק מול מכבי חיפה טענה לפציעה. בבית"ר לא אהבו את ההתנהלות של הצרפתי. למרות שתורגל לאורך כל השבוע בהרכב, הצוות המקצועי, יוסי בניון ורוני לוי, שקלו עד הרגע האחרון אם לתת לו מקום ב-11. רק באימון שלפני האימון המסכם נפל הפור: הם גילו אצלו מחויבות גדולה ונראה היה שהוא חוזר לעצמו.

ועדיין, בבית"ר ירושלים טוענים שלפלומיין יש המון מה לשפר. כמו רבים אחרים בחלק הקדמי של בית"ר, במועדון מרגישים שלא כולם ממצים את הפוטנציאל שלהם ושצריך לעבוד על המסירה האחרונה. אתמול, בית"ר בעטה פעמיים בלבד למסגרת, למרות שהניעה לא מעט את הכדור בשליש האחרון. "יש כאן פונציאל אדיר, אבל הוא לא ממומש. מצד שני, חמישה ניצחונות מששה משחקים. כמה קבוצות בליגה עשו את זה בשנתיים האחרונות?", אמר אחד השחקנים בסיום, אחרי שהוא וחבריו הניפו את פלומיין באוויר על הדשא.

השיחות של לוי ופלומיין נעו סביב נושא מרכזי אחד: איך הוא הופך לשחקן מחויב יותר עבור הקבוצה, עבור המערכת, בעיקר מבחינה הגנתית. לוי ובניון הבהירו לשחקן כי אם הוא לא ישקיע יותר מבחינה הגנתית ולא יתרום לקבוצה, הוא לא ישחק. במחזורים האחרונים הוא מצא את עצמו בחוץ, אבל גם אם היה כשיר לגמרי המאמן לא היה משלב אותו. לוי לא אוהב לכנות זאת "סדרת חינוך", אבל כן את השורה התחתונה: התהליך עבד. אתמול הצרפתי היה יכול לסיים את המשחק עם שלושער, אבל חוסר הריכוז והחדות בחלק הקדמי השפיעו. משחקן שהיה עם רגל וחצי בחוץ לקראת ינואר, פלומיין הפך לחלק מהותי ברוטציה של המאמן. לפתע, התכנית המקורית לשחררו ולהביא זר חמישי במקומו, כבר אינה כשהייתה. בית"ר רוצה לצרף כעת חלוץ זר ויהי מה. בניון לוי עדיין ממתינים לאישור של חוגג כדי להוציא את המהלך לפועל.

פלומיין חוגג עם גרצ'קין. הכל התהפך (אריאל שלום)

"פרדי שחקן מאוד מוכשר, הוא עשה הכנה נהדרת לליגה. אבל לפעמים יש שחקנים מוכשרים שאתה דורש מהם להיות קבוצתיים וקשה להם לשלב את זה", מסביר רוני לוי. "הוא עשה את זה טוב בתחילת העונה. אבל הוא לא הרגיש שהוא מקבל תמורה, שערים ובישולים, ואז הוא קצת ויתר. התעקשנו על זה, הסברנו שבלי זה זה לא יילך. לשמחתי הוא הבין את העניין". לוי התייחס גם לפציעה של השחקן, שישב על הספסל מול מכבי חיפה בגלל הסגל הקצר. "הוא עבר פציעה שהשביתה אותו לשבועיים שלושה, הוא עדיין מתאושש ממנה".

מבחינה מקצועית, לוי היה פחות מרוצה מהמחצית השנייה והוא העיר על כך לשחקנים. הוא יערוך אסיפה נוספת שתתמקד במשחק. תמיר עדי לא נכלל אתמול בסגל משום שלוי החלט שאופיר קריאף חוזר לסגל ויהיה הקשר האחורי המחליף. גם שאר שחקני ההגנה נותרו אתמול על הספסל בלי דקות משחק. לעומתם, נראה כי גדי קינדה התאושש לגמרי מהפציעה. במועדון אוהבים את ההתקדמות של השחקן שאמור להוביל את הקבוצה העונה.

טל בן חיים זכה אתמול לשבחים רבים על השער שמנע בסיום, אחרי כדור של עומרי אלטמן שעשה את דרכו לרשת. "הוא עבר שבועות לא קלים. כתבו שהוא מחוץ לרוטציה, שרוני לוי לא סופר אותו. אבל הנה, היום הוא בלם מוביל בקבוצה. הוא הביא שתי נקודות אתמול", נאמר על הבלם הוותיק. שחקן נוסף שזכה למחמאות אתמול, אבל מהקהל, הוא עידן ורד. הקשר מקווה לחזור בימים הקרובים לפעילות מלאה.

בן חיים חוגג עם שחקני בית"ר. הבלם זכה למחמאות (אריאל שלום)

"חזרתי מפציעה לא קלה. הייתי הרבה זמן בחוץ, אני שמח לחזור לשחק. חשוב מאוד שניצחנו, מבחינתי משחק ההקרבה והלב הוא בלתי נפרד ממני לאורך כל הקריירה", סיכם בן חיים. "לא חושב שבית"ר העמידה תקציב רק כדי להגיע לאירופה, אבל צריך לזכור שהקבוצה די צעירה. הרבה שחקנים בכירים הגיעו. ייקח קצת זמן להתחבר. שחקנים יצברו יותר ביטחון, נראה יותר טוב ככל שהזמן יחלוף. אנחנו לא מסתכלים יותר מדי רחוק".

על פלומיין אמר: "הוא בתקופה פחות טובה, אבל בשלושת השבועות האחרונים הוא מתאמן בצורה יוצאת מן הכלל. ב-GPS הוא תמיד בין הראשונים. כששחקן עובד קשה ונותן את הנשמה, הוא מקבל את הברכה ומבקיע. זה לא הולך הפוך. אני שמח בשבילו, נצטרך אותו להמשך".

רוני לוי. השיחה עם פלומיין עשתה את שלה (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי